بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب از خودم تا خدا | طاقچه
کتاب از خودم تا خدا اثر محبوبه بافرانی

بریده‌هایی از کتاب از خودم تا خدا

امتیاز:
۲.۴از ۷ رأی
۲٫۴
(۷)
عشق، ما را پی کاری به جهان آورده است ادب این است که مشغول تماشا نشویم
hanifati
هنوز داری به خودت می‌گویی بیچاره‌ترین آدمی که خداوند آفریده منم، من کلکسیون بدبختی‌ام و راه‌چاره‌ای ندارم! این‌ها همه تعابیر ماتریکسی هستند که به خورد مغز ما رفته که چالش‌های زندگی خود را به درماندگی و ضعفمان نسبت می‌دهیم در صورتی‌که همین چالش‌ها خیلی واضح به ما می‌گویند که چه چیزهایی را دوست نداریم و با استفاده از قدرت تفکرمان می‌توانیم تغییرش دهیم.
hanifati
اگر افکاری در آنجا حتی به‌اندازه ارزن باعث اذیت و آزار خودت و دیگران می‌شود، باید به فکر تغییر آن باشی و هرچه که هست، اگر کینه است، اگر نفرت، حسادت و اگر غرور است باید تمرین کنی تا بتوانی تغییرش دهی و آن را به‌سمت عشق بکشانی. این‌گونه است که از شر نفست نجات پیدا می‌کنی و نه این‌که ساعت‌ها و روزها به درگاه خدا عجز و ناله کنی و بگویی خدایا مرا از شر نفسم نجات بده و در آخر هیچ نتیجه‌ای نگیری و به‌محض این‌که صحبت‌هایت با خدا تمام شد، به زندگی عادی برگردی و همان باشی که قبلاً بودی و هیچ تغییری در تو حاصل نشده باشد. تلاش ما برای تغییر است. چراکه تغییر، خوب مثبت و سازنده است.
Hnikmli
نفس ما از جنس ماده نیست اما کارهای خود را از طریق ابزارهای مادی و با استفاده از جسم، احساسات، ادراک و هرچیزی که بیرون از ما وجود دارد و در خود دانلود کرده، انجام می‌دهد. دقت کنید... . در خود دانلود و سیو کرده‌ایم، یعنی باید به درون خود برگردیم و ببینیم چه چیزهایی در نفس و ذهن یا روانمان وجود دارد؟
Hnikmli
«خداوند مردم را از گرد آمدن سه چیز آفرید: یکی تن یا جسم، دیگری جان که همان روح است و سوم روان که آن را نفس می‌خوانند.»
Hnikmli

حجم

۸۶۵٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۶ صفحه

حجم

۸۶۵٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۶ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
۱۰,۰۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد