بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب معرفت شناسی؛ کتاب معلم معارف کاربردی (۱) | طاقچه
کتاب معرفت شناسی؛ کتاب معلم معارف کاربردی (۱) اثر گروه محتوایی موسسه جوانان آستان قدس رضوی

بریده‌هایی از کتاب معرفت شناسی؛ کتاب معلم معارف کاربردی (۱)

۳٫۹
(۷)
روشن است که در مسائل اعتقادی نیز، همچون دیگر دانش‌ها، باید به متخصص‌ترین و عالم‌ترین دانشمندان آن فن، مراجعه شود و عقل و شرع مراجعه به غیراعلم را در این باب روا نمی‌دانند.
علی
باید نور عقل و علم به‌وسیلهٔ مجاهده، مراقبه و عبادت در وجود انسان پدید آید و دین شناخته شود وگرنه با صِرف استدلال، معرفتی نصیب انسان نخواهد شد.
کاربر ۲۲۱۶۷۶۹
انسان‌ها در کارهای خود،‌ جز لذت هیچ هدف دیگری ندارند. انسان عادی همیشه رفتارهایش را بر اساس لذت‌طلبی تنظیم می‌کند و حتی گاهی که از روی محبت کاری انجام می‌دهد، در اعماق این محبت‌ورزیدن نیز، از محبت‌ورزیدن به دیگری و رفع نیاز او، لذت می‌برد.
Mousavi.morteza
با انجام چند مرحله می‌تواند یقین پایدار را از ناپایدار تمیز دهد. شخص ابتدا باید به فطرت خود بازگردد و بررسی کند؛ اگر حاصل بررسی این شود که یقینش پایدار است؛ در مرحلهٔ بعد باید بین آن گزاره و عقلیات، تعارض افکنَد، اگر باز هم یقینش پایدار بود، به این یقین، یقین استوار و پایدار و یا به‌تعبیری «یقین بالمعنی الاخص» گوییم. این یقین می‌تواند مبنای تفکر و زندگی قرار گیرد
کاربر ۲۲۱۶۷۶۹
بنابراین در مواجهه با نوجوانان و جوانان بهتر است بگوییم که دین به تو می‌آموزد چگونه به لذت و کیف برتر برسی. تعبیر به کیف شاید خیلی عالمانه و ادیبانه نباشد، اما مفاهیمی مثل سعادت و امثال آن، از اذهان جوانان دور است و اگر با جوان با زبان خودش صحبت کنیم، باور می‌کند که انبیای الهی آمده‌اند تا انسان را به کیف و لذت دعوت کنند و به این ترتیب زمینه برای حرکت بسیار قوی‌تر می‌شود.
کاربر ۲۲۱۶۷۶۹
الگوهای تربیتی کشور ما نیز تحت تأثیر فرهنگ غرب است. استاد باید این نکته را مدنظر داشته باشد که جوان نسل امروز با الگوی لذت بیشتر به مباحث اعتقادی جذب می‌شود.
کاربر ۲۲۱۶۷۶۹
فراگیران را به خواندن داستان‌های دروس تشویق کرده و از آن‌ها بخواهند که دریافت و نتیجه‌گیری خود را از داستان‌ها بیان کنند.
!Hope
حس لذت‌طلبی، حسی فطری است که مبدأ عام همهٔ افعال اختیاری انسان است. به همین جهت بهترین و موفق‌ترین الگو برای دعوت انسان‌ها به هر کار خیری، از جمله دین‌داری یا فراگیری اصول عقاید، همین الگو است.
کاربر ۲۲۱۶۷۶۹
افعال انسان، همان معادلهٔ بین لذت و اَلَم است و طبیعی است که گاهی نتیجهٔ معادله این باشد که شخص، سختی‌هایی را تحمل کند تا به لذت برسد. اگر لذت ترک لذت بدانی دگر لذت نفس، لذت نخوانی
کاربر ۲۲۱۶۷۶۹
انسان در هنگام تصمیم‌گیری، همیشه دو مرحله را طی می‌کند: ابتدا بین مجموع آثار، برآیند می‌گیرد و سپس تمام این برآیندها را با برآیند دیگر رفتارها مقایسه می‌کند تا ببیند که در مجموع کدام‌یک لذت و نفع و خوشی بیشتری دارد و در نهایت بر اساس همان رفتار می‌کند.
کاربر ۲۲۱۶۷۶۹

حجم

۱۴۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۱۴۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

قیمت:
۲۱,۹۹۹
۱۰,۹۹۹
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد