بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب سینوهه؛ جلد اول | صفحه ۱۲ | طاقچه
کتاب سینوهه؛ جلد اول اثر میکا والتاری

بریده‌هایی از کتاب سینوهه؛ جلد اول

انتشارات:نشر تاو
امتیاز:
۴.۰از ۱۸۹ رأی
۴٫۰
(۱۸۹)
این مردم که امروز در خیابان‌های تبس حرکت می‌کنند، گرچه هنوز به آمون و سایر خدایان مصر عقیده دارند، ولی از آنها نمی‌ترسند و در لباس پوشیدن بسیار لاابالی شده‌اند، و این لاابالی‌گری به درجهٔ بیش‌تر می‌رسیده، زیرا مردم باوقاحت هرچه تمام‌تر سینه و شکم خود را در زیر پارچه‌های رنگارنگ می‌پوشانند، درصورتی‌که خدایان انسان را عریان آفریده‌اند تا انسان پیوسته عریان باشد و هرگز بدن خود را نپوشاند، حتی زن‌ها هم مانند مردها وقیح شده، لباس‌هایی دربرمی‌نمایند که سینه و شکم آنها را پنهان کند.
یاسمن بلوری
ولی تو می‌گویی «برای چه» می‌خواهی اساس این تشکیلات را ویران کنی و نادانی آنها را به ثبوت برسانی و لاجرم آنها اگر هم اختلافی با هم داشته باشند، باری علیه تو با یکدیگر متحد می‌شوند که تو را از بین بردارند، زیرا خطر تو، برای آنها، خیلی بیش از اختلافاتی است که با خود دارند و تا مصر هست و اهرام در این کشور وجود دارد، آنها ولو صدها هزار نفر مثل تو را فدا کنند، این تشکیلات را چون ضامن قدرت و ثروت آنهاست با تمام عقاید سخیف آن حفظ خواهند کرد و هرکس مخالفت کند، او را به نام آمون یا به نام فرعون، نابود خواهند کرد.
یاسمن بلوری
توتمس گفت تو مستوجب بزرگ‌ترین مجازات‌ها هستی، زیرا وقتی می‌گویی «برای چه» به آئین و معتقدات و ثروت و اقتدار کسانی که در مصر حکومت می‌کنند حمله‌ور می‌شوی... و آنها که می‌دانند سؤال تو پایهٔ قدرت و ثروت و سعادت آنان را هنوز از دارالحیات نرانده و به سرنوشت من که از مدرسهٔ هنرهای زیبا رانده شده‌ام مبتلا نکرده‌اند.
یاسمن بلوری
کاهنین از این جهت در انتخاب محصلین دقت می‌کردند که نصف خاک مصر به روحانیون تعلق داشت یعنی به ظاهر متعلق به خدای آمون بود و آنها نمی‌گذاشتند غیر از کسانی که طرفدار آنها هستند طبیب و حقوق‌دان و بازرگان و مهندس و ستاره‌شناس شوند.
یاسمن بلوری
ممکن است که لباس و زبان و رسوم و آداب و معتقدات مردم عوض شود ولی حماقت آنها عوض نخواهد شد ودر تمام اعصار می‌توان به وسیلهٔ گفته‌ها و نوشته‌های دروغ مردم را فریفت.
یاسمن بلوری
چون در آغاز این کتاب گفتم در جهان همه چیز تغییر خواهد کرد غیر از حماقت نوع بشر و تا دنیا باقی است از حماقت مردم استفاده خواهند نمود.
کاربر ۴۳۳۹۸۳۱
، چون تا وقتی در جهان شراب و زر و سیم و زن وجود دارد و عده‌ای مست، بر سر زر و سیم، یا زن، با هم اختلاف پیدا می‌کنند، نزاع درمی‌گیرد و جمعی کشته می‌شوند، و قاتلین را به دار می‌آویزند
سعید

حجم

۴۰۴٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۹۵ صفحه

حجم

۴۰۴٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۹۵ صفحه

قیمت:
۸۷,۰۰۰
تومان
صفحه قبل۱
...
۱۱
۱۲
صفحه بعد