نظرات درباره کتاب صوتی محاکمات نورنبرگ و نقد و بررسی شنوندگان | طاقچه
کتاب صوتی محاکمات نورنبرگ اثر جان داونپورت

نظرات کاربران درباره کتاب صوتی محاکمات نورنبرگ

انتشارات:آوانامه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۲از ۱۶ رأی
۳٫۲
(۱۶)
ابوذر
به اندازه دو تا کتاب جنگ جهانی اول و دوم، نکته‌ی جالب توش نبود. خلاصه‌ها این‌هاست: - در پایان جنگ جهانی، آمریکا و انگلیس اصرار داشتند که متهمین فورا اعدام بشن، اما شوروی اصرار داشته اون‌ها محاکمه بشن. نهایتا محاکمات اجرا می‌شن و در پایان قضات روس اصرار به اشد مجازات برای متهمان رو داشتن، در حالی که قضات انگلیسی و آمریکایی برای بعضی از اون‌ها تقاضای تخفیف داشتن. - دادگاه نورنبرگ نهایتا تبدیل به یک مدل برای دادگاهها بین‌المللی جرائم جنگی می‌شه. - صرف برگزاری دادگاه برای متهمین جنگی، برای نوع بشر یک افتخار و نشان از پیشرفت شعور اجتماعی انسان در قرن بیستم داره.
Ali Ghorbani
فکر کنم برعکس گفتی، شوروی میخواست حتی سربازان اسیر رو هم اعدام کنه ولی آمریکا و بخصوص انگلیس مخالفت کردند و کار رو به دادگاه کشوندن.
ابوذر
والا برای من که اینطور نشد. فردا به پشتیبانی بگید چک کنن.
Ki7
خییییییلی نازیا تو این کتابا بد شمرده شدن و امریکا و بقیه متفقین عالی و خوب این انصاف نیس
کاربر ۲۹۸۳۳۰۸
دادگاه نورنبرگ کاملا سیاسی و تشریفاتی بوده، این اعتراف خود قاضی هست
صبا
کتاب جالبی بود،فقط دیگه خیلی متفقینو کاملا بی عیب و نقص نشون داده بود
zahra amani
دادگاه نورنبرگ چیزی شبیه به نمایش و بازی یک گربه ی پیروز با موش کثیف، منفور و گیر افتاده بود. نویسنده کتاب هم کاملا یک طرفه به موضوع نگاه کرده و هیچ تقصیری را متوجه اتفاقات و جنایاتی که خود متفقین در جریان جنگ داشتند نکرده بود. دادگاه نورنبرگ وقتی عادلانه می شد که خطاکاران متفقین هم به صورت عادلانه محاکمه می شدند و اون وقت میشد گفت که این دادگاه واقعا در عرصه عدالت جهانی گامی به جلو برداشته... البته این نقدها به روان بودن متن و گویندگی عالی این کتاب لطمه ای نزده و متن هم از نظر ترجمه و هم از نظر گویندگی خیلی خوب بود.
Ali Ghorbani
شما باید ببینی از کجا به کجا رسیده بشر. شاید اولین بار در طول تاریخ بود که مسئولیت یک جنگ با اینهمه ویرانی بر دوش افراد گذاشته نشد و افراد دست‌کم در ظاهر محاکمه شدند.
korosh mahruhi
آنچه در محاکمه نورنبرگ حیرت آمریکایی ها را بر انگیخت ضریب هوشی متهمین نازی به روش ورکسلر بود که همگی نمره بالای ۱۳۵ داشتند! این یعنی تمامی آنها نخبه بودند! در این محاکمه متفقین فهمیدند واژه ((برتر)) به چه معناست. ای کاش فاتحان نگارنده تاریخ نبودند و ای کاش کل دنیا در نبردی نابرابر علیه آلمانها نمیجنگید و باز ای کاش جنایات متفقین هم به همین راحتی در دسترس عموم بود. هزینه های میلیاردی هالیوود برای ابلیس نشان دادن نازی ها آن هم پس از گذشت ۷۰ سال پیروزی در جنگی نابرابر که افتخاری وصف ناپذیر و غیر قابل تکرار برای متفقین است هم گواهی دیگر بر بینظیر بودن آلمانی هاست.
hosein.N
نبردی نابرابر علیه آلمانها !!!!! 😂😂😂😂
Gomato
دوست عزیز ضریب هوشی ۱ الی ۲ نفر فقط حدود ۱۳۵ بود . اطلاعات غلط ندید لطفاً .
Hossein
خیلی خوب لحظه به لحظه تمام جزئیات رو توضیح داده. خود من شخصا از اینکه افسران نازی اونور که باید مجازات نشدند، سرخورده شدم 😐
مهدی
بهتر بود جزییات و اتفاقات مهم بیشتری را پوشش میداد. تصمیمات و نفوذ کشورهای مختلف برای برقراری این دادگاه کمتر مورد توجه قرار گرفته .
ashkan295
با توجه به کوتاه بودن کتاب، مطالب مهم در این واقعه خوب ارائه شده است
پندار خرد
ترجمه خوب و گویش بسیار عالی از آقای آرمان سلطان زاده.

زمان

۳ ساعت و ۱۷ دقیقه

حجم

۱۸۱٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳ ساعت و ۱۷ دقیقه

حجم

۱۸۱٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۶۳,۰۰۰
۴۴,۱۰۰
۳۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد