نظرات درباره کتاب صوتی خیابان گاندی؛ ساعت پنج عصر و نقد و بررسی شنوندگان | طاقچه
کتاب صوتی خیابان گاندی؛ ساعت پنج عصر اثر مهراوه فردوسی

نظرات کاربران درباره کتاب صوتی خیابان گاندی؛ ساعت پنج عصر

انتشارات:رادیو گوشه
امتیاز:
۳.۴از ۱۸ رأی
۳٫۴
(۱۸)
ندا
حیف درخت‌های عزیزمون که برای چاپ همچین کتابهایی قطع میشن. خانم نویسنده شما مطمئن هستین خواستین به ماجرای سمیه و شاهرخ بپردازین؟؟!! یا بیشتر تو فکر گرفتن مجوز و طی کردن پله‌های ترقی بودین، اونم یه شبه!! اینکه دائما به دفعات توی متن کتاب میگید بچه پولدارها، طبقه اشراف، بالا شهری‌ها و... چه هدفی رو دنبال می‌کنید؟ تفرقه‌اندازی، ایجاد دودستگی، اختلاف طبقاتی!!! واقعا کار یه نویسنده اینه؟ مطالب پیش پاافتاده‌ای که توی فضای مجازی تا دلتون بخواد به شکل‌های مختلف دیده میشه رو بیارید توی کتاب، کار منطقی و معقولی هستش؟ به نظرتون کسی که کتاب‌خونه دنبال همچین چیزیه؟؟ فقط اون‌جایی که میگید مادر سمیه توی دادگاه چادر گرون‌قیمتی سرش بود دیگه اوج پوچی کارتون رو نشون میده. کسانی که کتاب رو خوندن خوب می‌دونن چی میگم. دوستان عزیز اگه توی ویکی پدیا ماجرای این دو نوجوون رو بخونید بسیار کار منطقی‌ای انجام دادین، چون خوندن این کتاب فقط وقتتون را تلف می‌کنه.
padideh naghavi
بعضی از فصل‌ها هیچ ربطی به موضوع نداشت و تاکید زیادی بر این داشت که چون پولدار بودن این اتفاق افتاد مشکل روانی پولدار و فقیر نمی شناسد.
Ali Sojudi
ای کاش قبل از خرید ، نظرات رو خوانده بودم . بی محتوای ، نا مربوط به داستان، کند و…. به قسمتی که راجع به موسیقی رسید دیگه واقعا نتونستم ادامه بدم . یاد همون دوران افتادم که عده ای بی سواد دو سبک کاملا متفاوت رپ و هوی متال رو به هم و هر دو رو به شیطان پرستی ربط میدادن . باورم نمیشه هنوز هم این تفکر احمقانه وجود داره .
Mehdi Kazemi
این کتاب پرونده ای جنجالی که در دهه ۷۰ جوانان و نوجوانان رو در بهت فرو برد، را دنبال میکند . بر خلاف نظر دوستان ، کتاب جنبه های دیگر این دوره را نیز مورد توجه قرار داده ، مانند : شرایط سیاسی و اجتماعی اون سالها، و یا شرایط اقتصادی و شروع شکاف طبقاتی در جامعه . اما همانطور که دوستان اشاره کرده اند جستجویی و تحقیقی بیشتر از مطالبی که در چند روزنامه ی آن دوران چاپ شده صورت نداده اند که ممکن است به دلیل کمبود منابع بوده باشد ( صد البته این موضوع از خطای نویسنده در جهت تحقیق و پیدا کردن یافته هایی از آن اتفاق عجیب چیزی کم نمیکند) . در کل در خصوص جزییات جنایت چیزی بیشتر از چند مقاله از آن دوران دستگیرتان نخواهد شد ، اما در خصوص تصویر سازی فضای حاکم بر آن سالها نویسنده موفق عمل کرده است .
مژگان
به نظرم این کتاب پژوهشی کاملا اجتماعی در رابطه با "جنایت خیابان گاندی"و تاثیرات این واقعه، روی اجتماع تک بعدی اون زمان بود، راوی تا جایی که قوانین نوشته و نانوشته ممیزی اجازه می‌داده، وقایع و مستندات رو جمع آوری و به ترتیب ارائه داده، افرادی که قصد گوش دادن به این کتاب صوتی رو دارن باید بدونن که قرار نیست به یک داستان صوتی مهیج درباره ی قتل و خشونت گوش بدن، این کتاب بازخوانی بی طرف و مستند از واقعه برای مخاطب امروزه، کسانی که شاید با گوش دادن به ابراز احساسات مردم و فضای اجتماعی اون دوران و مطبوعات همونقدر خشمگین و بهت زده بشن که با شنیدن خبر این جنایت برای اولین بار.
ینیسه
نسخه متنی نداره متاسفانه و به ناچار نسخه کاغذی کتاب رو خریدم 160 هزار تومن! امروز شروع کزدم به خوندن و هفتاد صفحه ای خوندم به نظرم کتاب خوبی است حداقل جستار اول خوب بود البته روایت ماجرا خیلی بی طرفانه نبود اما تحلیل قضایا تامل برانگیز بود در کل خوب بود و توصیه می کنم
هانيما
کتاب خیلی کُند پیش میره و اکثر موضوعات چندباره یا با طول و تفصیلی بیش از حد لزوم مطرح میشن. خانم فردوسی کتاب رو خوب می‌خونند ولی کتابخوان مرد بسیار نمایشی و با افتان و خیزان‌های غیرضروری که آزاردهنده ست، کتاب رو می‌خونن. در مجموع این کتاب رو به کسی توصیه نمی‌کنم.
کاربر 7235883
درود . قطعا کسی که برای این کتاب که موضوعش نیز در جلد ذکر شده، هزینه می‌پردازد، اطلاعاتی ورای صرفا جنایت سمیه و شاهرخ طلب میکند ... چون تمام ابعاد ماجرا در ویکیپدیا کامل و جامع موجود هست . با وجود اینکه اکثر موضوعات مذکور در کتاب مثل کافه گردی ، مدل مو و لباس یا گروه های موسیقی رپ و هوی متال ، امروزه به امری بدیهی و کاملا انتخابی تبدیل شده، ولی در دهه هفتاد روی آوردن جوانان به این موضوعات از دید والدین و بزرگسالان یک امر بعید و تابوی بزرگی بود . اینکه خانم فردوسی رو محکوم کنیم به اینکه مهر تأیید زده بر این محدودیت ها ،بی انصافی ست چون نه دخالت داشته اند و نه در متن کتاب تایید کرده اند ، فقط نقل قول از روزنامه های چاپ شده در دهه هفتاد بوده ... و در آخر ، کتابی بود بسیار خوشخوان و اگر علاقه داشته باشید در عرض ۴ ساعت تمام خواهید کرد

زمان

۶ ساعت و ۳۷ دقیقه

حجم

۹۱۰٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۶ ساعت و ۳۷ دقیقه

حجم

۹۱۰٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۸,۰۰۰
۴۶,۸۰۰
۴۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد