بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب دیدار اتفاقی با دوست خیالی | صفحه ۵ | طاقچه
کتاب دیدار اتفاقی با دوست خیالی اثر آدام گاپنیک

بریده‌هایی از کتاب دیدار اتفاقی با دوست خیالی

نویسنده:آدام گاپنیک
انتشارات:نشر اطراف
امتیاز:
۳.۱از ۷ رأی
۳٫۱
(۷)
ابداعات و اختراعات ما شاید آگاهی‌مان را شکل دهند ولی این آگاهی ماست که اعتقادات‌مان را می‌سازد و ما بیشتر از هر چیز بر اساس همین اعتقادات زندگی می‌کنیم.
mahii
این سرزمین نویافته، این جهان همیشه‌حاضر تلفن هوشمند و پیام فوری، جهانی‌ست که هزینه‌اش، یعنی اعصاب فرسوده و از دست رفتن ساعت‌های مطالعه و حواس چندپاره، اصلاً به آورده‌اش نمی‌ارزد.
mahii
مشکل ما غیاب کامل هوش و ذکاوت نیست بلکه قدرت سرکش حماقت محض است
mahii
جری ساینفلد یک بار گفته بود کتابخانهٔ عمومی همان دوست بیچارهٔ همه‌مان است که کتاب‌هایش را به محض درخواستی سرسری در اختیارمان می‌گذارد و فقط عاجزانه خواهش می‌کند حدوداً یک ماه دیگر برشان گردانیم. اما گوگل در واقع یکی از آن همسرانی‌ست که در کاریکاتورهای تِربر می‌بینیم: صبورانه و متکبرانه لبخند می‌زند و همزمان برایتان توضیح می‌دهد مدیحه و مرثیه چه فرقی با هم دارند و بهترین راه برای رفتن به آن اغذیه‌فروشی کوچک نزدیک هَکِن‌ساک چیست.
mahii
«وقت ما هم می‌رسه»، «دیگه نوبت ماست» و «صبر کن تا سال بعد» ورد زبان ورزش‌دوست‌های آمریکایی‌ست. ما آدم‌های خوش‌بینی هستیم و می‌خواهیم در ورزش هم این خوش‌بینی را تشدید کنیم. اما در فوتبال، این «فردا» حتی در شرایط عادی به این زودی‌ها از راه نمی‌رسد و در موقعیت‌های ویژه‌ای مثل جام جهانی، رسیدنش چهار سال طول می‌کشد. تا آن موقع همه چیز فرق کرده؛ در جام جهانی خبری از فرصت دوباره نیست. جام جهانی رقابتی انسانی در یک مقیاس زمانی کم‌وبیش زمین‌شناسانه است. بدبختی‌ها و بی‌عدالتی‌ها تا سال‌ها، تا ده‌ها سال، تا ابد آزارنده می‌مانند. ولی همراهش، به طرزی رضایت‌بخش، یک جور تناسب هم هست. پذیرش محتوم بودن شکست شما را آزاد می‌گذارد تا از هر پیروزی کوچکی، از همان یک شوت خوب، لذتی واقعی ببرید. اگر ورزش‌های آمریکایی در بهشت جریان دارند، فوتبال بعد از هبوط اتفاق می‌افتد.
mahii

حجم

۲۰۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

حجم

۲۰۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

قیمت:
۲۹,۵۰۰
تومان
صفحه قبل۱
...
۴
۵
صفحه بعد