نظرات کتاب بودن
کتاب صوتی بودن اثر یرژی کاشینسکی

دانلود و خرید کتاب صوتی بودن

انتشارات:آوانامه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۱۳ رأی
۴٫۰
(۱۳)

نظرات کاربران

Farzaneh Parsinejad
من نسخه چاپی کتاب را خواندم و خیلی از خواندنش لذت بردم. از دید من کتاب بودن نقد جامعه و سیستم اجتماعی است (مثل آنجا که هم سفیر روسیه و هم رئیس جمهور آمریکا از ناکارآمدی سیستمی که میلیون ها دلار خرج آن شده می نالند؛ سیستمی که خود آنچنان گرفتار چارچوب پیچیده ای است که از درک سادگی عاجز است) و تلنگری است به تک تک ما انسان ها که به سختی گرفتار دید محدود و یک طرفه مان هستیم. بر خلاف نقدهایی که شخصیت "چنس" را نماد انسان اصیل می دانند، به نظر من نمی تواند چنین باشد چون به قول اسوتلانا آلکسیویچ "عشق گمشده ترین ارزش انسان هاست" حال آنکه چنس ناتوان از درک عشق و حتی ابراز همدردی است، چه هنگام مرگ پیرمرد و چه در موقعیت های دیگر. چنس ابزار و آینه ای برای نمایش عمق کوته بینی دیگر شخصیت های داستان است: از یک خدمتکار ساده گرفته تا تاجر و سفیر و رئیس جمهور. داستان درباره ی گرفتار بودن در قالب های فکری است و اگر چه چنس به سبب گذراندن وقت با گلها و گیاهان شخصیتی آرام تر و کمتر دستکاری شده دارد اما به شدت تحت تاثیر آموخته هایش از تلویزیون است و در هر موقعیتی به تقلید از برنامه های تلویزیون واکنش نشان می دهد. پایان باز داستان، بهترین پایان است چراکه به خوبی نشان می دهد که پایانی بر باورهایی که دیگران بر پایه ی تصورهای خود از چنس ساخته اند وجود ندارد؛ و نه چنس که تنها دلبسته ی باغ و تلویزیون است تلاشی برای تغییر و فهم دیگران میکند و نه اطرافیانش تلاشی میکنند برای دیدن واقعیت آن طور که هست.
HosMan
دقیقا 👍
سوفی
نسخه چاپیش رو خوندم . خوب بود .ارزش یکبار خوندن رو دارد.
HosMan
مثل فیلمی که نشه ناتمام ولش کرد، این کتاب داستانی رو هم تا تمومش نکنید نمی‌تونید زمین بذارید. داستان جالبی که یک باغبانی که توانایی خواندن و نوشتن را هم ندارد و هیچ هویت و گذشته‌ای از خود به یاد ندارد و تنهای تنها بود، در دو روز و بر اتر یک حادثه و اتفاق به یکی از معروف‌ترین چهره‌های اقتصادی و سیاسی آمریکا و جهان تبدیل می‌شود... البته من نسخه چاپی رو خوندم
Amirreza Nouri
منم نسخه چاپی رو خوندم خیلی رمان خاصیه واقعا
RK
سلام لطفا نسخه چاپی این کتاب و موجود کنید🙏
رابرت
کتاب جالبی بود هر چند یهو تموم شد...........
taha
داستان جالبی بود ، اما خیلی ناگهانی تموم میشه، نمیدونم. در هر صورت فایل های صوتیش هم خرابه، چون آخرای فصل هشتم (پایانی) گوینده میگه فصل هفتم!
Atiyeh gh
کتاب برای من جذابیتی نداشت. همه چیز برام قابل پیش بینی بود و فراز و فرودی که مورد علاقه من باشه نداشت. فقط میتونم بگم سلیقه شخصی من نیست این نوع کتاب.
Memo
فلسفه ای که داره داستان رو پیش میبره فوق العاده جالبه. غیر منتظره بودن انتخاب های شخصیت اول داستان، از وقایع پیش پا افتاده، ماجراهای عمیق و البته خنده داری میسازه. کتاب هم رسالت سرگرم کنندگیش رو به خوبی انجام داده و هم از همین طریق مفاهیم جالبی رو مطرح می کنه. بنظرم ارزش چندین بار خوندن و تحلیل کردن رو داره.

زمان

۳ ساعت و ۲۲ دقیقه

حجم

۱۸۵٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳ ساعت و ۲۲ دقیقه

حجم

۱۸۵٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد