بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب شوروی ضد شوروی | صفحه ۱۲ | طاقچه
کتاب شوروی ضد شوروی اثر ولادیمیر واینوویچ

بریده‌هایی از کتاب شوروی ضد شوروی

۳٫۶
(۲۹)
اما آدم‌ها دارند از کشورشان فرار می‌کنند و چه آدم‌هایی! نقاشان، آهنگسازان، کارگردانان، شاعران، اساتید شطرنج، قهرمانان ورزشی، دانشمندان، برندگان جوایز سوسیالیستی، دیپلمات‌ها و لازم به گفتن نیست، کارکنان کمیتهٔ امنیت کشوری (کاگ‌ب). احتمالاً تعداد فراریان گروه آخر، مأموران کاگ‌ب، از هر گروه دیگری بیش‌تر است. تعداد دررفتن‌ها به قدری زیاد است که می‌توانید از آن‌ها چندین تیم کامل دوومیدانی درست کنید.
imaanbaashtimonfared
مردم دارند فرار می‌کنند و به سرعت هم فرار می‌کنند؛ به قول یک شاعر، تیزپا همچون آهوان دشت. این کم‌ترین چیزی است که می‌توان گفت!
imaanbaashtimonfared
یک عمر دروغگویی بی‌وقفه و پایمال کردن مستمرِ اخلاقیات تأثیر عجیب و مبهوت‌کننده‌ای به جا گذاشته است: مردم شوروی عمیقاً علاقه‌مند به هر آن چیزی‌اند که پروپاگاندا آن را باطل و نجس اعلام کرده است؛
imaanbaashtimonfared
چرا مردم یک کشور باید مدام به فکر فرار به سوئد یا هر جای دیگری در غرب باشند. چرا آن‌ها نمی‌توانند مثل بچهٔ آدم یک بلیط هواپیما بخرند و بدون این‌که جان خودشان یا جان دیگران را به خطر بیندازند، به آن‌جایی که دوست دارند، پرواز کنند؟ چرا آن‌ها نمی‌توانند با کوله‌ای بر پشت و با پای پیاده از آن مرزهای مقدس بگذرند؟
imaanbaashtimonfared

حجم

۴۰۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۹۷ صفحه

حجم

۴۰۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۹۷ صفحه

قیمت:
۱۹۸,۵۰۰
تومان
صفحه قبل۱
...
۱۱
۱۲
صفحه بعد