بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب قوی سیاه | صفحه ۱۱ | طاقچه
کتاب قوی سیاه اثر نسیم نیکولاس طالب

بریده‌هایی از کتاب قوی سیاه

امتیاز:
۳.۳از ۸۳ رأی
۳٫۳
(۸۳)
. من ترجیح می‌دهم تقریباً در راه درست باشم، تا دقیقاً در راه غلط
hasan behjoo
مقولات ذهنی واگیردار باید آنهایی باشند که ما آمادگی داریم آنها را باور کنیم؛
shsepehrmand@gmail.com
«آدم نیاز دارد عاشق شکست باشد.»
shsepehrmand@gmail.com
درواقع، شادی ما به شمار دفعاتی که حس مثبت پیدا می‌کنیم بستگی بسیار بیشتری دارد تا به ژرفای آنها.
hasan behjoo
بیشتر خطاهای ما در خردورزی از اینجا ناشی می‌شود که ما درحالی‌که سامانهٔ یک را به کار گرفته‌ایم گمان داریم با سامانهٔ دو کار می‌کنیم.
hasan behjoo
اگر کسی از ایشان بپرسد «سال بر شما چگونه گذشت» دردی کوچک و قابل‌تحمل در ژرفای درون ایشان تیر می‌کشد چراکه کمابیش تمام سال‌های ایشان از دیدگاه کسی که از بیرون زندگی ایشان را می‌نگرد هدر رفته است.
‌ ‌‌‌ ‌
شالودهٔ فکر «قوی سیاه»، آن ساختار بی‌قاعده‌ای است که در واقعیت تجربی نهفته است.
پروا
ازاین‌رو من علیه «شک‌گرایی بی‌بو و خاصیت» که کاری دربارهٔ آن از دستمان برنمی‌آید، و علیه موضوع تنگناهای زبانی (که روزبه‌روز نظری‌تر می‌شود و موجب شده بخش مهمی از فلسفهٔ مدرن تا اندازهٔ زیادی از کار و زندگی کسانی که از روی خوارداشت «عوام‌الناس» خوانده می‌شوند فاصله بگیرد) موضع دارم.
پروا
شکاف افلاتونی، مرز انفجارآمیزی است که در آن، ذهنیت افلاتونی با واقعیت آشفته رودررو می‌شود؛ جایی که شکاف میان آنچه می‌دانید، با آنچه گمان دارید می‌دانید، به شکل خطرناکی فراخ است. در اینجاست که قوی سیاه زاده می‌شود.
پروا
ناتوانی ما به پیش‌بینی در فضاهای آلوده به احتمال قوهای سیاه، همراه با کمبود آگاهی کلی از چنین فضاهایی، برخی حرفه‌ای‌های خاص را به این باور می‌رساند که کارشناس برجسته‌اند، حال‌آنکه درواقع نیستند. پیشینهٔ کاری آنان نشان می‌دهد آنها دربارهٔ موضوع موردبحث چیزی بیش از مردم عادی نمی‌دانند، ولی در داستان‌پردازی (یا بدتر از آن، در خام کردن مردم با مدل‌های پیچیدهٔ ریاضی) دستی چیره دارند؛ آنها به‌احتمال‌زیاد کراوات هم می‌زنند.
پروا

حجم

۹۵۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۹۲ صفحه

حجم

۹۵۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۹۲ صفحه

قیمت:
۸۹,۰۰۰
۶۲,۳۰۰
۳۰%
تومان