بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب هنر رواقی زیستن | طاقچه
کتاب هنر رواقی زیستن اثر شارون لبل

بریده‌هایی از کتاب هنر رواقی زیستن

۳٫۵
(۱۷)
تو به آنی بدل می‌شوی که توجهت را معطوفش می‌کنی. اگر به بحث دربارهٔ دیگران مشغول شویم، به افرادی کوته‌فکر تبدیل خواهیم شد. به‌ویژه از ملامت، تمجید یا مقایسهٔ افراد بر حذر باش.
Maryam Yaghma
وقتی مردم طبق خواستهٔ تو عمل نمی‌کنند، قدرت مهربانی‌ات را پرورش بده؛ شانه بالا بینداز و پیش خود بگو «اشکالی نداره» و بگذار و بگذر.
Dorsa Amraei
کوچک‌ترین چیزهایی را که بهشان دل‌بسته‌ای در نظر بگیر. مثلاً فرض کن فنجانی را دوست داری. این فنجان در نهایت فقط یک فنجان است؛ پس اگر زمانی شکست، می‌توانی با آن کنار بیایی. در مرحلهٔ بعد برو سراغ چیزها -یا افرادی- که دل‌بستگی‌های فکری یا احساسی‌ات به آن‌ها شدت بیشتری دارد. برای مثال به یاد داشته باش که وقتی فرزند یا همسرت را به آغوش می‌کشی، موجودی فانی را به آغوش کشیده‌ای. بنابراین اگر یکی از آنان فوت کند، می‌توانی با آرامش آن را تاب بیاوری. وقتی اتفاقی رخ می‌دهد، تنها چیزی که در اختیار داری، نگرشت نسبت به آن رخداد است؛ انتخاب با توست که بپذیری یا آزرده‌خاطر شوی.
احسان رضاپور
اگر با شخص جذابی روبه‌رو شدی، خویشتن‌داری چارهٔ توست. اگر درد یا ضعفی داری، استقامت، و اگر با کلامشان آزارت می‌دهند، صبر پیشه کن.
احسان رضاپور
تلاش برای کنترل یا تغییر چیزی که در توانایی ما نیست، تنها مایهٔ عذاب خواهد بود.
احسان رضاپور
در نظر اپیکتتوس، زندگی شاد و زندگی بافضیلت به یک معنا هستند. خوشبختی و رضایت شخصی پیامدِ طبیعیِ انجام کار درست هستند.
احسان رضاپور
از این لحظه به بعد، عهد ببند که دیگر خودت را ناامید نکنی. خود را از تودهٔ مردم جدا ساز. تصمیم بگیر فوق‌العاده باشی و به هر آنچه نیاز است عمل کنی؛ همین حالا.
Maryam Yaghma
در هر جا و هر موقعیتی که هستی، اجرای بی‌عیب‌ونقصی ارائه کن.
Maryam Yaghma
اشخاص کوته‌فکر عادت دارند دیگران را مقصر بدبیاری‌های خود بدانند و ملامتشان کنند؛ افراد معمولی خود را مقصر می‌دانند؛ و آن‌هایی که زندگی خردمندانه را برگزیده‌اند، متوجه‌اند که مقصر دانستن هر کس یا هر چیز، معادل نادانی است، زیرا با این کار چیزی عایدشان نخواهد شد؛ چه آن شخص خودش باشد و چه دیگران.
shahram naseri
بدون به‌کارگیری روش‌ها و صرف زمانی که دیگران گذاشته‌اند، پاداشی مثل آنان به دست نخواهی آورد. بی‌خردانه است اگر بخواهیم بدون پرداخت بهای حقیقی، پاداش نصیبمان شود. کسانی که چیزی را «کسب» کرده‌اند، برتری خاصی در مقایسه با تو ندارند، زیرا آن‌ها بهای پاداششان را پرداخته‌اند.
melika

حجم

۱۲۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۷۲ صفحه

حجم

۱۲۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۷۲ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۶صفحه بعد