بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب غدیر وعده فراموش شده | طاقچه
کتاب غدیر وعده فراموش شده اثر هانی عباسی

بریده‌هایی از کتاب غدیر وعده فراموش شده

نویسنده:هانی عباسی
امتیاز:
۴.۰از ۲ رأی
۴٫۰
(۲)
«لَمْ ینادِ بِشَی ءٍ مِثْلَ ما نُودِی بِالْوِلایةِ یوْمَ الْغَدیرِ.» «هیچ حکمی مثل ولایت در روز غدیر اعلام نشده است.»
میریام
اسم روز غدیر در آسمان روز عهد معهود است و در زمین روز میثاق مأخوذ و روز جمع مشهود است
کاربر ۱۹۳۷۲۴۸
در غدیر، شیاطین دل به منافقین بسته بودند و چشم به دست آنان و نقشه‌هایشان داشتند و خود را از هر جهت مستأصل می‌دیدند. این منافقانِ مشرک و کافر بودند که روی شیطان و شیطانیان را سفید کردند، و به فرزندان خَلَف خود که دستِ کمی از آنها نداشتند درسِ مقابله با وحی و نبوت و دستگاه الهی را دادند، و چنان نقشه‌ای پیاده کردند که نه فقط خود به مقاصد شومشان رسیدند، بلکه تا آخر روزگار اکثریتی از مسلمین را از راه و صراط مستقیم دوازده جانشین بر حقِّ پیامبرشان منحرف کردند و چهرهٔ خلافت اسلامی را هم نزد جهانیان مشوَّه ساختند.
کاربر ۱۹۳۷۲۴۸
اعلان رسمی «غدیر خم» بود که بطور اساسی منافقین را فلج کرد و نقشه‌های چندین سالهٔ آنان را نقش بر آب کرد و بر آنچه در خاطر شیطان صفت خود پرورده بودند خط بطلان کشید. حضرت فاطمهٔ زهرا (س) در این باره می‌فرماید: «وَاللَّهِ لَقَدْ عَقَدَ لَهُ یوْمَئِذٍ الْوِلاءَ لِیقْطَعَ مِنْکمْ بِذلِک الرَّجاءَ.» «پیامبر در روز غدیر، عقد ولایت را برای علی (ع) محکم کرد تا امید شما را بدین طریق از آن قطع کند.
کاربر ۱۹۳۷۲۴۸
آخرین امام، مهدی (ع) از این خاندان است. وی غالب بر همهٔ ادیان است. او فاتح قلعه‌ها و منهدم کنندهٔ آن‌هاست، انتقام‌گیرنده از ظالمان و همهٔ خون‌های به ناحق ریخته شده است. غالب بر مشرکان و کافران و هدایت کنندهٔ آنان، و وارث جمیع علوم است. همهٔ پیشینیان دربارهٔ وی بشارت داده‌اند. او بر همه پیروز می‌شود؛ ولیّ خدا در زمین و حکم کنندهٔ بین خلق و امین الهی بر نهان و آشکار است؛ تعیین کنندهٔ دقیق درجات افضل افراد است. او کسی است که غالبی بر او نیست و کسی بر ضدّ او کمک نمی‌شود
کاربر ۱۹۳۷۲۴۸
به خدا سوگند «ولایت علی (ع)» بر ذمهٔ همه واجب شد
کاربر ۱۹۳۷۲۴۸
بیعت با قلبها و زبانها
میریام
«ای پیامبر ابلاغ کن آنچه از طرف خداوند بر تو نازل شده که اگر ابلاغ نکنی رسالت خود را نرسانده‌ای»،
میریام

حجم

۶۸٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۹۴ صفحه

حجم

۶۸٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۹۴ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد