نظرات درباره کتاب صوتی مدار صفر درجه (مجموعه سه جلدی) و نقد و بررسی شنوندگان | طاقچه
کتاب صوتی مدار صفر درجه (مجموعه سه جلدی) اثر احمد محمود

نظرات کاربران درباره کتاب صوتی مدار صفر درجه (مجموعه سه جلدی)

نویسنده:احمد محمود
گوینده:رضا عمرانی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۹از ۲۹ رأی
۳٫۹
(۲۹)
مهدی طالقانی
دو سالی بود کتاب سه جلدی مدار رو عباس داده بود تا بخونم ، هر بار که عباس زنگ می زد فحش می داد که فلان فلان شده ! چرا این کتاب رو نمی خونی ؟؟؟ عید امسال صوتی این کتاب منتشر شد و شروع کردم به شنیدن وهمزمان کتاب رو هم نگاه می کردم و علامت می زدم که مثلا تا فلان جا خونده ام ؛ برای خواندن و یا شنیدن کتاب های محمود گوش های خود رو تیز کنید و عینک ذره بینی به چشم بزنید . شما با خود خود واقعیت طرف اید . انتظار خواندن یک نمایشنامه پر شخصیت رو داشته باشید . من بچه اهوازم ، به ما می گن آخرآسفالتی! چهارراه زنده به سمت چهار راه نادری دزفولی شوشتری زیاد هست(مامان من دزفولی ایه و پدرم عرب !) یعنی همون جایی که اتفاقات این کتاب اونجا اتفاق می افته . با مادر تماس گرفتنم ، متوجه شدم خانواده اعطا(احمد محمود) همسایه خونه مامان بزرگ ام بودند . خواهر احمد محمود ، خانم اعطا ، معلم کلاس اول من بود . بخش زیادی از کودکی من تو خونه مامان بزرگم گذشت (این خونه شبیه همین داستانی هست که دارید می خونید) خونه مامان بزرگ یه دالان ورودی داشت ، یه پرده ورودی دالان بود . بعد وارد حیاط می شدی و سه تا اتاق دور این حیاط بود ( حیاط پر بود از ترکش های اول جنگ در اهواز) یه دالان کاهگلی هم داشت که راه پیدا می کرد به پشت بام . یادش بخیر ... اهواز قدیم شب های تابستان اش خنک بود ، مردم شب ها روی پشت بام می خوابیدن . پشت بام کاهگلی خنک ... این کتاب تمام اون خاطرات رو برای من زنده کرد . باید اهوازی باشی تا قشنگ بتونی این کتاب رو بخوری ! و کلمه کلمه این کتاب وارد رگ هات بشه . الان که دارم این متن رو می نویسم جلد دوم رو دارم گوش می دم احتمالا با پایان جلد سوم ، دلم برای مدار صفر درجه تنگ بشه عباس می گفت : مهدی بعد از خوندن این کتاب تا چند ماه سراغ هیچ کتابی نرو . همین .
هانی
اشک، اشک و فقط اشک این کتاب، دل همه بچه‌هایی که با اهواز و آبادان یه ارتباطی دارن رو میلرزونه. پدر من آبادانیه و بعد از ازدواج مامان و بابا، کلی از خانواده مادریم هم ساکن آبادان شدن.. اما با شروع جنگ خیلی‌هاشون مجبور به ترک خونه و زندگی شدن و بعد از جنگ هم نتونستن برگردن، اما خاطرات عموها و عمه ها و خاله ها و دایی ها و بچه‌های بزرگتر از ما، همیشه پر از آبادان و اهواز و خرمشهره و همیشه هم با یه بغض بزرگ تعریف میکنن.. این کتاب دل منو لرزوند.. برد به وقتایی که بابابزرگم‌ کلی خاطره تعریف میکرد واسمون، بعد میگفت جنگ تموم میشه، میبریمتون ببینین اونجا رو.. حالا این کتاب و بعدم این کامنت شما.. اشک ما رو درآورد.. ایشالله خوش باشید همیشه و کتابخونه‌تون پر از کتابای قشنگ موفق باشید
