بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب چگونه از عطش دلبستگی رهایی یابیم؟ | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب چگونه از عطش دلبستگی رهایی یابیم؟ اثر مهدی قراچه‌داغی

بریده‌هایی از کتاب چگونه از عطش دلبستگی رهایی یابیم؟

انتشارات:نشر قطره
امتیاز:
۴.۵از ۱۶ رأی
۴٫۵
(۱۶)
وقتی عشق مؤثّر نیست...
Forest ♂️
شما برای همیشه تنها نمی‌مانید، این اندیشه مربوط به دوران طفولیت است
shakiba
امکانش وجود دارد تحت‌تأثیر ناراحتی‌های ناشی از دست کشیدن از رابطه ناگهان به این نتیجه برسیم که کاری که کرده‌ایم درست نبوده است و بعد فراموش کنیم چه عواملی سبب شدند که میل به جدایی را در ما تقویت کردند.
shakiba
چگونه ممکن است انتظار نداشته باشی که احساس تنهایی بکنی و برای او دلت تنگ نشود؟ اما دلتنگی برای او کاری صورت نمی‌دهد. چیزی را عوض نمی‌کند. این بدین‌معنا نیست که او را دوست داری. معنایش این است که برای در عشق بودن دلت تنگ شده است.
shakiba
دیگر احساس نمی‌کنم باید پایبند تعهدم باقی بمانم. این یک خودآزاری است، بزدلی است، رفتاری کودکانه است. ممکن است مدتی بترسم، ممکن است مدتی تنها بشوم، ممکن است تا مدتی خودم را گم کنم. اما می‌دانم که بر این احساسات غلبه خواهم کرد... می‌دانم تا مدتی دوران سختی را پیش رو خواهم داشت. ممکن است هرگز نتوانم آنچه را که در جستجوی آن هستم پیدا کنم. اما این نمی‌تواند بدتر از عمری به شکل زندگی نیمه و نصفه‌کاره باشد.
shakiba
بهتر است ازدواجی به پایان برسد اما زن و شوهر در شرایط تنفر از یکدیگر با هم زندگی نکنند و در خشم و افسردگی به‌سر نبرند.
shakiba
دکتر اسکات پک می‌گوید: ممکن است وابستگی عشق به‌نظر برسد زیرا این نیرویی است که سبب می‌شود اشخاص با تمام قوا خود را با دیگران در پیوند ببینند. اما درواقع و در عمل این عشق نیست، به شکلی ضد عشق است.
Forest ♂️
در یک مورد کم‌ترین تردیدی ندارم: هر چه احساس هویت ارزشمندتر و منحصربه‌فردتری داشته باشید کم‌تر در معرض کنترل عطش دلبستگی قرار می‌گیرید.
Forest ♂️
حوادث مربوط به روابط خود را یادداشت کنید. به جزییات امر توجه داشته باشید. احساسات خود را درباره تماس‌هایی که با شریک زندگیتان دارید، مکتوب نمایید.
Forest ♂️
کیفیات خاصی که یک شخص باید داشته باشد تا هدف نیازهای دلبستگی شما قرار بگیرد، اغلب در سه دسته و طبقه قرار می‌گیرد: ۱ـ ویژگی‌های فیزیکی. ۲ـ ویژگی‌های شخصیتی. ۳ـ طرز برخورد او با شما.
Forest ♂️

حجم

۱۸۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۶۳ صفحه

حجم

۱۸۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۶۳ صفحه

قیمت:
۹۳,۰۰۰
۴۶,۵۰۰
۵۰%
تومان