بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب راهنمای خوشبختی و ثروتمندی به روایت ناوال راویکانت | صفحه ۹ | طاقچه
کتاب راهنمای خوشبختی و ثروتمندی به روایت ناوال راویکانت اثر اریک یورگنسن

بریده‌هایی از کتاب راهنمای خوشبختی و ثروتمندی به روایت ناوال راویکانت

امتیاز:
۳.۵از ۴۳ رأی
۳٫۵
(۴۳)
وقتی با افراد جداگانه کار می‌کنید هم این مورد صدق می‌کند. اگر شما پنج یا ده سال با کسی کار کردید و هنوز از همکاری با او لذت می‌برید، مشخص است که به او اعتماد دارید و این سبب می‌شود مشکلات کوچک زود از بین برود. اگر شما به همدیگر اعتماد داشته باشید، تمام مذاکرات عادی در این روابط بسیار ساده انجام می‌شود، زیرا می‌دانید که نتیجه خواهد داد. به‌عنوان مثال یک سرمایه‌گذار فرشتهٔ دیگر هم در سیلیکان‌ولی به‌نام ایلاد گیل وجود دارد که معامله‌کردن با او را دوست دارم.
حسین یزدی
بهرهٔ مرکب در سابقهٔ شما هم رخ می‌دهد. اگر شما شهرتی واقعی داشته باشید و همچنان بعد از چندین دهه اعتبار خود را افزایش دهید، مردم متوجه می‌شوند. همین شهرت به معنای واقعی کلمه هزاران یا ده‌ها هزار برابر شما را ارزشمندتر از فردی می‌کند که استعداد زیادی دارد، اما به بهرهٔ مرکب در شهرت خودش توجه نمی‌کند.
حسین یزدی
بهرهٔ مرکب مفهوم بسیار قدرتمندی است. فقط به بحث مرکب‌سازی سرمایه ختم نمی‌شود. مرکب‌سازی سرمایه فقط آغاز کار است. مرکب‌سازی در روابط تجاری بسیار مهم است. به چند نقش برجسته در جامعه نگاه کنید. مثلاً چرا یک نفر مدیرعامل یک شرکت عمومی است یا میلیاردها دلار را مدیریت می‌کند. دلیل آن اعتمادکردن به اوست. آن‌ها به‌دلیل ترکیب‌کردن روابط با کاری که می‌کنند مورد اعتماد مردم‌اند. آن‌ها در این کسب‌وکار ماندند و به روشی واضح نشان دادند که صادق‌اند.
حسین یزدی
البته لازم است در موضوعی عمیق شوید، زیرا در غیر این صورت در همه‌چیز اطلاعات سطحی کسب می‌کنید و به چیزی که از زندگی می‌خواهید نمی‌رسید. شما فقط در یک یا دو چیز می‌توانید تسلط پیدا کنید؛ معمولاً هم چیزهایی است که علاقهٔ شدیدی به آن‌ها دارید. [۷۴]
حسین یزدی
این‌که بتوانید با حرف‌زدن کسی را متقاعد کنید، خیلی مهم‌تر از این است که در بازاریابی دیجیتال یا بهینه‌سازی کلیک‌ها تخصص داشته باشید. پایه‌ها موضوعات کلیدی هستند. یادگرفتن پایه‌ها به‌صورت کامل بهتر از این است که بخواهید در همه‌چیز فوق‌العاده عمیق شوید.
حسین یزدی
در زندگی ریاضیات پایه خیلی مهم‌تر از یادگیری محاسبات پیچیده است. به همین شکل اگر بتوانید منظور خود را با کلمات سادهٔ روزمره منتقل کنید، خیلی مهم‌تر از این است که توانایی شعر گفتن داشته باشید، دایرهٔ لغات‌تان را گسترده کنید یا به هفت زبان مختلف مسلط باشید.
حسین یزدی
امروزه مهم این است که در عرض نه تا دوازده ماه در یک زمینهٔ کاملاً جدید تخصص پیدا کنید؛ نه این‌که مدت‌ها پیش دربارهٔ یک رشتهٔ «درست» درس خوانده باشید. واقعاً به مطالعهٔ مبانی اهمیت می‌دهید، بنابراین نباید از هیچ کتابی بترسید. اگر به کتابخانه رفتید و کتابی را پیدا کردید که درکش برای شما سخت بود، باید حسابی در آن عمیق شوید و بپرسید: «برای درک این موضوع چه پایه‌هایی را باید یاد بگیرم؟» پایه‌ها فوق‌العاده مهم‌اند. [۷۴]
حسین یزدی
مهم‌ترین مهارت برای ثروتمندشدن این است که همیشه در حال یادگیری باشید. باید بدانید که چطور می‌توانید هر چیزی را که می‌خواهید یاد بگیرید. مدل قدیمی کسب درآمد این بود که چهار سال به دانشگاه بروید، مدرک بگیرید و سی سال به‌عنوان یک فرد حرفه‌ای کار کنید. اما امروزه اوضاع سریع تغییر می‌کند. حالا شما باید در عرض نُه ماه حرفهٔ جدیدی را یاد بگیرید؛ در صورتی که چهار سال بعد منسوخ می‌شود. اما طی آن سه سالِ مفید خیلی ثروتمند می‌شوید
حسین یزدی
شغل‌های خوب لزوماً دستوری یا با مدرک دانشگاهی ایجاد نمی‌شوند. کسانی که در بازار آزاد مدام در حال یادگیری‌اند با روش‌های خلاقانه آن‌ها را ایجاد می‌کنند.
حسین یزدی
اساساً اگر محصولی بسازید و تبلیغات کنید که به نوعی از خودتان نشئت می‌گیرد، هیچ‌کسی نمی‌تواند در این زمینه با شما رقابت کند. چه کسی قرار است با جو روگن یا اسکات آدامز رقابت کند؟ غیرممکن است. آیا قرار است شخص دیگری پیدا شود و یک دیلبرت بهتر خلق کند؟ نه. آیا کسی می‌خواهد از بیل واترسون جلو بزند و نسخهٔ بهتر کالوین و هابز را خلق کند؟ نه. آن‌ها اصیل‌اند. [۷۸]
حسین یزدی

حجم

۲۵۱٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۲۵۱٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
۳۲,۵۰۰
۵۰%
تومان