بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب آغازی بر یک پایان | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب آغازی بر یک پایان اثر سیدمرتضی آوینی

بریده‌هایی از کتاب آغازی بر یک پایان

انتشارات:انتشارات واحه
امتیاز:
۴.۵از ۱۰ رأی
۴٫۵
(۱۰)
مردم ما از امام فقیدشان آموخته‌اند که ما برای توسعهٔ اقتصادی انقلاب نکرده‌ایم، و اینها می‌نویسند که هدف همهٔ تحولات بزرگ اجتماعی دست‌یابی به توسعهٔ اقتصادی است. البته توسعهٔ اقتصادی امری است که ما در طی مسیر به سوی اهدافمان لزوماً به آن دست خواهیم یافت، اما همه می‌دانند که توسعهٔ اقتصادی به مفهوم مصطلح جهانی نمی‌تواند «هدف» ما باشد.
shariaty
زمین مهبط است، نه خانهٔ وصل. در این‌جا نور از نار می‌زاید و بقا در فناست و قرار در بی‌قراری. زمین معبر است و نه مقر...
f.b
غرب در همهٔ جنگ‌ها پیروز خواهد شد مگر در آخرین آنها
khaki.narges
امام رفت تا بار تکلیفِ ما بر گردهٔ عقل و اختیارمان بار شود
محمد نیک
شریعتْ ظاهرِ دین است و حضرت امام اُمت (قدس سره) نه فقط عامل به شریعت، که مظهر کامل حقیقت دین بود. وفاق اجتماعی بر محور دین نمی‌تواند در نسبت با شریعت که ظاهر دین است به وجود بیاید؛ وفاق اجتماعی باید در نسبت با حقیقت دین ایجاد شود که ولایت است. اگر دربارهٔ نماز گفته‌اند که تأسیس حکومت اسلامی برای اقامهٔ نماز است، راست گفته‌اند، چرا که نماز حقیقت دین را محفوظ می‌دارد و چنان‌چه همین نماز حقیقت خویش را گم کند و در ظواهرِ تشریعی نماز تحجر پیدا کند، هیچ گرهی را باز نخواهد کرد، چنان که در عربستان سعودی نکرده است.
shariaty
دموکراسی هرگز با حکومت اسلامی جمع نمی‌شود، چرا که در احکام و قوانین، امکان عدول از کتاب‌الله وجود ندارد و حقِ قانون‌گذاری غیرمشروط از مردم سلب گشته است و قوانین پارلمانی تنها در حدود شرعْ مشروعیت می‌یابند. پس در جمهوری اسلامی رأی مردمْ محکوم و محدود به حدود ولایت است. این کجا و دموکراسی کجا؟ و اگر کسانی هم نادانسته حکومت اسلامی را عین دموکراسی می‌انگارند، مرادشان بیان این حقیقت است که «مردم اسلام را می‌خواهند و اسلام عین ولایت است.» چرا ما از اثبات مغایرت بین حکومت اسلامی و دموکراسی می‌هراسیم؟ زیرا هنوز در فضای فرهنگی غرب نفس می‌کشیم و در تبلیغات جهانی غرب، حکم بر این قرار گرفته است که «هرچه غیر دموکراسی است استبداد است.»
shariaty
تکنولوژی مدرن همهٔ نیازهای بشر را در جنبهٔ مادی و حیوانی وجودش خلاصه کرده است و با ارضای گستردهٔ این سوائق تا حد اشباع، او را نسبت به حیات معنوی خویش غفلت بخشیده و آثار وضعی این غفلت در زندگی انسانِ امروز اگرچه سخت اسفبار است، اما اسفبارتر از آن، جهل مرکبی است که اجازه نمی‌دهد تا او بر این غفلت آگاهی پیدا کند.
shariaty
این بار انقلاب ربیع و انقلاب صیام به هم بر افتاده‌اند تا آن یکی هستهٔ جسم را بشکافد و این یکی هستهٔ جان را، و زندگان از بطن مردگان سر برآورند. با بهاران روزی نو می‌رسد و ما همچنان چشم به راهِ روزگاری نو. اکنون که جهان و جهانیان مرده‌اند، آیا وقت آن نرسیده است که مسیحای موعود سر رسد؟ و یحْی الْاَرْضَ بَعْدَ مَوتِها...
shariaty
ما در پی شکوفایی حیات فطری انسان هستیم و آنان در جست‌وجوی استیلای مطلق بر طبیعت و مکیدن منابعِ آن و توسعهٔ استعمار و استثمار بوده‌اند.
Masoud Shahraki
باید تاریخ جهان را از نو نگاشت تا انسان بداند که حقیقتاً بر او چه گذشته است
Masoud Shahraki

حجم

۱۴۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

حجم

۱۴۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

قیمت:
۴۳,۰۰۰
تومان