بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب راهنمای خوشبختی و ثروتمندی به روایت ناوال راویکانت | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب راهنمای خوشبختی و ثروتمندی به روایت ناوال راویکانت اثر اریک یورگنسن

بریده‌هایی از کتاب راهنمای خوشبختی و ثروتمندی به روایت ناوال راویکانت

امتیاز:
۳.۵از ۴۳ رأی
۳٫۵
(۴۳)
«باید» یکی از چیزهایی است که سعی دارم از شر آن خلاص شوم. هر وقت کلمهٔ «باید» در ذهن‌تان ظاهر شد، بدانید که یا احساس گناه است یا برنامه‌نویسی اجتماعی.
Chandlerbing
«در بازی بلندمدت، به نظر می‌رسد که همه برای ثروتمندکردن همدیگر تلاش می‌کنند. در بازی کوتاه‌مدت، به نظر می‌رسد که همه برای ثروتمندکردن خودشان تلاش می‌کنند.» به نظرم این جمله یک فرمول برجسته است. در بازی بلندمدت، نتیجهٔ نهایی مثبت است. همهٔ ما در حال پخت یک شیرینی پای هستیم. در بازی بلندمدت سعی داریم تا جایی که ممکن است این شیرینی پای را بزرگ کنیم تا هر کس سهم بیشتری داشته باشد. اما در بازی کوتاه‌مدت، ما شیرینی پای را برش می‌دهیم تا هر کدام سهم خود را برداریم.
izedmehr
یک فلسفهٔ خیلی راحت‌تر دارم: «سازنده‌ای باش که چیز جذابی را می‌سازد که مردم می‌خواهند. کار خود را نشان بده، ساختش را تمرین کن. افراد مناسب بالاخره پیدایت خواهند کرد.»
izedmehr
پول درآوردن شانسی یا ذاتی نیست، مهارتی است که باید بیاموزید.
isaharshams
می‌خواهم از این تردمیل لذت‌گرایی پایین بیایم.
کاربر ۴۵۸۰۲۹۹
من می‌گویم، وقتی آن ۱ درصد را پیدا کردید که وقت تلف‌کردن نیست و می‌توانید تا آخر عمر روی آن سرمایه‌گذاری کنید و معنی زیادی برای شما دارد، در آن عمیق شوید و بقیهٔ چیزها را فراموش کنید. [۱۰]
حسین یزدی
اگر کارم را خوب انجام دهم و ارزشی برای جامعه ایجاد کنم، جامعه می‌گوید: «اوه، ممنونم. برای کاری که در گذشته کردید، در آینده شما مدیونیم. این هم نشان دِین ما به شما. بیایید اسمش را پول بگذاریم.»[۷۸]
حسین یزدی
اگر کارم را خوب انجام دهم و ارزشی برای جامعه ایجاد کنم، جامعه می‌گوید: «اوه، ممنونم. برای کاری که در گذشته کردید، در آینده شما مدیونیم. این هم نشان دِین ما به شما. بیایید اسمش را پول بگذاریم.»
کاربر12031402
اگر چیزی هم در زندگی نداشته باشید و فقط یک نفر برای‌تان بماند که بی‌قیدوشرط دوست‌تان داشته باشد، معجزهٔ بزرگی در عزت‌نفس‌تان ایجاد می‌کند.
کاربر12031402
وقتی بچه‌اید، از مادر خود می‌پرسید: «وقتی می‌میریم چه می‌شود؟ بابانوئل واقعی است؟ خدا وجود دارد؟ باید خوشحال باشم؟ با چه کسی باید ازدواج کنم؟» سؤال‌هایی از این قبیل. هیچ پاسخ جامعی وجود ندارد زیرا نسخه‌ای واحد را نمی‌توان برای همه تجویز کرد. این گونه سؤال‌ها یک پاسخ نهایی دارند، اما پاسخ‌های آن‌ها شخصی است. پاسخی که برای من کارساز است، احتمالاً برای شما مسخره باشد و برعکس. خوشبختی برای من یک معنی دارد و برای شما معنی کاملاً متفاوتی دارد. به‌نظرم خیلی مهم است که این تعاریف را بررسی کنیم و آن‌ها را بشناسیم.
کاربر ۶۴۵۵۱۵۰

حجم

۲۵۱٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۲۵۱٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
تومان