بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب امپراطوری اردوغان | طاقچه
کتاب امپراطوری اردوغان اثر سونر چاپتای

بریده‌هایی از کتاب امپراطوری اردوغان

۳٫۷
(۳)
قدرت سپاه پاسداران ایران امروز در منطقه چنان است که پایگاه نظامی و پهپاد جاسوسی آمریکا را مستقیماً هدف قرار می‌دهد
محمدحسین
قدرت نرم به معنای توان یک کشور برای القای عقاید خود به کشوری دیگر و تأثیرگذاری بر رفتار او است؛ از واسطه‌گری در معاهدات صلح، تا برقرار کردن توافق‌های تجاری. کشوری که چنین قدرتی داشته باشد می‌تواند بسیار بیشتر از کشورهای هم‌وزن خود در سطح بین‌المللی اهمیت داشته باشد و نقش‌آفرینی کند.
محمدحسین
سیاست خارجی او همیشه یک شکل نیست و هرجا صلاح بداند فایده‌گرا و هرجا صلاح بداند تابع مکتب است. اردوغان نشان داده است در مقام عمل می‌تواند به طرفة‌العینی رنگ عوض کند.
محمدحسین
مردم ترکیه همه با خواسته‌های او موافق نیستند: گروه بسیاری موافق و گروه بسیاری مخالف اردوغان هستند. جامعه انگار به دو نیم تقسیم شده است. بحران ترکیهٔ مدرن همین است که نیمی از مردم کشور از سیاست‌های اردوغان استقبال می‌کنند درحالی‌که نیمهٔ دیگر به‌شدت با آنها مخالف هستند.
محمدحسین
دیانا مقلد، روزنامه‌نگار و مستندساز روزنامه الشرق‌الاوسط بیش از یک دههٔ پیش در این مورد نوشت: «ترکیه می‌تواند امروز در منطقهٔ خاورمیانه و شمال آفریقا نقش چشمگیری داشته باشد، اما نه به‌عنوان احیاگر امپراطوری عثمانی [...] عرب‌ها تاریخ پر از سوءاستفاده و ظلم عثمانی را فراموش نکرده‌اند.»
محمدحسین
اگر اهل غرب باشید، ترکیه برای شما نمایندهٔ شرق است و اگر اهل شرق باشید آن را یک کشور غربی می‌بینید.
محمدحسین
یکی از سفرای پیشین ترکیه به نام اونور اویمن چند دهه پیش درمورد ایران می‌گفت ما می‌توانیم دوستانمان را انتخاب کنیم ولی نمی‌توانیم همسایگانمان را انتخاب کنیم.
محمدحسین
اردوغان و پوتین حتی در صورت هم‌نظری با یکدیگر (که یک احتمال محال است) می‌دانند که نمی‌توانند بدون هماهنگی تهران تکلیفی برای سوریه تعیین کنند.
محمدحسین
اسلام‌گرایان سیاسی واقعی ترکیه با حسادت و تحسین به انقلاب اسلامی ۱۹۷۹ نگاه می‌کنند. اردوغان و داوود اوغلو یک روز خود را با اصرار به ناتو و غرب نزدیک می‌کنند و یک روز دیگر می‌کوشند روابط خود را با ایران عمیق کنند تا رؤیای بزرگ نجم‌الدین اربکان، پدر اسلام سیاسی در ترکیه را محقق کنند که می‌گفت آنکارا باید رهبر جریان ضدغربی کشورهای مسلمان علیه آمریکا و اروپا باشد.
محمدحسین
ازجمله موضع‌گیری‌های مقتدرانهٔ جمهوری اسلامی ایران که در ترکیه بسیار خبرساز شد، این بود که سرلشکر یحیی رحیم صفوی، فرمانده سپاه پاسداران و مشاور نظامی ولی فقیه در سال ۲۰۱۱ گفت ترکیه باید به‌طور جدی در سیاست‌های خود تجدیدنظر کند وگرنه ایجاد ناامنی در سوریه، مشارکت در سپر موشکی ناتو و ترویج دین‌گریزی در جهان اسلام، باعث می‌شود در ارتباط با مردم کشور خودش و نیز کشورهای همسایه با مشکل مواجه بشود.
محمدحسین

حجم

۳۷۱٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۰۰ صفحه

حجم

۳۷۱٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۰۰ صفحه

قیمت:
۷۷,۵۰۰
۵۴,۲۵۰
۳۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲۳صفحه بعد