بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب روانشناسی جنسیت | طاقچه
کتاب روانشناسی جنسیت اثر مهدی چمی کارپور

بریده‌هایی از کتاب روانشناسی جنسیت

انتشارات:انتشارات آرنا
امتیاز:
۲.۸از ۸ رأی
۲٫۸
(۸)
تئوری‌های زیست‌شناختی و روانشناختی
{بانو راد}
نظریه تکاملی جدید برخی از ایده‌های داروین را مورد بازنگری قرار داده است. دیدگاه‌های اخیر پیرامون تکامل، به عنوان مثال، بیشتر بر بقای ژنتیکی به عنوان اصل محوری انتخاب طبیعی تاکید می‌ورزند (داوکینز، ۱۹۸۹). انتخاب طبیعی با توجه به این دیدگاه، فرآیندی است که انتقال ژن‌ها به نسل‌های آینده را بهینه می‌سازد
{بانو راد}
انتخاب طبیعی یک فرآیند هدفمند هشیار نیست
{بانو راد}
زنان ممکن است نسبتا امتحان‌گر باشند، و تلاش کنند که بهترین همسر را انتخاب نمایند.
{بانو راد}
برخی مردان توانایی زاد و ولد بیشتری دارند
{بانو راد}
حتی اخیرا گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد پیرامون اینکه اندازه مغز انسانها، رشد و تحول زبان، موشکافی روانشناختی، و خلاقیت هنری نیز می‌تواند ناشی از همین فرآیند انتخاب جنسی باشد (جی. اف. میلر، ۲۰۰۰). شاید انسانها به تدیج آموخته‌اند که می‌توانند از طریق به‌کارگیری زبان، قصه‌پردازی، رقص، و طنز و شوخی، به همسر مطلوب نزدیک شوند و او را اغوا نمایند. آیا این تئوری ربطی به تفاوت‌های جنسی هم دارد؟ میلر بیان می‌دارد که مردان، زبان و خلاقیت هنری را بیشتر از زنان، به عنوان یک نمایش جنسی برای ابراز جایگاه خود به کار می‌برند. این مسئله می‌تواند تبیینی ارائه دهد برای اینکه چرا مردان، در حوزه‌های خاصی از دانش و هنر، تولیدات بیشتری دارند.
{بانو راد}
انتخاب جنسی باعث رشد و نمو ویژگی‌هایی می‌شود که به حیوان کمک می‌کند تا بتواند جفت را به سمت خود جذب کند، رقیبان هم‌جنس را کنار بزند، و تولیدمثل کند.
{بانو راد}

حجم

۳۹۷٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۶۶ صفحه

حجم

۳۹۷٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۶۶ صفحه

قیمت:
رایگان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد