بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب قوی سیاه | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب قوی سیاه اثر نسیم نیکولاس طالب

بریده‌هایی از کتاب قوی سیاه

امتیاز:
۳.۳از ۸۳ رأی
۳٫۳
(۸۳)
ما به‌تندی از یاد می‌بریم که همین زنده بودن ما خودش خوش‌شانسی بی‌همتایی است، یک رویداد دیریاب است، یک پیشامد بی‌اندازه پربازده.
سهیل مقدم
امروزه، برای زندگی روی این سیاره، نیاز به پندار خلاق داریم، بسی بیش از آنچه که خلق شده‌ایم تا داشته باشیم. ما خلاقیت نداریم و آن را در دیگران سرکوب می‌کنیم.
shahram naseri
من یک بار، پند زندگی‌عوض‌کن دیگری هم شنیدم که خلاف پندی که از دوستم در فصل سوم گرفته بودم به نظرم کاربردی، خردمندانه، و از نظر تجربی معتبر است. ژان اولیویر تدسکو هم‌کلاس من در پاریس که قرار بود داستان‌نویس بشود، یک روز که داشتم می‌دویدم تا به قطار زیر زمینی برسم مرا از دویدن بازداشت و به من چنین پند داد: «من برای رسیدن به قطار نمی‌دوم.» به مقصدتان بی‌اعتنا باشید. من به خودم یاد داده‌ام در برابر وسوسهٔ دویدن برای اینکه سر وقت به کارهایم برسم ایستادگی کنم. این ممکن است پند بسیار کوچکی به نظر بیاید ولی در ذهنم ثبت شد. من با ایستادگی در برابر میل به دویدن برای رسیدن به قطار، ارزش راستین آراستگی و زیبایی در رفتار را حس کرده‌ام؛ حسی از اینکه مهار وقتم، برنامه‌ام، زندگی‌ام را در دست دارم. از دست دادن قطار تنها هنگامی رنج‌آور است که دنبالش بدوی! به همین سان، نرسیدن به آن درجه از موفقیتی که دیگران از شما انتظار دارند تنها هنگامی دردناک است که شما دنبال چنان هدفی باشید.
Ali Abbasi
ما نگران رویدادهایی هستیم که واقع شده‌اند؛ نه آنهایی که می‌توانند واقع شوند ولی نشده‌اند
hasan behjoo
پیروزی نهایی از آن کسانی است که دستاوردها را استنتاج می‌کنند، اهمیت اندیشه را درمی‌یابند، و ارزش راستین آن را می‌بینند. اینها هستند که می‌توانند دربارهٔ موضوع سخن بگویند.
سهیل مقدم
آدم دارا آسان‌تر داراتر می‌شود، و آدم مشهور، مشهورتر.
سهیل مقدم
خودتان را در وضعیتی بگذارید که پیامدهای خوب بسیار بزرگ‌تر از پیامدهای ناگوار باشند.
سهیل مقدم
ما عیوب دیگران را می‌بینیم ولی از آن خودمان را نه. تکرار می‌کنم، گویا ما ماشین‌های خودفریب شگفت‌آوری هستیم.
سهیل مقدم
استالین، که چیزی دربارهٔ مرگ‌ومیر می‌دانست، می‌گفت: «یک مرگ فاجعه است، یک‌میلیون مرگ، آمار.» آمارها در ما خاموش می‌مانند.
سهیل مقدم
منظورم این است که در موضوعات کوچک نادانی کنید، ولی در موضوعات بزرگ نه. به پیشگویان اقتصادی یا علوم اجتماعی گوش ندهید (اینها فقط سرگرم‌کننده‌اند)، ولی در رفتن به گردش حتماً برای خودتان پیش‌بینی کنید. حتماً برای گردش بعدی قطعیت بخواهید؛ ولی از پیشگویی‌های دولت در تأمین اجتماعی برای سال ۲۰۴۰ خودتان را دور نگاه دارید.
shsepehrmand@gmail.com

حجم

۹۵۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۹۲ صفحه

حجم

۹۵۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۹۲ صفحه

قیمت:
۸۹,۰۰۰
تومان