بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب سختی کارهای سخت | طاقچه
کتاب سختی کارهای سخت اثر بن هوروویتز

بریده‌هایی از کتاب سختی کارهای سخت

۲٫۹
(۱۰)
هیچ میان‌بری برای رسیدن به دانش وجود ندارد، به‌خصوص دانش حاصل از تجربهٔ شخصی.
HaleH.Eb
رهبرهای واقعاً عالی محیطی ایجاد می‌کنند که کارکنان حس می‌کنند مدیرعامل بیش از خودش به کارکنانش اهمیت می‌دهد. در چنین محیطی اتفاق خارق‌العاده‌ای می‌افتد: تعداد زیادی از کارکنان حس می‌کنند که اینجا شرکت خودشان است و همین‌گونه هم رفتار می‌کنند.
Majid Zanjiran
مواظب افراد، محصولات و منفعتت باش، به همین ترتیب
alireza sadidi
نفسم بالا نمی‌آمد. زیر سؤال رفتن اعتبار مدیرعاملی‌ام به‌اندازهٔ کافی بد بود، اما خودم هم حس می‌کردم تا حدی حق با اوست که اوضاع را وخیم‌تر می‌کرد. من آن مهارت‌ها را نداشتم. هیچ‌وقت آن کارها را نکرده بودم. آن‌جور آدم‌ها را هم نمی‌شناختم. من مدیرعامل-بنیان‌گذار بودم، نه مدیرعامل حرفه‌ای. می‌توانستم صدای شمارش معکوس سریع اتمام تصدی‌ام را بشنوم. آیا می‌توانستم کار را یاد بگیرم و شبکه‌ام را با سرعت کافی بسازم یا قرار بود شرکت را از دست بدهم؟ این سؤال ماه‌ها خورهٔ جانم بود. خوب یا بد، سال‌های بعد از آن را هم مدیرعامل باقی ماندم. سخت کار می‌کردم تا به مدیرعاملی تبدیل شوم که همه انتظار داشتند. به لطف تلاش‌ها و کمک‌های بی‌پایان مربی‌ها و دوستان، به‌خصوص بیل کمپل، شرکت زنده ماند و موفق شد و ارزش پیدا کرد.
alireza sadidi
جلوی دیگر بنیان‌گذاران شرکت از من پرسید: «کِی قرار است یک مدیرعامل واقعی شوی؟»، مکالمه‌مان به سراشیبی تندی افتاد. حرفش حسابی حالم را گرفت. بزرگ‌ترین سرمایه‌گذارمان عملاً مرا جلوی تیمم مدیرعاملی قلابی خوانده بود. پرسیدم: «منظورت چیست؟» و امیدوار بودم در گفته‌اش تجدید نظر کند و بتوانم آبروداری کنم. اما او ادامه داد: «کسی که سازمان بزرگی را طراحی کرده باشد، کسی که مدیران اجرایی محشری بشناسد و همراه خود روابط پیش‌ساخته‌ای با مشتریان به شرکت بیاورد، کسی که بداند دارد چه کار می‌کند.»
alireza sadidi
من پیرو اصل اول بوشیدو یعنی مسلک جنگجویان هستم: همیشه مرگ را به‌خاطر داشته باش. اگر یک جنگجو همیشه مرگ را در خاطرش داشته باشد و به‌گونه‌ای زندگی کند که گویا هر روز آخرین روزش است، در تمامی کارهایش رفتار شایسته‌ای خواهد داشت. یک مدیرعامل هم اگر این درس‌ها را در ذهن داشته باشد، تمرکز لازم را در زمان استخدام، آموزش و ساختن فرهنگ حفظ خواهد کرد.
کاربر ۴۴۶۹۶۲۷
«هیچ‌کس حق ندارد برای من خبر بد بیاورد.»
Majid Zanjiran
شجاعت هم مثل شخصیت می‌تواند ایجاد شود
Majid Zanjiran
هروقت کتاب مدیریتی یا خودیاری می‌خوانم، می‌بینم دارم به خودم می‌گویم: «درست، اما سختی ماجرا واقعاً آن چیزی نبود که گفت.»
HaleH.Eb
رهبری یعنی توانایی کشاندن کسی به دنبال خودت
mh.ranjbari

حجم

۵۳۲٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۸۴ صفحه

حجم

۵۳۲٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۸۴ صفحه

قیمت:
۹۴,۰۰۰
۶۵,۸۰۰
۳۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد