بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب وسعت یا عمق؟ | صفحه ۲۲ | طاقچه
کتاب وسعت یا عمق؟ اثر دیوید اپستین

بریده‌هایی از کتاب وسعت یا عمق؟

۳٫۹
(۴۳)
زاکربرگ در بیست‌ودوسالگی آن حرف‌ها را زد چون به سودش بود که چنین پیامی‌را به گوش همه برساند،
کاربر ۳۷۱۳۸۳۲
«تا آن موقع با کسی حرف نزده بودم که تا این حد با احساس شکست‌ناپذیری آشنا باشد».
کاربر ۳۷۱۳۸۳۲
تعجبی ندارد که تعداد بیشتری از دانشجویان اسکاتلندی درنهایت در رشته‌هایی فارغ‌التحصیل شده بودند که در درس‌های دبیرستانشان وجود نداشت، مثل مهندسی. در انگلیس و ولز، از دانش‌آموزان انتظار می‌رفت که از میان فهرستی محدود که در اوایل دبیرستان به آن‌ها ارائه می‌شد مسیری را برگزینند. تا حدی شبیه این است که شما را مجبور کنند در ۱۶ سالگی با عشق دوره دبیرستان خود ازدواج کنید. ممکن است در همان زمان ایده خوبی به نظر برسد، اما هرچه تجربیاتتان بیشتر شود و از آن دوران فاصله بگیرید متوجه می‌شوید که ایده خوبی نیست.
طلیعه
رئیس بخش مدیریت برنامه‌ریزی مدرسه کسب‌وکار دانشگاه آکسفورد، نشان داده است که ۹۰ درصد پروژه‌های عظیم زیرساختی در سراسر جهان بیش از بودجه برنامه‌ریزی‌شده هزینه می‌برند (به‌طور میانگین، ۲۸ درصد بیشتر). (۱۷) دلیل آن تا حدودی این است که مدیران بر جزئیات پروژه خود تمرکز می‌کنند و این امر آن‌ها را بیش‌ازحد خوش‌بین می‌کند.
طلیعه
«کندترین رشد متعلق به انعطاف‌پذیرترین مهارت‌هاست»
طلیعه
اخیراً در برخی جوامع سنتی یا به‌شدت مذهبی، که مدرن شده‌اند اما هنوز زنان را از فعالیت در مشاغل مدرن محروم می‌کنند، اثر فلین برای زنان نسبت به مردان در جامعه‌ای یکسان پیشرفت کندتری داشته است.
طلیعه
«چگونه به افراد کشف‌نکردن قوانین را یاد بدهیم». (۳۲) پاسخش این است: با ارائه پاداش برای موفقیت‌های کوتاه‌مدت تکراری که به‌وسیله طیف محدودی از راه‌حل‌ها به دست آمده است.
طلیعه
هرچه تصویر کلی‌نگرانه‌تر باشد، سهم بالقوه انسانی منحصربه‌فردتر است. برترین توانایی ما نقطه مقابل تخصص‌گرایی محدود است، توانایی ادغام گسترده.
طلیعه
سه‌چهارم آمریکایی‌ها پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه، یعنی پس از تسلط بر سازوکار تنها یک رشته بخصوص، وارد شغلی می‌شوند که با رشته تحصیلی‌شان نامرتبط است، رویه‌ای که در رشته‌های علوم پایه و ریاضی بسیار متداول است.
f.r
به گفته سانتیاگو رامون ئی کاخال، برنده اسپانیایی جایزه نوبل و پدر علوم اعصاب مدرن، «به دیده کسی که آن‌ها را از دور تماشا می‌کند، آن‌ها در حال پراکنده‌کردن و هدردادن انرژی خود هستند، درحالی‌که درواقع دارند انرژی خود را کانال‌سازی و تقویت می‌کنند»(۳۹).
Mohsen Raei

حجم

۴۴۸٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۹۲ صفحه

حجم

۴۴۸٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۹۲ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
۱۷,۵۰۰
۵۰%
تومان