بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب عادت های یک مغز شاد | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب عادت های یک مغز شاد اثر لورتا گرزیانو برونینگ

بریده‌هایی از کتاب عادت های یک مغز شاد

امتیاز:
۴.۲از ۱۹ رأی
۴٫۲
(۱۹)
شروع کردن عادتی که قرار است در آینده احساس خوبی ایجاد کند سخت است.
محمد جواد اخباری
اگر خشم سیاسی ابزار اولیهٔ شما برای حل این مسئله است ناامید خواهید شد. افرادی که می‌گویند قبل از اینکه بتوانند نیازهایشان را برطرف کنند جامعه باید تغییر کند مأیوس خواهند شد.
بر چرخ زمان
ممکن است مطمئن باشید که فقط روی واقعیت‌ها تمرکز می‌کنید و امکان ندارد نگاه متعصبانه‌ای داشته باشید. اما درواقع مغز نسبت به زمانی که قرار است مسائل را به‌صورت تصادفی در نظر بگیرد ده برابر بیشتر سلول عصبی دارد که به چشمان شما می‌گوید به چه چیزی نگاه کنند. این بدان معنا است که این سلول‌های عصبی ده برابر بیشتر اطلاعات را به‌جای اینکه از چشم به قشر مغز بفرستد از قشر مغز به چشم‌ها می‌فرستد.
بر چرخ زمان
یک مارمولک هیچ‌وقت فکر نمی‌کند که دنیا به‌خوبی پیش نمی‌رود حتی اگر ببیند که فرزندش را زنده‌زنده می‌خورند. او به خودش نمی‌گوید «دنیا مشکل دارد» زیرا آن‌قدر سلول عصبی ندارد که بتواند دنیای دیگری را تصور کند. او نمی‌تواند دنیایی را تصور کند که در آن هیچ شکارچی‌ای وجود ندارد بنابراین دنیا را به خاطر اینکه انتظاراتش را برآورده نمی‌کند محکوم نمی‌کند و برای اینکه نمی‌تواند فرزندانش را زنده نگه دارد خود را محکوم نمی‌کند. به همین دلیل است که ما به‌جای اینکه به موفقیت‌ها و دستاوردهای خود توجه کنیم روی ناامیدی‌های خود تمرکز می‌کنیم.
ARASH
اگر در دنیا به دنبال چیزهای خوب نباشید به‌راحتی توجه‌تان معطوف چیزی غیر از چیزهای خوب می‌شود
محمد جواد اخباری
برای اینکه مواد شیمیایی شادی‌بخش خود را تحریک کنید باید به‌سوی رفع نیازهای خود گام بردارید.
محمد جواد اخباری
وقتی مواد شیمیایی شادی‌بخش خود را تحریک می‌کنید آن را از فرد دیگری محروم نمی‌کنید. هر انسان بالغی آزاد است تا در دنبال کردن خوشحالی خود کنترل را در دست داشته باشد.
محمد جواد اخباری
سعی کنید روی مزایایی که هم اکنون در حالت لذت بردن از آنها هستید تمرکز کنید یعنی وقتی در گروه قرار دارید از بودن با آن لذت ببرید و وقتی هم تنها هستید از تنها بودن خود لذت ببرید.
محمد جواد اخباری
اگر بارها در برابر چیزی قرار بگیرید ممکن است آن چیز «در شما رشد کند».
محمد جواد اخباری
(جویدن خودش یک ورزش است!
محمد جواد اخباری

حجم

۳۳۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۶۶ صفحه

حجم

۳۳۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۶۶ صفحه

قیمت:
۶۷,۵۰۰
تومان
صفحه قبل۱۲
۳
صفحه بعد