بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب می خواهم چه کاره شوم؟ | صفحه ۹ | طاقچه
کتاب می خواهم چه کاره شوم؟ اثر آلن دوباتن

بریده‌هایی از کتاب می خواهم چه کاره شوم؟

۳٫۷
(۳۳)
غالب اوقات این علاقه به این شکل خود را نشان می‌دهد که: «امم، ممکن است جالب باشد.» خیلی چیزها در ما علاقه ایجاد می‌کنند، اما چیزی نیست که بسیار بیشتر از دیگر امور دوستش داشته باشیم.
Aref
رقابت در دنیای مدرن تنها به کسانی مجالِ بقا می‌دهد که حداکثر انگیزه و بیشترین قدرتِ مداومت و پایداری در برابر شرایط سخت را داشته باشند
ماهی سیاه کوچولو
اولین و مهم‌ترین این دردها رنج و مشقت ناشی از انتخابِ اشتباه است.
Hooman babaei
ممکن است بگویید که این کتاب جواب همهٔ سؤالات را به من نداد، اما دستاورد مهم‌تری داشت: «باعث شد که به مسئلهٔ کار خوب فکر کنم.»
Samane Ashrafi
به خودتان یادآوری می‌کنید که جهانِ کار چقدر جهان بزرگ و متنوعی است و چه گزینه‌هایی که خانواده‌تان اصلاً اسمی از آن‌ها نبرده‌اند.
Samane Ashrafi
پس اگر فرد بزرگسالی را دیدید که کارش را خسته‌کننده می‌داند و نمی‌داند برای جذابیت بیشتر زندگی‌اش چه کند، یکی از بهترین پرسش‌هایی که می‌توانید از وی بپرسید این است که «در کودکی از انجام چه کاری لذت می‌بردید؟»
Samane Ashrafi
در آنچه دوست دارید چه‌چیزی برایتان جالب است و آن را می‌پسندید؟ به عبارت دیگر سعی کنید لذت‌هایتان را خوب بکاوید
Samane Ashrafi
یکی از ضروریات اصلی کار احساس افزودن بر چیزی است، چیزی که بتوانید بایستید و بدان افتخار کنید؛ اینکه شما تأثیری، هرچقدر هم کوچک، بر جهان داشته‌اید، اینکه چیزها را بهتر از اولشان کرده‌اید.
Samane Ashrafi
حقوق‌ها را بر مبنای اهمیت کار تعیین نمی‌کنند، حقوق صرفاً نتیجه این معادله است: با در نظرگرفتنِ تعداد کسانی که توانایی انجام یک کار را دارند، مردم با چه شدت و تمایلی می‌خواهند آن کار انجام شود. اگر افراد زیادی بتوانند یک کار را انجام دهند، این کار هرچقدر هم که مهم باشد (مثل کمک در بخش سرطان بیمارستان)، باز درآمد این کار کم خواهد بود. اما اگر تنها معدود کسانی بتوانند کار را انجام دهند، و تقاضای کافی هم برای آن وجود داشته باشد، کار هرچقدر هم که کم‌اهمیت باشد (مثل فوتبالیستِ خوبی بودن)، درآمد آن بالا می‌رود
Samane Ashrafi
هرچه مشکلی [مسئله] که باید حل شود فوری‌تر و حادتر باشد، تمایل به پرداخت پول بیشتر می‌شود (به‌ویژه اگر تعداد کسانی که می‌توانند این مشکل را حل کنند کم باشد)
Samane Ashrafi

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
۲۲,۵۰۰
۵۰%
تومان