لوگو طاقچه
کتاب درباره توسعه فردی

معرفی بهترین و پرفروش‌ترین کتاب‌های توسعه فردی

36,397 بازدید

توسعه فردی یکی از موضوعاتی است که امروز توجه به آن بیش از هر زمان دیگری شده است و البته که این توجه نتایج مثبتی هم دارد. ما به کمک توسعه فردی می‌توانیم تبدیل به آن چیزی شویم که می‌خواهیم باشیم. همان رویایی که سال‌ها در سرمان پرورانده‌ایم. ما در معرض مفاهیم بسیاری قرار گرفته‌ایم که هر روز در کتاب‌ها، در برنامه‌های تلویزیونی و کارگاه‌های آموزشی می‌شنویم و حجم اطلاعاتی که دریافت می‌کنیم خیلی بالاست. آیا همه این‌ها به دردمان می‌خورد؟ در این یادداشت از وبلاگ طاقچه، تعدادی از کتاب‌های خوبی را که در زمینه توسعه فردی منتشر شده‌اند، معرفی می‌کنیم. به این ترتیب می‌توانیم آن‌هایی را که به کارمان می‌آید جدا کنیم و در مسیر پیشرفت و کمال قدم بگذاریم. همچنین، پرفروش‌ترین کتاب‌های توسعه‌ی فردی در طاقچه را نیز باز می‌شناسیم.

‌پرفروش‌ترین‌ کتاب‌های توسعه فردی

در این قسمت از یادداشت، به معرفی پرفروش‌ترین کتاب‌های توسعه فردی در طاقچه می‌پردازیم. هرکدام از این کتاب‌ها از جنبه‌ای برای خوانندگان و شنوندگان جذاب بوده و در توسعه‌ی فردی به آن‌ها یاری رسانده است.

تکنیک‌های تسلط بر ذهن

تکنیک‌های تسلط بر ذهن

نویسنده: آنتونی رابینز

مترجم: سعید ابراهیم پور

انتشارات: نشر مسیر سبز رشد

خرید کتاب

تغییر واژه‌ای است که بارها در زندگی به آن فکر می‌کنیم و به‌ دنبالش هستیم. آیا امکانش وجود دارد که خیلی سریع تغییر در رفتار و حالات روحی اتفاق بیفتد؟ «آنتونی رابینز» معتقد است که این کار شدنی است و کلید آن را در درک و شناخت سازوکار ذهن می‌داند. او در این کتاب روش‌هایی را برای پادشاهی قلمرو مغز مطرح می‌کند. این روش‌ها و راهکارها حاصل سال‌ها مطالعات و تجربیات او با مراجعانش است. رابینز در پنج گام حرکت به سوی تغییر و درنهایت ایجاد تغییر را به‌صورت مختصر و مفید بیان می‌کند و معتقد است این الگوها برای هر نوع تغییری مناسب است. نسخه‌ی صوتی این کتاب، از پرفروش‌ترین کتاب‌های توسعه‌ی فردی در طاقچه بوده است.

بخشی از کتاب صوتی تکنیک‌های تسلط بر ذهن را بشنوید.

تکنیک‌های تسلط بر ذهن

نویسنده: آنتونی رابینز

گوینده: لیا عرفانی

انتشارات: نشر مسیر سبز رشد

بستن تبلیغ

برنامه‌ریزی هفتگی

برنامه‌ریزی در دنیای شلوغ و پر از اطلاعات امروز امر مهمی است و به یکی از ابزارهای موفقیت تبدیل شده است. «دارن هاردی» سخنران و مشاور آمریکایی معتقد است که برای برنامه‌ریزی، اولین گام تعیین سه هدف مهم زندگی است تا براساس آن‌ها برنامه‌ریزی هفتگی انجام شود. او تاکید دارد که جامعه‌ی امروز راه را برای رسیدن به اهداف هموار کرده است و با وجود منابع و تکنولوژی‌ای که در دسترس است،  مهم‌ترین تصمیم رفتن به سمت اهداف بزرگ است. در کتاب برنامه‌ریزی هفتگی، هاردی تکنیک‌های برنامه‌ریزی به‌صورت هفتگی را بیان می‌کند. برنامه‌ریزی‌ای که تمام توانایی‌ها، استعدادها و خلاقیت افراد را به مرحله‌ی بهره‌وری می‌رساند.

بخشی از کتاب صوتی برنامه‌ریزی هفتگی را بشنوید.

برنامه‌ریزی هفتگی

نویسنده: دارن هاردی

گوینده: وحید مرتضوی

انتشارات: شادن پژواک

کار عمیق

کار عمیق

نویسنده: کال نیوپورت

مترجم: ناهید ملکی

انتشارات: نشر نوین

خرید کتاب

عوامل زیادی وجود دارد که تمرکز ما را موقع کار کردن برهم بزند. ما همیشه باید در دسترس باشیم بنابراین نمی‌توانیم تلفن همراهمان را (بزرگ‌ترین عامل حواس پرتی، به خصوص وقتی به اینترنت وصل است!) کنار بگذاریم. ما باید پاسخگوی ایمیل‌ها و تماس‌های کاری باشیم و درست از زمانی که کرونا آدم‌ها را خانه نشین کرد و کارها را به دورکاری تبدیل کرد، عوامل دوبرابر شدند. حالا ما باید در خانه‌ای که محل آرامش است نه کار، فضایی برای کار کردن به وجود بیاوریم، تمرکز کنیم و یک تنه با تمام چیزهایی که حواسمان را به خودش جلب می‌کند، مبارزه کنیم. آیا چنین کاری اصلا شدنی است؟

کال نیوپورت، در کتاب کار عمیق ما با را تمرکز مختل نشده آشنا می‌کند، یعنی همان تمرکزی که موقع کار کردن (هرکاری!) نیاز داریم. او می‌خواهد چند روش جدید به ما معرفی کند که همگی کمک می‌کنند بیخیال چیزهایی شویم که حواس‌پرتی ایجاد می‌کنند. او می‌خواهد کاری کند که ما درست مثل همان جمله معروف معلم‌هایمان شویم: موقع کار کردن، کار کنیم و موقع کارهای دیگر، به کارهای دیگرمان بپردازیم!

بخشی از کتاب صوتی کار عمیق را بشنوید.

کار عمیق

نویسنده: کال نیوپورت

گوینده: محمد ولیان

انتشارات: نشر نوین

سم زدایی دوپامین

سم زدایی دوپامین

نویسنده: تیبو مریس

مترجم: حورا شایسته کیا

انتشارات: انتشارات ترانه پدرام

خرید کتاب

گیرکردن و ماندن در تله‌های ذهنی زندگی را بسیار سخت می‌کند. دست‌وپازدن در چرخه‌ای که پایانی ندارد آدمی را خسته و فرسوده می‌کند. تکنولوژی به‌راحتی در اختیار آدم‌ها قرار دارد و لذت‌بردن را بسیار ساده به آن‌ها ارائه می‌دهد. این مسئله تله و چرخه‌ی بی‌پایان لذت‌بردن را برای ذهن ایجاد می‌کند و هورمون دوپامین را مسموم می‌کند. دیگر ذهن از کارهای ساده لذتی نمی‌برد و سطح انگیزه پائین می‌آید. «تیبو موریس» در کتاب «سم‌زدایی دوپامین» از هورمون دوپامین در مغز می‌گوید و راه‌حل‌هایی را برای حذف عوامل حواس‌پرتی و چگونه متمرکزماندن بر وظایف مهم ارائه می‌کند. سم‌زدایی دوپامین به بازگشت انگیزه‌ها برای انجام کارهای سخت کمک می‌کند.

بخشی از کتاب صوتی سم زدایی دوپامین را بشنوید.

سم زدایی دوپامین

نویسنده: تیبو موریس

گوینده: مجید قائدی

انتشارات: نشر مسیر سبز رشد

اثر مرکب

اثر مرکب

نویسنده: دارن هاردی

مترجم: شاهین بیات

انتشارات: انتشارات نسل نواندیش

خرید کتاب

تمام حرف این کتاب چگونه موفق‌شدن است. اینکه چگونه باید به‌نحو احسن از استعدادها برای بهره‌بردن از فرصت‌ها استفاده کرد. اگر دوست دارید برنده باشید، اگر به‌دنبال حذف عادت‌های بد هستید، اگر می‌خواهید منضبط باشید و اگر می‌خواهید انگیزه‌ی خود را افزایش دهید تا کارهایی که دوست ندارید را انجام دهید؛ این کتاب می‌تواند به شما کمک کند. تأکید «دارن هاردی» در این کتاب برای رسیدن به موفقیت، بررسی اثر گام‌ها و انتخاب‌های کوچک است. شاید این نکات به‌نظر بی‌اهمیت برسند؛ اما در پیشبرد اهداف‌ها بسیار مهم هستند. تغییر عادت‌های کوچک زندگی و انجام انتخاب صحیح حتی در کوچک‌ترین و ساده‌ترین موقعیت‌ها می‌تواند معجزه خلق کند. نسخه‌ی چاپی و نسخه صوتی این کتاب جزء پرفروش‌های کتاب‌های توسعه‌فردی است.

بخشی از کتاب صوتی اثر مرکب را بشنوید.

اثر مرکب

نویسنده: دارن هاردی

گوینده: محسن زرآبادی

انتشارات: رادیو مثبت

عادت های اتمی

عادت های اتمی

نویسنده: جیمز کلیر

مترجم: هادی بهمنی

انتشارات: نشر نوین

خرید کتاب

عادت‌های اتمی یا همان خرده عادت‌ها، کتابی بود که در زمان انتشارش خیلی سروصدا به پا کرد. شاید چون مصداق بارزی برای این عبارت «سنگ بزرگ، نشانه نزدن است» بود. این درست است که ما در ابتدای انجام یک پروژه جدید یا زمان گرفتن یک تصمیم نو، حسابی هیجان زده شویم و تصمیم بگیریم همه چیز را کنار بگذاریم و تمام وقت و انرژی خودمان را برای این کار صرف کنیم، اما اتفاقی که در واقعیت رخ می‌دهد چیز دیگری است. ما بعد از گذشت مدتی، کمی خسته می‌شویم. هیجان اولیه از بین رفته است و چون دنبال نتایج فوری بودیم و آن را دریافت نکردیم، در اصل و ارزش کار هم شک می‌کنیم. کمی بعد آن پروژه یا تصمیم هم به گوشه کمد می‌افتد و خاک می‌خورد!

چاره کار در تربیت کردن مغز است. ما می‌توانیم مغزمان را عادت دهیم تا هر روز کمی بهتر از دیروز شود و هر روز به اندازه یک درصد پیشرفت کند. این میزان در یک سال اصلا کم نیست و نتیجه بهتر این کار هم این است که پیشرفت کردن به عادت ما بدل می‌شود. درست همان کاری که جیمز کلیر انجام داد، آنهم زمانی که بخاطر یک سانحه حین ورزش، به شدت آسیب دیده بود و مجبور بود همه چیز را برای مدتی کنار بگذارد. اما روشی که بعدا امتحان کرد خیلی کارآمد بود. این کتاب و این طرز تفکر زندگی بسیاری را عوض کرد. بنابراین اگر شما هم می‌خواهید جزء این دسته باشید، این شما و این هم کتاب عادت‌های اتمی!

بخشی از کتاب صوتی عادت‌های اتمی را بشنوید.

عادت‌های اتمی

نویسنده: جیمز کلیر

گوینده: سامان قلیچ خانی

انتشارات: نشر نوین

چگونه کمال‌گرا نباشیم؟

چگونه کمال‌گرا نباشیم؟

نویسنده: استفان گایز

مترجم: نرگس محمدی

انتشارات: انتشارات شمشاد

خرید کتاب

تلاش‌کردن برای رسیدن به بهترین نسخه از خود بسیار عالی است؛ اما زمانی آفت می‌شود که آدمی دچار تله‌ی کمال‌گرایی شود. کمال‌گرایی یکی از موانع اصلی حرکت و قدم‌برداشتن در مسیر رسیدن به اهداف است. ذهن‌ کمال‌گرا همیشه منتظر فرصتی ایدئال برای شروع است و این موضوع شروع را از دسترس آدمی دور و دورتر می‌برد. «استفان گایز»، نویسنده‌ی کتاب «چگونه کمال‌گرا نباشیم؟»، راهکارهای خود را برای معمولی‌بودن بیان می‌کند. او به‌عنوان یک فرد کمال‌گرا راهکاری را ارائه می‌دهد که مبتنی بر عمل‌کردن است نه باانگیزه‌شدن. او از روش و راهکار خرده‌عادت‌ها برای عبور از  کمال‌گرایی و رسیدن به اهداف استفاده می‌کند. او معتقد است عمل‌کردن برای یک ذهن کمال‌گرا راه‌حل بسیار خوبی برای در مسیر قرارگرفتن است.

هنر ظریف بیخیالی

هنر ظریف بیخیالی

نویسنده: مارک منسون

مترجم: گروه مترجمان نشر مسیر سبز رشد

انتشارات: نشر مسیر سبز رشد

خرید کتاب

اگر به چرخه‌ی جهنمی دچار شده‌اید، این کتاب برای رهایی از دست آن به شما کمک خواهد کرد؛ اما چرخه‌ی جهنمی چیست؟ این روزها بحران بشریت تنها مسئله‌ی مادی نیست، بلکه وجودی و مادی است. امروزه امکانات و فرصت‌های زیادی در دسترس افراد است و هرگاه نتوانند از همه‌ی آن‌ها استفاده کنند دچار احساس کافی‌نبودن می‌شوند. با خود فکر می‌کنند که چرا نمی‌توانم مثل آدم‌های توی فضای مجازی شاد و موفق باشم؟ آدم‌هایی که نگران درست انجام‌شدن کارها هستند حتی درباره‌ی نگرانی‌شان هم فکر می‌کنند و نگران می‌شوند. وقتی حالشان خوب نیست از اینکه حالشان خوب نیست نگران می‌شوند و به این می‌گویند چرخه‌ی جهنمی. ذهن انسان می‌تواند درباره‌ی فکرهایش هم حتی فکر کند. «مارک منسن» قانون بی‌خیالی را در کتاب هنر ظریف بی‌خیالی به‌عنوان راه‌حل عبور از این چرخه‌ی جهنمی بیان می‌کند.

بخشی از کتاب صوتی هنر ظریف بیخیالی را بشنوید.

هنر ظریف بیخیالی

نویسنده: مارک منسون

گوینده: لیا عرفانی

انتشارات: نشر مسیر سبز رشد

هرگز سازش نکنید

هرگز سازش نکنید

نویسنده: کریس واس

مترجم: شهلا ثریاصفت

انتشارات: نشر نوین

خرید کتاب

چه می‌شود اگر یک مأمور اف‌بی‌آی تکنیک‌های مذاکره را وارد فضای علمی دانشگاه هاروارد، کسب‌وکار و زندگی کند؟ نتیجه‌ی آن کتابی است که با نام «هرگز سازش نکنید» چاپ شده است. مأموران اف‌بی‌آی طی مذاکرات بسیار زیادی که در سراسر جهان برای نجات جان آدم‌ها انجام داده بودند به الگو و تکنیکی در مذاکره دست یافتند که تقریباً نتیجه‌ای صددرصدی دارد. «کریس واس» این تکنیک‌هایی را که بر اثر تجربه کسب شده بود به دانشگاه هاروارد می‌برد تا با دانش ساختاریافته بتواند آن‌ها را مدون کرده و به یک تکنیک کاربردی حتی در زندگی روزمره تبدیل کند. یادگیری رویکردهای مذاکره باعث سودبخشی تعاملات و روابط انسانی در تمام حوزه‌های کاری و زندگی می‌شوند.

بخشی از کتاب صوتی هرگز سازش نکنید را بشنوید.

هرگز سازش نکنید

نویسنده: کریس واس

گوینده: عرفان گلپایگانی

انتشارات: نشر نوین

قدرت شروع ناقص

قدرت شروع ناقص

نویسنده: جیمز کلیر

مترجم: فرزانه حاج‌خلیلی

انتشارات: انتشارات میلکان

خرید کتاب

اگر به این فکر می‌کنید که چگونه از زندگی خود به بهترین شکل استفاده کنید و بیشترین بهره را از آن ببرید، این کتاب برای شما مناسب خواهد بود. «جیمز کلیر»، نویسنده‌ی کتاب «عادت‌های اتمی»، در این کتاب مجموعه‌ای از جستارها را نوشته و در کنار هم قرار داده است. این جستارها موضوعات مختلفی را دربرمی‌گیرند. اگر می‌خواهید بدانید چگونه کتاب‌هایی را که می‌خوانید بهتر به‌خاطر بسپارید یا دوست دارید زنجیره‌ای از عادت‌های خوب را بسازید یا حتی می‌خواهید بدانید چگونه از کمال‌گرایی راحت شوید و کارها را شروع کنید، در این کتاب جستاری برایشان پیدا می‌کنید. تمام جستارهای این کتاب با وجود تنوع بالای موضوعی همگی در راستای بهره‌وری بیشتر از زندگی و اثربخشی آن است یعنی یادگیری انجام کار درست نه کار بیشتر در زندگی.

بازی بلندمدت

بازی بلندمدت

نویسنده: دوری کلارک

مترجم: اکبر درویشی

انتشارات: انتشارات میلکان

خرید کتاب

آیا تفکر بلندمدت در دنیای امروز هنوز هم خریدار دارد؟ از نگاه «دوری کلارک»، این نوع تفکر هنوز هم برای رسیدن به اهداف مفید است و آدمی را برای حرکت در مسیر رسیدن به اهداف ثابت‌قدم نگه‌ می‌دارد؛ اما دنیای امروزه تبصره‌ای را به تفکر بلندمدت اضافه کرده است. آن هم این است که باید چابک بود. به این معنا که توانایی هر لحظه تغییرکردن متناسب با شرایط وجود داشته باشد. دوری کلارک در کتاب بازی بلندمدت راهکارهایی را برای تقویت تفکر بلندمدت و به‌کارگیری آن بیان می‌کند؛ البته او به نکات روان‌شناختی‌ای که در این مسیر اهمیت دارند نیز توجه دارد.

بخشی از کتاب صوتی بازی بلندمدت را بشنوید.

بازی بلندمدت

نویسنده: دوری کلارک

گوینده: علی خسروی

انتشارات: رادیو گوشه

زندگی خود را دوباره بیافرینید

زندگی خود را دوباره بیافرینید

نویسنده: جانت اس. کلوسکو

مترجم: ساره حسینی عطار

انتشارات: انتشارات شمشاد

خرید کتاب

کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید کتابی است برای شناخت تله‌های زندگی. کسانی که روند زندگی‌شان به‌درستی پیش نمی‌رود و افسردگی و اضطراب امانشان را بریده است، حتما نگاهی به این کتاب بیندازند. این کتاب شامل مجموعه‌ای از پرونده‌های مختلف حقیقی درمانگاهی است که به خواننده کمک می‌کند تجربیات شخصی خود را با آن‌ها تطابق دهد. این کتاب تکنیک‌های کاربردی را برای غلبه بر مشکلات ناشی از آسیب‌های روانی به خوانندگان ارائه می‌دهد. رویکرد نویسندگان کتاب رویکرد تکاملی است و در عین حال، رویکرد تجربی و شناخت‌درمانی را نیز به کار می‌برند. ویژگی اصلی این کتاب که آن را از سایر کتاب‌ها متمایز می‌کند، جامعیت خوب آن است. این کتاب به یازده مورد از تله‌هایی که افراد در زندگی با آن‌ها روبه‌رو می‌شوند می‌پردازد.

بخشی از کتاب صوتی زندگی خود را دوباره بیافرینید را بشنوید.

زندگی خود را دوباره بیافرینید

نویسنده: جفری ای. یانگ

گوینده:

انتشارات: انتشارات شمشاد

برنامه‎ ریزی به روش بولت ژورنال

برنامه‎ ریزی به روش بولت ژورنال

نویسنده: رایدر کارول

مترجم: زهرا نجاری

انتشارات: کتاب کوله پشتی

خرید کتاب

بولت ژورنال یک روش و یک راه برای برنامه‌ریزی، مدیریت و کنترل زندگی است. بولت ژورنال یک روش کاملا منعطف است که برای برنامه‌ریزی کاملاً شخصی‌سازی‌شده مناسب است. کتاب برنامه‌ریزی به روش بولت ژورنال اصول اصلی و کلی بولت ژورنال را می‌آموزد؛ اما روش به‌کارگیری و استفاده از آن به عهده‌ی خود مخاطب است تا با توجه به شخصیت و برنامه شرایط خود از آن بهره ببرد. بولت ژورنال این روزها در فضای مجازی بسیار پرطرفدار است؛ اما جالب است بدانید این روش را «رایدر کارول» کسی که مبتلا به اختلال کم‌توجهی است ابداع کرده است. او گسترش‌دادن یافته‌های خود را زمانی شروع کرد که متوجه شد روش او قابل تعمیم به همه‌ی کسانی است که می‌خواهند زمام زندگی را در دست داشته باشند. او به سیستمی که خلق کرده بود رسمیت بخشید و حاصل آن شد کتاب برنامه‌ریزی به روش بولت‌ ژورنال.

بخشی از کتاب صوتی بولت ژورنال را بشنوید.

بولت ژورنال

نویسنده: رایدر کارول

گوینده: میثم امیری

انتشارات: نشر مسیر سبز رشد

تفکر سریع و کند

تفکر سریع و کند

نویسنده: دنیل کانمن

مترجم: فاطمه امیدی

انتشارات: نشر نوین

خرید کتاب

شناخت ذهن پیچیده‌ی انسان کمک شایانی به داشتن زندگی بهتر می‌کند. آدم‌ها معمولاً فکر می‌کنند که می‌دانند در ذهنشان چه می‌گذرد اما «دنیل کانمن» در کتاب «تفکر سریع و کند»، ثابت می‌کند که ذهن پیچیده‌تر از آن است که آدم‌ها تصور می‌کنند. این کتاب به سوگیری‌های شهودی می‌پردازد. به اینکه این سوگیری‌ها از کجا می‌آیند و چه زمانی درست هستند و چه زمانی راه اشتباهی را پیش پای فرد می‌گذارند. خیلی وقت‌ها احساسات و باورهای آدمی درست هستند؛ اما گاهی باورهای اشتباه راه خود را به ذهن باز می‌کنند و مطمئن‌بودن به آن‌ها خطرناک می‌شود. خواندن این کتاب به قضاوت‌ها و تصمیم‌گیری‌ها کمک خواهد کرد.

بخشی از کتاب صوتی تفکر سریع و کند را بشنوید.

تفکر سریع و کند

نویسنده: دنیل کانمن

گوینده: تایماز رضوانی

انتشارات: نشر نوین

هنر شفاف اندیشیدن

هنر شفاف اندیشیدن

نویسنده: رولف دوبلی

مترجم: بهزاد توکلی نیشابوری

انتشارات: نشر چشمه

خرید کتاب

کتاب‌ها گاهی چون برخورد سوزن به بدن شوک‌هایی را وارد می‌کنند و گاهی این شوک‌ها دردناک هستند اما برای ساختن مسیری بهتر در زندگی کمک‌کننده خواهند بود. کتاب «هنر شفاف اندیشیدن» از این دسته کتاب‌ها است. «رولف دوبلی» در این کتاب براساس تجربیات و تحقیقات خود از خطاهای شناختی صحبت می‌کند. از رفتارها و تصمیم‌گیری‌هایی سخن می‌گوید که شاید برای خواننده کاملاً عادی باشند؛ اما مشخص می‌شود که ناشی از خطاهای شناختی هستند. شناخت این خطاها و دام‌هایی که ذهن پهن می‌کند به انسان کمک می‌کند تا بتواند تصمیم‌های درست‌تر و معقولانه‌تری بگیرد.

بخشی از کتاب صوتی هنر شفاف اندیشیدن را بشنوید.

هنر شفاف اندیشیدن

نویسنده: رولف دوبلی

گوینده: عادل فردوسی‌پور

انتشارات: رادیو گوشه

بی حد و مرز

بی حد و مرز

نویسنده: جیم کوییک

مترجم: پگاه فرهنگ مهر

انتشارات: انتشارات میلکان

خرید کتاب

مغز بخشی از بدن انسان است که کنترل تمام زندگی را بر عهده دارد. آیا انسان با ویژگی‌های مغزی مشخصی به دنیا می‌آید و هرگز نمی‌تواند مغز خود را تقویت کند؟ تقویت مغز همیشه امکان‌پذیر است و شاید تقویت آن حتی از تقویت بدن هم مهم‌تر باشد؛ اما چه راهکارها و روش‌هایی مغز انسان را ارتقا می‌دهد؟ راه‌های تقویت جسم را همه می‌دانند اما راه‌های تقویت مغز را چطور؟ «جیم کوییک» یک مربی ورزش دادن مغز است. او معتقد است چهار خائن در دنیای امروز به مغز از پشت خنجر می‌زنند. این چهار خائن از نظر او سیل اطلاعات دیجیتالی، حواس‌پرتی دیجیتالی، فراموشی دیجیتالی و استنتاج دیجیتالی هستند. او در این کتاب ورزش‌هایی را برای مغز ارائه می‌دهد تا مغز بتواند از پس این چهار خائن بربیاید.

بخشی از کتاب صوتی بی حد و مرز را بشنوید.

بی حد و مرز

نویسنده: جیم کوییک

گوینده: محسن زرآبادی‌پور

انتشارات: انتشارات آگاه باشیم

خودت را به فنا نده

خودت را به فنا نده

نویسنده: گری‌جان بیشاپ

مترجم: حسین گازر

انتشارات: کتاب کوله پشتی

خرید کتاب

نشخوار ذهنی چون زالویی است که آرام‌آرام انرژی، انگیزه و روحیه را می‌مکد. گفت‌وگو با خود همچون گفت‌وگو با دیگران است و حتی از آن مهم‌تر است. آدمی در همه حال با خود صحبت می‌کند و اگر این خودگویی‌ها، منفی و در راستای سرزنش خود باشد کار را برای زندگی سالم سخت می‌کند و در مقابل، خودگویی‌های مثبت مزایای بسیاری را به همراه دارد. «گری‌جان بیشاپ» در کتاب «خودت را به فنا نده» از ابزار زبان برای بهبود خودگویی‌ها کمک گرفته است. او تلاش می‌کند تا با ارائه‌ی راهکارهایی به خودگویی‌های مثبت بیفزاید و از خودگویی‌های منفی بکاهد و ذهن را در جهت درست پرورش دهد.

بخشی از کتاب صوتی خودت را به فنا نده را بشنوید.

خودت را به فنا نده

نویسنده: گری‌جان بیشاپ

گوینده: سوسن شیرکوند

انتشارات: کتاب کوله پشتی

اسب سیاه

اسب سیاه

نویسنده: اگی اگاس

مترجم: پیام بهرام پور

انتشارات: نشر مون

خرید کتاب

اصطلاح اسب سیاه در فرهنگ بریتانیا به معنای ظهور ناگهانی یک قهرمان است. قهرمانی که همه را شگفت‌زده می‌کند چون این قهرمان یک فرد معمولی است که هیچکس انتظاری از او ندارد. تاد رز و اگی اگاس در این کتاب یک راهبرد عملی را ارائه می‌دهند تا به آدم‌ها کمک کنند که به آنچه می‌خواهند برسند؛ اما راهبرد آن‌ها کمی متفاوت‌تر از راهبردهای دیگر است. بعضی‌ها تصور می‌کنند یک فرمول برای رسیدن به موفقیت برای همه وجود دارد؛ اما «تاد رز» و «اگی اگاس» معتقدند این‌طور نیست و نمی‌شود همیشه با یک فرمول ادامه داد. انسان‌ها اکنون در جهانی زندگی می‌کنند که همه چیز با سرعتی باور‌نکردنی در حال شخصی‌سازی‌شدن است؛ پس شاید بهتر باشد فرمول موفقیت هم شخصی‌سازی شود. کتاب اسب سیاه هفت فصل دارد و این دو نویسنده در این هفت فصل راهبردها و روش‌های رسیدن به موفقیت شخصی‌سازی‌شده را بیان می‌کنند. نسخه صوتی رادیو گوشه از این کتاب حتی از نسخه‌ی متنی آن پرفروش‌تر است.

بخشی از کتاب صوتی اسب سیاه را بشنوید.

اسب سیاه

نویسنده: اگی اگاس

گوینده: حمید محمدی

انتشارات: رادیو گوشه

دوباره فکر کن

دوباره فکر کن

نویسنده: آدام گرانت

مترجم: تیم ترجمه نشر نوین

انتشارات: نشر نوین

خرید کتاب

توانایی استفاده از ذهن در لحظه کاری بس دشوار است. بارها پیش آمده است که پس از عبور از موقعیتی حساس فکر و راه‌حلی نو به ذهن رسیده است؛ درحالی‌که دیگر، آن ایده‌ها سودی ندارند. آمادگی ذهنی چیزی است که بارها به داد آدم‌ها می‌رسد؛ اما لازمه‌های دستیابی به آن چیست؟ تنها افرادی که باهوش هستند می‌توانند به آن برسند؟ دنیای امروز که می‌گوید مجموعه‌ای از مهارت‌های شناختی هستند که می‌توانند کمک‌کننده باشند و کاملاً اکتسابی‌اند. یکی از این مهارت‌ها قابلیت تجدید نظر و کنارگذاشتن آموخته‌های پیشین است و «آدام گرانت» از این مهارت در کتاب دوباره فکر کن سخن می‌گوید.

بخشی از کتاب صوتی دوباره فکر کن را بشنوید.

دوباره فکر کن

نویسنده: آدام گرانت

گوینده: تایماز رضوانی

انتشارات: نشر نوین

تئوری انتخاب

تئوری انتخاب

نویسنده: ویلیام گلسر

مترجم: اکرم توکلی

انتشارات: انتشارات ارمغان گیلار

خرید کتاب

خب، زمان غر زدن از زمین و زمان گذشته است. باید به خودمان بیایم و مسئولیت تمام کارهایی را که تا حالا انجام داده‌ایم و از الان به بعد انجام می‌دهیم، قبول کنیم. ما خیلی راحت می‌توانیم مسئولیت پذیر باشیم و جلوی رخدادهایی را که مانع پیشرفت ما هستند، بگیریم. اما برای آشنا شدن با این روش باید با سازوکار تئوری انتخاب آشنا شویم. مطمئن باشید بعد از خواندن این کتاب، نگاهتان به دنیا حسابی تغییر می‌کند. 

فرمول برنامه‌ریزی؛ راهنمایی برای ایجاد فهرست‌های کاری

فرمول برنامه‌ریزی؛ راهنمایی برای ایجاد فهرست‌های کاری

نویسنده: دیمون زاهاریادس

مترجم: ژاله بهادری

انتشارات: نشر نوین

خرید کتاب

حتماً برای شما هم پیش آمده است که بارها برای زندگی برنامه‌ریزی کرده‌اید اما باز کنترل زندگی از دستانتان خارج شده است. برنامه‌ریزی کردن و انجام‌نشدن آن بار استرسی اضافه‌ای را برای برنامه‌ریزی‌کنندگان به بار می‌آورد. «دیمون زاهاریادس» در کتاب فرمول برنامه‌ریزی آموزش می‌دهد که چگونه کارها را مدیریت کنید تا مهم‌ترین کارها انجام شوند. او از نکاتی می‌گوید که هرچند جزئی و شاید کوچک به نظر برسند اما بهره‌وری برنامه‌ریزی را بسیار بالا می‌برند.

بخشی از کتاب صوتی فرمول برنامه ریزی را بشنوید.

فرمول برنامه ریزی

نویسنده: دیمون زاهاریادس

گوینده: حسین غلامی

انتشارات: نشر نوین

ذهن توسعه یافته

ذهن توسعه یافته

نویسنده: آنی مورفی پال

مترجم: فاطمه امیدی

انتشارات: نشر نوین

خرید کتاب

مغزت رو به کار بنداز! همه‌ی ما بارها این جمله را شنیده‌ایم یا به خودمان گفته‌ایم؛ اما چگونه می‌توان مغز را به کار انداخت و از ظرفیت عظیم آن استفاده کرد؟ اصلا این جمله درست است؟ ما از مغزمان کم استفاده می‌کنیم؟ «آنی مورفی پال» براساس پژوهش‌های نوینی که انجام شده است، می‌گوید اتفاقاً ما بیش از اندازه از مغزمان استفاده می‌کنیم و این موضوع به تفکر هوشمندانه آسیب می‌زند. برای بهره‌وری بیشتر از مغز باید خارج از چارچوب مغزمان فکر کنیم نه اینکه بیشتر از آن کار بکشیم. به اعتقاد او تفکر خارج از چارچوب یعنی هر لحظه هوشمندبودن و ارتباط‌‌گیری با عناصر بیرونی و واردکردن آن‌ها به فرایندهای ذهنی خود. او تفکر خارج از چارچوب مغز را در این کتاب آموزش می‌دهد.

بخشی از کتاب صوتی ذهن توسعه یافته را بشنوید.

ذهن توسعه یافته

نویسنده: آنی مورفی پال

گوینده: افسانه بهبودی

انتشارات: نشر نوین

افسانه کاریزما

افسانه کاریزما

نویسنده: اولیویا فاکس کابان

مترجم: سعید یاراحمدی

انتشارات: انتشارات آموخته

خرید کتاب

برخلاف ذهنیتی که می‌گوید کاریزما یک توانایی مادرزادی است، کاریزما یک مهارت است. با تمرین و اراده می‌توان کاریزما را کسب کرد. کاریزما مهارتی است که در پیشبرد اهداف در تمام زمینه‌های زندگی کاربرد دارد. وقتی افراد توجه دیگران را داشته باشند و حرف‌هایشان خریدار داشته باشد، خیلی از کارهای گروهی راحت‌تر پیش خواهد رفت. «اولیویا فاکس کابان» در کتاب افسانه کاریزما با ارائه‌ی تمرین‌های عملی و پیشنهادهای کاربردی به خواننده کمک می‌کند تا به فردی کاریزماتیک تبدیل شوند. او از چهار سطح کاریزما سخن می‌گوید و با تلفیق داستان با گفته‌های علمی سعی در آموزش راحت‌تر این دانش دارد. نسخه‌ی صوتی خلاصه‌ی این کتاب را شنیدار نگار نوین تهیه کرده که حتی از نسخه متنی هم پرفروش‌تر است. 

بخشی از کتاب صوتی افسانه کاریزما را بشنوید.

افسانه کاریزما

نویسنده: اولیویا فاکس کابان

گوینده: مصطفی طالبیان مقدم

انتشارات: شنیدار نگار نوین

محدودیت صفر (جلد اول)

محدودیت صفر (جلد اول)

نویسنده: ایهالیا کالاهولن

مترجم: مژگان جمالی

انتشارات: انتشارات کتیبه پارسی

خرید کتاب

محدودیت صفر از یک روش معنوی برای رسیدن به موفقیت سخن می‌گوید. این روش معنوی برخاسته از بومیان هاوایی است. این روش معنوی تمام مسئولیت‌ها را متوجه درون هر انسان می‌داند و می‌گوید هر فرد با مراجعه به درون خودش و پذیرفتن اینکه تمام مسئولیت‌ها برعهده‌ی خودش است به نقطه‌ای می‌رسد که به این محدودیت صفر می‌گویند، یعنی جایی که هیچ محدودیتی وجود ندارد. رسیدن به این نقطه آدمی را توانمند برای انجام هر کاری می‌کند. به اعتقاد این بومیان، زمانی که هر فرد از بار گناهان، خاطرات و اشتباهات گذشته‌ی خود رها شود، نقطه عطفی است برای حرکت به جلو.

بخشی از کتاب صوتی محدودیت صفر را بشنوید.

محدودیت صفر

نویسنده: جو ویتالی

گوینده: ابوالفضل شاه‌بهرامی

انتشارات: نوین کتاب گویا

اصل گرایی

اصل گرایی

نویسنده: گرگ مک کیون

مترجم: مهدی مصلحی

انتشارات: انتشارات آموخته

خرید کتاب

حتما همه شما هم این جمله‌ها را از اطرافیان خود شنیده‌اید یا خودتان بارها و بارها به خودتان گفته‌اید که باید کارها را بر اساس اولویت‌ها انجام دهیم. فلان برنامه در حال حاضر اولویت ندارد. اولویت من چیز دیگری است و … ما همان کسی هستیم که تعیین می‌کنیم درست در همین نقطه‌ای که ایستاده‌ایم، کدام کار برایمان اولویت دارد و کدام کار بی ارزش و بی اهمیت است. اما اگر در انتخاب اولویت‌هایمان دچار مشکل شویم، چه کاری از دستمان برمی‌آید؟ اگر هدف ما رسیدن به موفقیت باشد، باید از هرکار دیگری که ما را از رسیدن به آن دور می‌کند، پرهیز کنیم. اما در اکثر مواقع، مشکل اصلی این است که شناختن اینکه کدام کار ما را به موفقیت می‌رساند، برایمان سخت است.

اصل‌گرایی همان کتابی است که این زمان به دردمان می‌خورد. این کتاب همان چیزی است که مسیر ما را مشخص می‌کند و کمکمان می‌کند تا کارهای بیهوده و غیرضروری را کنار بگذاریم و سراغ اولویت‌هایی را بگیریم که در انتهای مسیر ما، به ما چشمک می‌زنند.

بخشی از کتاب صوتی اصل‌ گرایی را بشنوید.

اصل‌ گرایی

نویسنده: گرگ مک‌کیون

گوینده: حمید محمدی

انتشارات: نوین کتاب گویا

بهترین‌های کتاب‌های توسعه فردی

حال که با پرفروش‌ترین کتاب‌های توسعه‌ فردی آشنا شدیم، بهتر است سراغ بهترین و جدیدترین کتاب‌های توسعه فردی هم برویم تا با رویکردهای جدید این شاخه مواجه شویم.

قوانین روزانه

قوانین روزانه

نویسنده: رابرت گرین

مترجم: آرسام هورداد

انتشارات: نشر نوین

خرید کتاب

یک مربی اختصاصی برای ارائه‌ی ایده‌هایی درباره‌ی چیرگی، اغواگری، قدرت، استراتژی و سرشت انسانی می‌خواهید؟ مربی‌ای که ایده‌هایی را مطرح کند که ذهن انسان را درباره‌ی مسائل مختلف زندگی روشن کند؟ پس این کتاب برای شماست. مدت زمانی که تحت‌نظر این مربی هستید یک سال است. «رابرت گرین» در این کتاب هر روز یک ایده برای فکرکردن به خواننده می‌دهد. ایده‌هایی که ذهن را مشغول و به تفکر عمیق‌ کمک می‌کند. ایده‌هایی درباره‌ی تغییر، پول و موفقیت، قهرمانان، عجیب و متفاوت‌بودن، طرز کار مغز و روند پرورش خلاقیت. شاید در این یک سال کلیشه‌هایی هم شکسته شود و به ساخت مسیری بهتر برای تفکر کمک کند.

بخشی از کتاب صوتی قوانین روزانه را بشنوید.

قوانین روزانه

نویسنده: رابرت گرین

گوینده: مهدی صفری

انتشارات: آوانامه

چیرگی

چیرگی

نویسنده: رابرت گرین

مترجم: آرسام هورداد

انتشارات: نشر نوین

خرید کتاب

اگر نیاز دارید ذهنتان درباره‌ی مفاهیمی چون موفقیت، توسعه‌ی فردی، هدف‌گذاری و موضوعاتی از این قبیل دوباره از نو سازمان‌دهی شود، این کتاب برای شما مناسب خواهد بود. رابرت گرین در این کتاب بر کیفیتی ذهنی تاکید دارد که دستیابی به آن تمام زندگی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و بر کیفیت آن می‌افزاید. او اسم این حالت را چیرگی گذاشته است. زمانی چیرگی محقق خواهد شد که هنگام مواجهه با مسائل جدی و پیشرفته‌ی زندگی افراد خود را نبازند و آماده‌ی رویارویی با آن‌ها را داشته باشند. ذهن در حالت چیرگی قدرت حل مسئله و تحلیل خوبی دارد. «رابرت گرین» در این کتاب مسیری را نشان می‌دهد که با پیمودن آن می‌توان به اوج توانمندی رسید.

بخشی از کتاب صوتی چیرگی را بشنوید.

چیرگی

نویسنده: رابرت گرین

گوینده: آرسام هورداد

انتشارات: نشر نوین

چابکی در مدیریت هیجانات

چابکی در مدیریت هیجانات

نویسنده: سوزان دیوید

مترجم: حمیدرضا هدایتی

انتشارات: انتشارات آریانا قلم

خرید کتاب

آیا هیجانات خود را می‌شناسیم؟ شناخت آن‌ها و توانایی مدیریت هیجانات چه سودی برای ما دارد؟ هیجانات مثبتی چون خوش‌بینی همیشه مفید هستند؟ آگاهی از هیجانات و شناخت کارکرد آن‌ها بسیاری از مشکلات زندگی را حل می‌کند؛ حتی نمی‌دانیم که بسیاری از مشکلات ناشی از ابراز نادرست یا ناآگاهی از هیجانات به وجود آمده‌اند. سرزنش‌کردن خود در مواقعی که احساسات منفی‌ای چون ناراحتی، عصبانیت و حسادت داریم عواقب خوبی در پی نخواهد داشت. «سوزان دیوید» در کتاب «چابکی در مدیریت هیجانات» می‌گوید که چرا سرکوب احساسات منفی رفتاری ناسالم و زیان‌بار است. او راهکارهایی را ارائه می‌دهد تا بتوان این احساسات منفی را به یک نیروی پیش‌ران تبدیل کرد و به نسخه‌ی بهتری از خود رسید.

هنر دستیابی

هنر دستیابی

نویسنده: برنارد راث

مترجم: سیدساجد متولیان

انتشارات: انتشارات آریانا قلم

خرید کتاب

انتشارات آریاناقلم مجموعه‌ای از کتاب‌ها در حوزه‌ی تفکر طراحی دارد و کتاب هنر دستیابی به‌نوعی تکمیل‌کننده‌ی این مجموعه است. تصمیم‌‌گیری از سخت‌ترین کارهای دنیاست؛ مخصوصاً زمانی که دچار سردرگمی باشیم. آموخته‌ایم که قبل از اقدام باید همه‌ی جوانب را بررسی کرد؛ اما آیا راهکار عمل‌گرایانه‌تری وجود دارد؟ «برنارد راث» معتقد است تنها راه یادگرفتن کارها، انجام‌دادن آن‌هاست. او در کتاب هنر دستیابی دلایل، تجربیات و داستان‌هایی را مطرح می‌کند که نشان می‌دهند انجام‌دادن و عمل‌کردن تنها راهی است که می‌توانید از درستی تصمیم خود مطمئن شوید. در اجراست که نقطه ضعف‌ها و ایرادهای ایده‌ها و تصمیم‌ها درمی‌آید.

بخشی از کتاب صوتی هنر دستیابی را بشنوید.

هنر دستیابی

نویسنده: برنارد راث

گوینده: حامد خدادادی

انتشارات: انتشارات آریانا قلم

راه و رسم گوش دادن

راه و رسم گوش دادن

نویسنده: کیت مرفی

مترجم: مریم سربندی فراهانی

انتشارات: انتشارات آریانا قلم

خرید کتاب

موقعیتی را تصور کنید که بعد از کلی هماهنگی و تغییر برنامه با دوستان یا آشنایان دورهم جمع شده‌اید، اما بدون یافتن گوشی شنوا تنهاتر از گذشته از هم جدا می‌شوید. تصور این موقعیت سخت نیست. احساس درک‌نشدن چیزی است که سراغ همه می‌رود؛ مخصوصاً این روزها که دیگر پیداکردن یک شنونده‌ی تمام‌عیار همچون پیداکردن راز جاودانگی محال به‌نظر می‌رسد. «کیف مرفی»، روزنامه‌نگار، حاصل شنیده‌های خود را در این کتاب آورده است. روایت‌های این کتاب نشان می‌دهد که شنیده‌شدن درست چه حس امنی همراه دارد و چقدر آموخته‌های نابی برای فرد شنونده به‌همراه خواهد داشت. آموختن واقعاً گوش‌دادن هدفی است که «کیت مرفی» دارد و آورده‌ی آن برای خواننده تغییر مثبت در تمام جنبه‌های زندگی‌اش خواهد بود.

ایگو دشمن شماست

ایگو دشمن شماست

نویسنده: رایان هالیدی

مترجم: شایان تقی نژاد

انتشارات: انتشارات آموخته

خرید کتاب

«رایان هالیدی» در کتاب «ایگو دشمن شماست» از تجربیات خود می‌گوید، کسی که پله‌های موفقیت و ترقی را یکی یکی و به سرعت طی کرد؛ اما ابتلای او به ایگومانیا همه چیز را نابود کرد. او در این کتاب از ایگو می‌گوید. باوری نادرست درباره‌ی خود، شکست‌ناپذیری، تکبر و جاه‌طلبی. هالیدی زمانی دچار خواسته‌های افراطی و بی‌خود شد و مدتی همه‌چیز به‌خوبی پیش رفت؛ اما ناگهان زندگی‌اش از این رو به آن رو شد. او با مطالعه‌ی تاریخ با اندیشه‌های متفکران بزرگ جهان باستان آشنا شد و آن را تبدیل به موقعیتی برای تغییر خودش کرد. او این کتاب را برای کمک به افرادی چون خود که در موقعیت مشابه او قرار گرفته‌اند نوشته است.

بخشی از کتاب صوتی ایگو دشمن شماست را بشنوید.

ایگو دشمن شماست

نویسنده: رایان هالیدی

گوینده: محمد امرایی

انتشارات: نوین کتاب گویا

حضور

حضور

نویسنده: ایمی کادی

مترجم: سعید زرگریان

انتشارات: انتشارات آموخته

خرید کتاب

حضور واژه‌ای ساده است؛ اما عمقی به‌اندازه‌ی عظمت انسان دارد. حضوری که «ایمی کادی» از آن سخن می‌گوید توانایی مواجهه با تمام مشکلات پیش‌آمده و پیش‌رو را دارد. حضور جسم در اینجا مدنظر نیست بلکه حضور تمام و کمال ذهن مطرح است. بسیاری از موقعیت‌های حساس زندگی با حضور نصفه و نیمه‌ی ذهن خراب شده‌اند. زمانی که استرس و نگرانی بر ذهن چیره می‌شود دیگر حضور ذهن کامل نیست. ایمی کادی تلاش می‌کند تا در این کتاب با آموزش روش‌هایی که حاصل مطالعات عملی و تجربیات شخصی خود است، حضور را افزایش دهد. این حضور بعد جسور یک فرد را برای حل مشکلات فرامی‌خواند.

بخشی از کتاب صوتی حضور را بشنوید.

حضور

نویسنده: ایمی کادی

گوینده: هستی‌دخت توکل

انتشارات: نوین کتاب گویا

دست روی دست نگذاریم

دست روی دست نگذاریم

نویسنده: کاترین ای. سندرسون

مترجم: سعید زرگریان

انتشارات: انتشارات آموخته

خرید کتاب

چرا در موقعیت‌های حساس دست روی دست می‌گذاریم؟ گاهی صحنه‌هایی را می‌بینیم که اتفافات ناگواری افتاده است اما تعداد کسانی که داوطلب می‌شوند تا کمک کنند بسیار کم است و بیشتر افراد تماشاگرانی منفعل هستند. «کاترین ای. سندرسون» در کتاب «دست روی دست نگذاریم»، ریشه‌های این تمایل ذاتی به انفعال را بررسی می‌کند. این کتاب کمک می‌کند تا هم انفعال را کنار بگذارید و هم ابزارهایی را در دسترستان قرار می‌دهد تا با آن‌ها دیگران را ترغیب کنید تا دست به اقدام بزنند.

استعداد نافرمانی و شکستن قوانین کار و زندگی

استعداد نافرمانی و شکستن قوانین کار و زندگی

نویسنده: فرانسسکا جینو

مترجم: یاسمین شاکری

انتشارات: بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه

خرید کتاب

با مطالعه‌ی این کتاب نظرتان درباره‌ی قانون‌شکنی و نافرمانی عوض می‌شود. آدم‌ها معمولاً با دیدن نافرمانی و قانون‌شکنی کلافه و عصبی می‌شوند؛ اما گاهی این نافرمانی‌ها نتایج مثبتی به بار می‌آورد. چگونه این اتفاق می‌افتد؟ و اصلا نافرمانی مثبت چیست؟ «فرانسسکا جینو» در کتاب «استعداد نافرمانی» این موضوع را موشکافی می‌کند و می‌گوید چه زمانی، چگونه و چطور می‌شود نافرمانی کرد. اگر در شرایطی هستید که حس خوبی ندارید و می‌خواهید نافرمانی کنید؛ اما تغییرات مثبت ایجاد کنید، خواندن و شنیدن این کتاب توصیه می‌شود. 

بخشی از کتاب صوتی استعداد نافرمانی و شکستن قوانین کار و زندگی را بشنوید.

استعداد نافرمانی و شکستن قوانین کار و زندگی

نویسنده: فرانسسکا جینو

گوینده: راضیه هاشمی

انتشارات: انتشارات ماه آوا

منحنی خلاقیت

منحنی خلاقیت

نویسنده: الن گنت

مترجم: هما قناد

انتشارات: انتشارات میلکان

خرید کتاب

ما سرشاریم از ایده‌های مختلف! حتی در موقع خواب هم فکرهای جذابی به سرمان می‌زند که می‌توانیم با آن، دنیا را تکان دهیم. اگر مغزمان کمی ایده پرداز باشد، با هجوم فکرها و برنامه‌های مختلف روبه‌رو می‌شویم. این موضوع به راحتی می‌تواند تمرکز ما را بهم بزند. چون ما درست نمی‌دانیم که بهترین زمان برای اجرایی کردن برنامه‌هایمان کی است؟ ما خوب نمی‌دانیم چطور می‌توانیم چندکار را همزمان باهم جلو ببریم. خبر خوب این است که آلن گنت در کتاب منحنی خلاقیت قرار است به ما کمک کند تا این چالش را از بین ببریم. او برای ما از تجربه سال‌های کاری‌اش می‌گوید و کمکمان می‌کند تا تمام افسانه‌ها و نشدنی‌هایی را که درباره خلاقیت شنیده‌ایم دور بریزیم و زمان درست برای انجام هرکاری را پیدا کنیم.

ذهن متمرکز

ذهن متمرکز

نویسنده: مایکل هیت

مترجم: لیلا حیدری

انتشارات: انتشارات آریانا قلم

خرید کتاب

کتاب ذهن متمرکز نوشته‌ی مایکل هیت نویسنده‌ی آمریکایی است. امروزه سرعت زندگی آن‌چنان بالاست که رسیدن به همه‌ی کارها و مهم‌تر از آن سالم زندگی کردن، امری محال به نظر می‌رسد. برخی برای حل این مشکل، سرعت کار خود را بالاتر می‌برند یا بیش‌تر کار می‌کنند؛ هیت با این روش مخالف است و چاره‌ی کار را در افزایش روش‌مند تمرکز می‌بیند. او در این کتاب گام‌های افزایش بهره‌وری با تقویت تمرکز را به‌شکلی نظام‌مند و جذاب شرح داده است.

طرز فکر

طرز فکر

نویسنده: کارل دوک

مترجم: شهلا ثریاصفت

انتشارات: نشر نوین

خرید کتاب

سال‌ها پیش خواندن این جمله روی دیوار یک کافه، مرا تکان داد: «اجازه نده که ترس از شکست، مانع از حضورت در مسابقه بشود!» طرز فکر ما، حاصل به بار آمدن ریشه اندیشه‌هایی است که از هزاران منبع مختلف وارد مغزمان شده و زندگی و نگاه ما را به دنیا شرح می‌دهد. نمونه‌اش همین ترس از شکست است که باعث می‌شود خیلی از موقعیت‌های خوب زندگی را از دست بدهیم. اما تغییر دادن طرز فکرمان فایده‌ای هم دارد؟ آیا تغییر می‌تواند با بهبودی همراه باشد؟

کارل دوک، با کتاب مشهورش، طرز فکر، به ما کمک می‌کند این کار را انجام دهیم. چون نویسنده در این کتاب از جملات کلیشه‌ای فرار کرده است و تلاش کرده تا برای هرکدام از سخنانش، دلیل و راهبردی بیاورد که چراغ روشن راه ما باشد.

بخشی از کتاب صوتی طرز فکر را بشنوید.

طرز فکر

نویسنده: کارل دوک

گوینده: منیژه قاسمی‌فرد

انتشارات: نوین کتاب گویا

کلام آخر

این‌ها تنها بخشی از هزاران کتاب خوبی است که در باب توسعه فردی نوشته شده است. اما نباید فراموش کرد که هر کتابی و حتی هر داستانی، می‌تواند به ما کمک کند تا یک قدم به آنچه می‌خواهیم باشیم، نزدیک شویم، فقط اگر در زمان درست خودش خوانده شود و تنها در صورتی که ما، شنوای چیزی که می‌خواهد بگوید، باشیم.

پ‌ن: بخشی از یادداشتی که مطالعه کردید، به قلم صدف کاظمی، نویسنده‌ی بلاگ طاقچه بود.

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

36,398 بازدید
برچسب ها
بستن تبلیغ

Avatar

آیلار اسماعیلی


اشتراک گذاری یادداشت
4.4 5 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
5 دیدگاه ها
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه