بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب چرا خوبان رنج می برند؟ | طاقچه
کتاب چرا خوبان رنج می برند؟ اثر جی. پی. واسوانی

بریده‌هایی از کتاب چرا خوبان رنج می برند؟

امتیاز:
۳.۵از ۶ رأی
۳٫۵
(۶)
بسیاری از ما سرنوشت و قسمت را مسبب بدبختی و بداقبالی خویش می‌دانیم. اما دوستان عزیز، شما با دستان خودتان سرنوشت خویش را رقم می‌زنید. پس بسیار مراقب افکارتان باشید! ما توجه کمی به فکرهایمان داریم و معتقدیم که آن‌ها هیچ پیامدی ندارند. بارها با خودمان می‌گوییم که این فقط یک فکر است و چه اهمیتی می‌تواند داشته باشد؟ اما باید بدانید که هر فکر دانه‌ای‌ست که شما بر دشت زندگی خویش می‌نشانید؛ آن چه را امروز می‌کارید، فردا درو می‌کنید.
sabashahi
همانی را برداشت خواهید کرد که کاشته‌اید. شما نمی‌توانید خار بکارید و در انتظار برداشت سیب باشید.
sabashahi
شما خودتان معمار سرنوشتتان و سازندهٔ زندگی خویش هستید. هر فکر، احساس، آرزو و رفتاری کارما را می‌آفریند، ما قانون کنش و واکنش را از هزاران و شاید میلیون‌ها سال پیش ایجاد کرده‌ایم. اگر افکار، احساسات و رفتارهای ما خیرخواهانه باشند، نتایج کارما نیک خواهد بود. اگر آن‌ها بد، شیطانی یا سخت باشند، کارمای بد به وجود می‌آید. اثر خوبی‌ها و بدی‌هایی که ما ایجاد می‌کنیم به خودمان منتقل شده و در جریان زندگی‌مان باقی می‌ماند تا زمانی که آن را با ایجاد توازن جبران کنیم.»
sabashahi
«شاید در طول شب بگریی، اما لذت و خوشی در صبح پدیدار می‌شود.» خوشی و غم مانند روز و شب به دنبال یکدیگر می‌آیند. اما هنگام بروز ناراحتی به نظر می‌رسد که دورهٔ رنج و اندوه پایان‌ناپذیر است. یک سال لذت به یک روز می‌ماند و یک روز رنج طولانی‌تر از یک سال می‌نماید.
sabashahi
مراقب افکار، آرزوها، انگیزه‌ها، اهداف، احساسات و تصوراتتان باشید، زیرا شما زندگی‌تان را با آن‌ها می‌سازید
sabashahi
انسان‌ها رنج می‌کشند، زیرا شاید به این ترتیب شرارت و بدی آن‌ها به نیکی تبدیل شود. چگونه بدی به خوبی تبدیل می‌شود؟ چه طور طلا خالص می‌گردد؟ با گذر از آتش! پس اگر اندکی بدی در یک انسان خوب وجود داشته باشد، باید از آتش رنج بگذرد تا به نیکی مطلق دست یابد. به راستی این عقیدهٔ زیبایی‌ست.
sabashahi
هیچ گوشه و کنجی نبود که خدا در آنجا حضور نداشته باشد.»
sabashahi

حجم

۷۳٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۷۳٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۲۳,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد