نظرات درباره کتاب صوتی جنگ چهره‌ی زنانه ندارد و نقد و بررسی شنوندگان | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب صوتی جنگ چهره‌ی زنانه ندارد اثر مهسا  ملک‌مرزبان

نظرات کاربران درباره کتاب صوتی جنگ چهره‌ی زنانه ندارد

۴٫۱
(۲۸۶)
شهریار
لعنت به جنگ.
ط.لطفی
به نظر من برای هر فرد لازمه که این کتاب رو بخونه و من هنگام خواندن این کتاب ناخودآگاه به یاد هشت سال دفاع مقدس افتادم که چگونه مردان ما با غیرت جنگیدند و از زن و مقام اون دفاع کردند و اجازه ندادند که روح لطیف اونها خدشه دار بشه..با هر کدام از خاطرات این زنها خودم رو جای آنها گذاشتم واقعا دردناک بود و قلبم رو از جا می‌کند و هزاران بار اونها رو تحسین می کردم و به خودم میگفتم آیا من حاضر بودم جای اونها باشم ؟؟!
hoor vzf
داستانهای کوتاه از حماسه ی دختران کم سن شوروی در جنگ جهانی دوم. درست است که جنگ چیز قشنگی نیست و چهره ی زنانه ندارد ولی زمانی که دشمن تا پشت دیوارهای شهر برسد دیگر کسی به جنسیتش فکر نمی کند و همه درصدد دفاع از کشور و وطن خود هستند. و در آخر تفکری عمیق درباره ی سربازی زنان باقی می ماند. دومین شنیداری دریای بینهایت
خنده در اندوه
شنیدن و خوندن مطالب باور نکردی همیشه جذاب بوده برای مخاطبین و بقیه رو به سمت خودش می کشه خلاصه اینکه پر طرفدار ولی چیزی که برای من جذاب بود فهم دقیق تر تعریف یک زن این کتاب بهتون می فهمونه دغدغه این جنسیت توی شرایط عادی و سخت همیشه غیر از مسائل و مشکلات مردهاست. در نهایت با فهمیدن درست این کتاب میتونید زن هارو بهتر درک کنید.
~Marjan~
این کتاب باعث شد به درک عمیق تری از جنگ برسم کتاب بسیارخوبی بود خیلی دوسش داشتم به شما هم پیشنهاد میکنم گوش بدین حرف های این خانم ها به شکل مستندی از جنگ جهانی دوم جمع اوری شده که باعث شد با خوندنشون تخریب حس زنانگیشون و احساسات لطیفشون رو عمیقا حس کنم (هرچند که ما واقعا نمیتونیم حتی برای یک لحظه حال و هوای اونا رو بفهمیم)
smxmortazavi
چون خشنه توصیه نمی‌کنم... دلتون کباب می‌شه و ساعت‌ها تو شوک فرو میرید به خاطر اینکه باورتون نمی‌شه همچین اتفاقاتی افتاده باشه افول و انحطاط انسانیت💔 اما از شدت درد باعث می‌شه شکرگزارتر باشیم...
پدرام
عالی بود، اشکم سر اون قسمت مربوط به زن خلبان سرازیر شد، "تو از من یه زن بساز...." "من بعد جنگ از رنگ سرخ متنفر شدم" "نقطه میگذاری و در همان آن این نقطه تبدیل به چند نقطه میشود"
مهدی محمدی
کتاب دارای حقایق جالبی است ولی گویندگی به شدت ضعیف است
Ahmad
کتاب عالی ولی گوینده در بیان احساسات ضعیف
کاربر ۲۸۶۳۴۰۳
عاااااالی
hasti
عالی بود
mahshid
این کتاب باعث شد من بارها اشک بریزم. حقایق دردناکی رو مطرح کرده.
علی
گوشه ای از حماسه زنان
معصومزاده
به نام خدا این کتاب ده ستاره هم براش کمه . بسیاربسیار براش زحمت کشیده شده . خیلی خیلی آموزنده بود و باعث شد که من ده ها بار بیشتر از قبل قدر زندگیم رو و قدر آسایش و امنیت رو بدونم روحی عوض شد فهمیدم که چقدر ما در نعمت ها غرق هستیم ولی خودمون توجه نداریم فهمیدم که چقدر انسان میتونه مقاوم باشه و میتونه به وطنش از انسان های دیگه خدمت کنه در سخت ترین و سخت ترین شرایط زندگی میتونه به دیگران عشق بورزه . آفرین بر شما مترجم عزیز که وقت گذاشتی و این کتاب را ترجمه کردی و شما که این رو به صورت صوتی درآوردید.
bita zadmehr
قلبم همراه چشمانم گریه کرد ... جنگ کثیفه و تنها واژه ی پیروزی گویای زحمات و جانفشانی مردم درگیر جنگ نیست ...
sarra♡bookish
بسی زیبا بود کتاب🥲
مریم کریم زاده
تاثیرگذار و واقعی...هزینه ای سنگین برای پیروزی در جنگ جهانی دوم. در طی شنیدن این کتاب حتماََ شما به این فکر میکنید که آیا ارزشش رو داشت? وقتی این کتاب رو گوش میکردم مدام تجربه ی مردم از این جنگ را با تجربه ی مردم خودمان از هشت سال دفاع مقدس مقایسه میکردم، حتما اشتراکاتی خواهند داشت ، اما فکر میکنم تفاوتها بیشترهستند. اهداف مردم کشور من در آن برهه ی زمانی دریافت نشان شجاعت ولیاقت و یا پیروزی به معنای دیدن سختی و شکنجه ی ملت کشور مهاجم نبود.
حَنا
کتاب به شکل خاطرات کوتاه از زبان افراد مختلفه و برای همین شکل داستان گونه ای که داره برای من خسته کننده نبود. با وجود فضای تلخی که داره منو به خودش جذب کرد و برام کشش داشت. به علاوه این کتاب بخش کاملا متفاوت و زنانه جنگ رو به تصویر میکشه ولی این به معنای این نیست که آبکی و احساسیه و حتی میتونه خیلی تکان دهنده باشه علی الخصوص به این خاطر که این تجربیات از زبان خانم هایی هستش که موقعی که در جبهه حاضر شدند، رنج سنی حدودا ۱۸ تا ۲۰ ساله داشتند. اینم بگم که اگرچه این کتاب میتونه جزو کتاب های تاریخی دسته بندی بشه، اصلا به اطلاعات تاریخی خاصی برای فهمش نیاز نیست و به زبان خیلی ساده و خودمونی هم روایت شده. در واقع این خاطرات واو به واو حرف های افرادی هستند که تعریفشون کردند و اول شخص هم بیان میشن انگار که نشستی کنارشون و داری به حرفاشون گوش میدی. از نظر گویندگی هم به نظرم عالی بود. من معمولا حوصله آروم حرف زدن گوینده رو ندارم و سرعت رو یکم بالا میبرم ولی برای این کتاب نیازی به این کار نبود. در آخر یک توصیه هم میکنم. این که یک بخش کتاب رو به صورت رندوم گوش بدید و اگر براتون جذاب نبود بدونید که قرار نیست تغییری توی شکل کتاب به وجود بیاد و تا آخر همین شکلی پیش میره.
Negar CHegeni Nezhad
خیلی دوستش داشتم علی رغم تلخ بودن و دردناک بودن بعضی فضاهاش اما نمی تونستم دل ازش بکنم. دیدم رو نسبت به مردم روسیه کاملا عوض کرد خیلی جاهاتدوین صدا مشکل داره کلمه ی اول جملات رو میخوره یا به اصطلاح جا میندازه گویندگی خانم مرزبان مخصوصا در فصل های اولیه خیلی ضعیفه ولی رفته رفته بهتر میشه اما خب مشخصه کارش گویندگی نیست و مونوتون میخونه به سختی میشه فهمید کجا راوی و کجا کاراکتر مورد نظر داره حرف میزنه در کل امتیاز گویندگی خیلی پایینه و امیدوارم گوینده های حرفه ای تری این کتاب رو بخونن اما به جهت داستان وار بودن روایت نسخه ی صوتی به نظرم جذابیت داره برای این اثر
rozhpari94
زن همیشه زیبایی می آفریند حتی به جنگ

زمان

۱۴ ساعت و ۴۵ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۱۹۱٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۴ ساعت و ۴۵ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۱۹۱٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۳۹,۰۰۰
تومان