بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب پنجشنبه فیروزه ای | طاقچه
کتاب پنجشنبه فیروزه ای اثر سارا عرفانی

بریده‌هایی از کتاب پنجشنبه فیروزه ای

نویسنده:سارا عرفانی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۸از ۱۸ رأی
۳٫۸
(۱۸)
اصلاً اگر زیارت بی‌اثر باشد باید تعجب کرد...
کاربر ۳۹۳۲۹۵۳
هزار تکه شد این من به لطف آینه‌هایت
کاربر ۳۹۳۲۹۵۳
دیگران هر چه دارند از ائمه آموخته‌اند و فقط واسطه‌ای هستند که علوم الهی و احکام را از آنها می‌گیرند و به مردم منتقل می‌کنند، ولی ائمه در مکتب کسی تلمذ نکرده‌اند، بلکه علومشان را به صورت ارثی و با واسطه پیامبر اکرم( ص) از خدای سبحان گرفته‌اند.»
کاربر ۳۹۳۲۹۵۳
عند ملیک مقتدر! معلوم است که برای رسیدن به چنین جایی، باید قدم‌های بزرگ برداشت. باید خیلی کارها نکرد. خیلی جاها نرفت. خیلی چیزها را گوش نکرد. به این راحتی‌ها کسی را عند ملیک مقتدر جای نمی‌دهند.
کاربر ۳۹۳۲۹۵۳
مان می‌گوید: «خیلی وقتا ما با بی‌خردی یه اشتباهی مرتکب می‌شیم. از روی احساس یه تصمیم نسنجیده می‌گیریم و بهش عمل می‌کنیم، بعد وقتی توی مخمصه افتادیم، دست به دامن کرامت ائمه می‌شیم. خیلی وقتا هم باز شدن گره کار به دست خودمونه. فقط باید درست قدم برداریم، ولی ترجیح می‌دیم به خواست هوای نفسمون عمل کنیم. به نظرتون درسته که توی چنین شرایطی از امام معصوم توقع کرامت داشته باشیم؟!... باید خودمون رو درست کنیم... رفتار خودمون رو... معجزه باید درون ما اتفاق بیفته.» دستش را روی چهارچوب در می‌گذارد و می‌گوید: «توی قلب ما؛ همون جایی که حرم خداست.»
کاربر ۳۹۳۲۹۵۳
باید این طور به حرم مشرف شود و بگوید: آقا جان ممنون، تو چقدر محبت فرمودی که من بخشی از عمرم را در محضر تو و پیش تو می‌گذرانم، به کجا بروم که چیزی بهتر از این به دست بیاورم؟
کاربر ۳۹۳۲۹۵۳
علم او زیاد است... در نزاع و دعوا زیبا برخورد می‌کند... خنده‌اش تبسم است... به کسی که او را اذیت کرده، آزار نمی‌رساند... با غیبت از کسی یاد نمی‌کند... فقر را بشارت می‌انگارد... رازی را از کسی فاش نمی‌کند... سکوت طولانی دارد... همیشه راضی است... فقر، لباس ظاهر اوست...»
کاربر ۳۹۳۲۹۵۳
«...خدا ائمه را ارکان زمین قرار داد تا اهلش را به این طرف و آن طرف نلغزاند؛ زیرا این لغزش و تحرک موجب می‌شود که زمین اهلش را فرو ببرد، بنابراین امام معصوم مایه آرامش زمین است بدین معنا که اگر او نباشد، زمین اهلش را می‌بلعد
کاربر ۳۹۳۲۹۵۳
زیارت، سفری مشتاقانه، آگاهانه و عاشقانه است که از سرای دل آغاز می‌شود، از راه دل عبور می‌کند و سرانجام نیز در منزل دل به مقصد و مقصود می‌رسد و بار بر زمین می‌نهد.
کاربر ۳۹۳۲۹۵۳

حجم

۲۸۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۹۱ صفحه

حجم

۲۸۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۹۱ صفحه

قیمت:
۱۱۹,۴۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد