بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب رهبری در موقعیت های دشوار | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب رهبری در موقعیت های دشوار اثر جان سی. مکسول

بریده‌هایی از کتاب رهبری در موقعیت های دشوار

امتیاز:
۴.۰از ۷ رأی
۴٫۰
(۷)
به نظر من بیشتر افراد مسئولیت روابط زندگی‌شان را به عهده نمی‌گیرند. آنها اجازه می‌دهند اوضاع شرایط را مشخص کند، به جای اینکه از روی قصد کاری را انجام دهند.
ShayanShady
شاید به عنوان یک رهبر بیشتر دوست داشته باشید با افرادی ارتباط برقرار کنید که از آنها خوشتان می‌آید یا با آنها سازگاری بیشتری دارید و دیگران را نادیده بگیرید، اما با این کار پتانسیل بقیهٔ افراد را از دست می‌دهید. درست است که رابطه داشتن با افرادی که وجه‌های مشترکی با ما دارند بسیار لذت‌بخش است اما یادتان باشد این تفاوت‌ها هستند که یک رابطه را جالب می‌کنند. رهبران خوب با موفقیت این تفاوت‌ها را پشت سر می‌گذارند و از آنها به عنوان اهرم استفاده می‌کنند تا به تیم و سازمانشان سودرسانی کنند.
ShayanShady
وقتی اوضاع دشوار می‌شود همه باید با هم کار کنند تا تیم را از مشکل بیرون بکشند. قانون «قلهٔ اورست» در کتاب ۱۷ اصل کار تیمی می‌گوید وقتی چالش بالا گرفت ضرورت به کار تیمی نیز بالا می‌گیرد. هیچ تیمی نمی‌تواند برنده شود و به بردهای خود ادامه دهد مگر این که تک‌تک افراد با هم و در کنار هم کار کنند. این وظیفه و مسئولیت رهبران است که کار تیمی را ترویج دهند و کاری کنند تمام اعضا با یکدیگر مشارکت کنند و در کنار هم به حل مشکلات بپردازند.
محمدِ علی‌سینائی
وقتی این واقعیت را بپذیریم که زندگی ساده نیست، شروع به رشد می‌کنیم. کم‌کم درک می‌کنیم که در ورای هر مشکل یک فرصت نهفته است. آن زمان است که بیشتر کنکاش می‌کنیم تا بیابیم از چه ساخته شده‌ایم. شروع می‌کنیم به پذیرش چالش‌های زندگی. به‌جای اینکه اجازه دهیم سختی‌ها شکستمان دهند، از آنها استقبال می‌کنیم تا شخصیت خود را محک بزنیم. از سختی‌ها به‌عنوان عاملی برای رشد و بهره‌وری استفاده می‌کنیم.
کاربر ۳۱۸۱۸۴۲
استیون پرسفیلد مؤلف و استاد نوشتاری می‌گوید: افراد تازه‌کار فکر می‌کنند اول باید بر ترسشان غلبه کنند سپس کارشان را انجام دهند، اما افراد حرفه‌ای می‌دانند که هرگز نمی‌توان بر ترس غلبه کرد. از آنجا که شما نمی‌توانید ترس را شکست دهید یا با آن احساس راحتی داشته باشید، باید یاد بگیرید چگونه با آن کنار بیایید. من به این قضیه می‌گویم راحت بودن خارج از منطقهٔ امن.
ShayanShady
افرادی که به جای سمت، پست و مقام، حقوق یا دیگر اهداف خارجی روی رشد تمرکز می‌کنند و هدف اصلی‌شان رشد است، همیشه آینده‌ای درخشان دارند.
ShayanShady
فقط امروز ... می خواهم تصمیم بگیرم نگرش مثبت داشته باشم و این نگرش را در رفتارم نشان دهم. می‌خواهم مهم‌ترین اولویت‌هایم را بشناسم و مطابق با آنها عمل کنم. می‌خواهم دستورالعملی برای سلامتی‌ام یاد بگیرم و آن را دنبال کنم. می‌خواهم با اعضای خانواده‌ام ارتباط برقرار کنم و از آنها محافظت کنم. می‌خواهم تفکر مثبت را تمرین کنم و آن را پرورش دهم. می‌خواهم یک‌سری تعهدات درست ببندم و به آنها پایدار باشم. می‌خواهم اوضاع مالی‌ام را کنترل کنم و پول به‌دست بیاورم. می‌خواهم ایمانم را محکم‌تر کنم و مطابق با آن زندگی کنم. می‌خواهم روابط محکمی بسازم و روی آنها سرمایه‌گذاری کنم.
ShayanShady

حجم

۹۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۹۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان
صفحه قبل۱
۲
صفحه بعد