بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب چگونه مطالعه کنیم؟ و مهارت‌های موفقیت در دانشگاه | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب چگونه مطالعه کنیم؟  و مهارت‌های موفقیت در دانشگاه اثر مرضیه مجلسی انباردان

بریده‌هایی از کتاب چگونه مطالعه کنیم؟ و مهارت‌های موفقیت در دانشگاه

انتشارات:نشر وزرا
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۱از ۱۹ رأی
۴٫۱
(۱۹)
پنج مرحله‌ی معین در مطالعه‌ی مؤثر است. آن مراحل عبارتند از: ۱ـ بررسی کردن (Survey) ۲ـ سؤال کردن (Question) ۳ـ خواندن (Read) ۴- از حفظ خواندن (Recite) ۵ـ مرور کردن (Review)
ツAlirezaツ
آمریکایی‌ها در یادگیری سایر زبآنها به نحو بارزی از بسیاری از کشورها عقب‌تر هستند. به عنوان مثال، اروپایی‌ها حداقل به دو زبان صحبت می‌کنند. در حالی که ما آمریکایی‌ها عموماً به آن یک زبانی هم که حرف می‌‌زنیم یعنی زبان مادریمان، نمی‌توانیم خوب صحبت کنیم.
ツAlirezaツ
پی بردن به اینکه تفاوت ریاضیات دبیرستان با ریاضیات دانشگاه به اندازه‌ی تفاوت جاده‌ای روستایی با یک بزرگراه است، میتواند یک شوک واقعی باشد.
🌟 najme🌟
۱-واقع گرا باشید. اشخاص سازگار درباره‌ی اکثر مسائل واقع گرا هستند. می‌‌دانند چه می‌‌خواهند، اهداف عقلانی برای خود در نظر می‌‌گیرند و می‌‌دانند چگونه از مشکل جلوگیری کنند. ببینید از نظر عقلانی باید انتظار به دست آوردن چه چیزی را داشته باشید و بر طبق آن، اهداف و تلاش‌هایتان را سازگار کنید. خودتان را دست کم نگیرید. اگر نمرات متوسط کسب کردید علت را پیدا کنید. آیا خسته‌اید؟ آیا آموخته درستی ندارید؟ آیا دروس را غلط مطالعه می‌‌کنید؟ خودتان را دست بالا نگیرید. برای مثال ممکن است بخواهید از خود بپرسید آیا من می‌توانم به هدفم یعنی پزشک شدن دست یابم، در حالی که نمی‌‌‌توانم شیمی را قبول شوم و عادت‌های کاری‌ام عالی نیست. همچنین می‌‌خواهید فکر کنید تحصیل در پزشکی چقدر هزینه بر می‌‌دارد، موضوع این است که واقع گرا باشید. خودتان و شرایط‌تان را بشناسید.
markoqolu
البته، اینکه چه مقدار مطالعه می‌‌کنیم مهم نیست؛ آن چه ارزش دارد این است که تا چه حد خوب مطالعه می‌‌کنید
SGN
نوشتن مهارتی اساسی برای افراد تحصیلکرده است. مهم نیست که پس از دانشگاه چه شغلی خواهید داشت، زمانی می‌رسد که مجبور می‌شوید برای اطلاع دادن موضوعی به دیگران خوب بنویسید.
ツAlirezaツ
اگر فکر می‌‌کنید که زبان‌های آلمانی، فرانسوی و روسی به طور دیوانه‌کننده‌ای بی قاعده هستند، باید خدا را شکر کنید که انگلیسی را به عنوان زبان دوم یاد نمی‌‌‌گیرید. انگلیسی از هر نظر بی‌قاعده‌ترین زبان در میان تمام زبان‌های اروپایی است.
ツAlirezaツ
اگر به معجزه اعتقاد داشته باشید ممکن است فکر کنید که می‌توانید بدون درس خواندن در امتحانات قبول شوید. در هر حال، برای اکثر ما این کار امکان‌پذیر نیست.
ツAlirezaツ
شما باید بدانید که چشم‌هایتان فقط ابزار هستند. این هدف، دقت، آگاهی و نگرش ما است که در واقع تعیین می‌کند چه چیزی از خواندن کسب می‌کنیم. هرگاه، اینها پرورش یابند، استفاده‌ی صحیح از چشم‌ها به طور طبیعی به دنبال آن خواهد آمد.
ツAlirezaツ
علاقه داشتن به شغل‌تان در زندگی بطوریکه صبح‌ها پس از بیدار شدن و به سوی محل کار رفتن لذت ببرید دارای اهمیت است.
ツAlirezaツ

حجم

۴۷۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

حجم

۴۷۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

قیمت:
۲۸,۰۰۰
تومان