بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب شغل خوب، شغل پوچ | طاقچه
کتاب شغل خوب، شغل پوچ اثر میهای چیکسنت میهای

بریده‌هایی از کتاب شغل خوب، شغل پوچ

۳٫۱
(۵۴)
غالباً اینکه به‌شدت نگران هدف نهایی باشیم با عملکرد فرد تداخل پیدا می‌کند. اگر یک بازیکن تنیس تنها به برنده‌شدن در مسابقات فکر کند قادر نخواهد بود به ضربۀ قدرتمند حریف خود پاسخ دهد. فروشنده‌ای که بیش‌ازهمه نگران کسب کمیسیون خود است و به اندازۀ کافی به روحیۀ خریدار توجه ندارد شانس کمتری برای فروش دارد. دغدغۀ اصلی ما در اینجا باز هم این نیست که چه‌چیزی عملکرد موفقیت‌آمیز را شکل می‌دهد، بلکه کیفیت تجربه در طول فعالیت برایمان مهم است. اگر موافق باشیم که هدف نهایی زندگی شادکامی است و نه موفقیت، این عبارت معنادار خواهد بود که می‌گویند این مسیر سفر است که اهمیت دارد و نه رسیدن به مقصد.
حسین
انتظار پول‌درآوردن، کسب شهرت و تحسین و ستایش را نداشته باشید، انتظار هیچ کوفتی نداشته باشید. انجامش دهید چون عاشقش هستید
SaNaZ
ذهن انسان طوری برنامه‌ریزی شده است که، وقتی فعالیت فوری و مهمی برای انجام‌دادن ندارد و توجهش آزادانه پرسه می‌زند، به تهدیدات، کارهای ناتمام، ناکامی‌ها و امیال ارضانشده معطوف می‌شود. بسیاری از ما، در نبودِ فعالیتی که توجهمان را به آن معطوف کنیم، خود را به‌طور مداوم افسرده می‌یابیم. در غرقگی هیچ فضایی برای چنین نشخوار ذهنی‌ای وجود ندارد: «نگرانی‌ها و مشکلات ذهنی‌ام موقتاً از بین می‌رود.
BiNam
متأسفانه این باور عام وجود دارد که یادگیری نه‌تنها سخت، بلکه تلخ است. اما درحقیقت، معمولاً شیوه‌ای که ما آموزش می‌دهیم تلخ است، نه خود یادگیری.
SaNaZ
انسان به امید زنده است. وقتی دلیلی برای زیستن نداریم جز همان نیازهای زیستی دستگاه عصبی‌مان، خیلی زود به سطح زیست حیوانی تنزل می‌یابیم که در آن فقط خوراک، راحتی و موضوعات جنسی مهم است.
BiNam
ناپلئون می‌گفت اگر نیاموزید از یک گروهبان دستور بگیرید، هرگز فرماندۀ خوبی نمی‌شوید.
SaNaZ
به گفتۀ برخی، بالاترین سطح شادکامی -خودشکوفایی- توانایی بروز تمام استعدادهایی است که در ذات انسان نهفته است.
SaNaZ
صداقت یعنی ارتباط عمیق با خود و بیان خود از طریق عملی منسجم و یکپارچه.
SaNaZ
پول، امنیت و آسایش شاید برای شادی ما لازم باشند، اما قطعاً کافی نیستند.
f.r
فرد برای احساس شادکامی همچنین باید احساس کند که استعدادهای او به‌طور کامل به خدمت گرفته شده‌اند، می‌تواند توانایی‌های بالقوه‌اش را بالفعل کند و زندگی روزمره‌اش استرس‌زا یا خسته‌کننده نیست، بلکه دربردارندۀ تجربیات عمیقاً خشنودکننده است.
f.r

حجم

۲۵۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

حجم

۲۵۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

قیمت:
۵۱,۰۰۰
۲۵,۵۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۱۷صفحه بعد