بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب دیکتاتورزاده ها | طاقچه
کتاب دیکتاتورزاده ها اثر جی نوردلینگر

بریده‌هایی از کتاب دیکتاتورزاده ها

۲٫۹
(۷)
«آن‌ها افراد عجیبی هستند، بسیار عجیب. می‌توانند همدیگر و مردم را بکشند، و می‌توانند بی‌نهایت با یکدیگر مهربان باشند.»
کاربر ۳۷۱۳۸۳۲
«می‌دانی چرا ما عرب‌ها در تمام جنگ‌هایمان با اسرائیل شکست خوردیم؟ به این دلیل که ما غیردموکراتیک هستیم. بنابراین، در یکی از کشورهای عربی، بدترین ژنرال‌رئیس کل ارتش می‌شود چون تهدیدی برای کودتا به حساب نمی‌آید. وفاداری به دیکتاتور، تمام چیزی است که اهمیت دارد. از سوی دیگر، دموکراسی مکانیسمی رقابتی است ـ و برای همین است که ما شکست می‌خوریم.»
شهریار
«مردم جالب هستند.» بله، همین‌طور عجیب‌. ستایش دیکتاتورها عجیب است. آن‌ها از سوی فرزندانشان ستایش می‌شوند؛ تا اینجا زیاد خرده نمی‌گیرم. اما آن‌ها از سوی مردم عادی هم ستایش می‌شوند، حتی اغلب از سوی قربانیانشان. این دیگر عجیب‌تر است.
کاربر ۳۷۱۳۸۳۲
بچه‌هایی که بیشتر ستایش‌شان می‌کنم، پناهندگان هستند؛ زنانی که آگاهانه شوریدند و واقعیت را همان‌طور که بود دیدند. کار سوتلانا بزرگ‌تر از آلینا بود چون او با پدرش زندگی کرد. آلینا به‌زحمت کاسترو را می‌شناخت
کاربر ۳۷۱۳۸۳۲
او درحالی‌که می‌گفت از پدرش دفاع نمی‌کند، داشت این کار را می‌کرد.
کاربر ۳۷۱۳۸۳۲
او آن‌قدر مشغول مسئله بقا بود که نمی‌توانست به نارضایتی‌اش فکر کند. علاوه بر این، استالین برای او مانند خدا بود،‌انسانی غیرزمینی که نقد او تصورناپذیر بوده است.»
کاربر ۳۷۱۳۸۳۲
«من فکر نمی‌کنم که خصلت اهریمنی به کسی منتقل شود. قطعاً خصائلی از والدینت به تو می‌رسد اما این خود تو هستی که زندگی‌ات را بنا می‌کنی و خودت را می‌سازی.»
کاربر ۳۷۱۳۸۳۲
انکارگرایی در میان فرزندان دیکتاتورها مشترک است. شاید نوعی «مکانیسم ضروری برای کنارآمدن» باشد. بسیاری از آن‌ها با دروغ زندگی کرده‌اند.
کاربر ۳۷۱۳۸۳۲
انتظار داشت به‌دلیل موضع جسورانه‌اش علیه صدام حسین در سراسر دنیا به قهرمان تبدیل شود. دست‌کم انتظار داشت از او تقدیر و تشکر شود اما خیلی زود منزوی و پرت‌افتاده شد.
کاربر ۳۷۱۳۸۳۲
درباره رژیم قذافی و بسیاری از دیکتاتوری‌های دیگر هم صادق است:‌«آدم هرگز نمی‌داند واقعیت چیست و دروغ کدام.»
کاربر ۳۷۱۳۸۳۲

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

قیمت:
۱۷۰,۰۰۰
۸۵,۰۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲۳صفحه بعد