saeidneo
مشخصه احمد محمود بهت چسبیده. چون شکل اون نوشتی
مهناز
این کتاب حقیقتا بسیار خواندنی و شنیدنی است ،من رایگان در کانال تلگرام آن را گوش دادم ولی به نظر من هم نویسنده و هم گویندگان آنقدر زحمت کشیدند که انصاف ندیدم هزینه اش را پرداخت نکنم ،الان با احساس بهتری کتاب را برای بار دوم گوش میدهم،ممنون از نویسنده ،گروه گویندگان و طاقچه ،موفق باشید
masoud Rezahosseini
این کتابی نیست که بخوای زود بخونی یا گوش بدی و رد شی. با این کتاب باید زندگی کرد. اینقدر تو جزئیات زندگی شخصیت های داستان وارد می شید که انگار واقعا توی اون دوره دارید زندگی می‌کنید. این کتاب محشره و تعجب میکنم از اینکه اینقدر احمد محمود نزد ما ناشناخته مونده. کمتر کتابی با این جزئیات می‌تونه به شرح وقایع بپردازه و آنچنان شما رو با شخصیت ها همراه می‌کنه که مثال زدنی هست.
شیخ محمدعلی
پردازش شخصیت عمو نوذر یکی از دستاوردهای کم بدیل این رمان محسوب میشه، چه بسا که بتوان در تحلیل کارکتر نوذر یک اثر پر مغز نگاشت .. پرداختن به نحوه استحاله ی یارولی در سیر داستان هم جالب توجه .. کتاب نکات بسیار دقیقی از زندگی مردم عادی داره و زاویه نگاه حقیقی و نه افسانه ای به حوادث پرشتاب دهه ۵۰ بر جذابیت اثر افزوده .. کتاب رو با صبر و حوصله و به نیت یک اثر روانشناسی جامعه ی به حاشیه رانده شده مطالعه کنید..
Ahmad Parviz
در همین یک صفحه ی اول کتاب چندبار پلیته و باران را تکرار فرمودند استاد؟ اما... کتاب بسیار هیجان انگیز و کوبنده شروع شد
نیما
متاسفانه نقدی که بر این کتاب هست همین ماجراست... من این کتاب رو در پلتفرم دیگری خریدم... متاسفانه. اصطلاحات، توصیفات، و مسائلی خیلی بیش از حد تکرار میشن و تکرار رو در. تک تک این صفحات مشاهده میکنیم و همنی باعث افزایش حجم شده و کمی خسته کننده، به طور کلی اتفاق خاص و مهم زیادی در کتاب نمی‌افتاد حتی در اخر جلد دوم وانواع توصیفات هم آنقدر متفاوت نیست که اصلا بشود با آثار روسی مقایسه کرد... ولی در کل در حد یک اثر ادبی توصیفی در آن زمان اثر خوبی است...
ebrahim_sh363
خدا قوت می گم به جناب عمرانی و اجرای عالی شون. اصلا این دو عمرانی عزیز (رضا و علی) در اجرا بی نظیرند. محتوای کتاب هم که اسم احمد محمود کافی است. شخصیت پردازی ها، پرداخت داستان و پایان بندی خوبی داشت.
niloofarkhaki
به نظر من اگر دنبال یک داستان هیجان انگیز پر کشش و جذاب هستین این کتاب رو شروع نکنین. این کتاب بیشتر برای کتاب خون های حرفه ای جذابیت داره. کسانی که به روح ادبیات علاقه دارن و ارزش یک کتاب شاهکار رو میفهمن. ولو اینکه پر از گفتگوهای کشدار و تکراری باشه. به نظر من شخصیت پردازی این رمان منحصر بفرده و ادمهاش هرگز از یاد ما نمیرن. سیر داستان کنده اما به مرور خواننده به ادم ها و مکان ها خو میگیره و خودش رو در میان ادمهای اون روزگار پیدا میکنه. چه بسا بعد از پایان داستان دلتنگ اون ادمها بشیم. کسانی که در لابلای صفحات باهاشون زندگی را گذروندیم.

زمان

۵۰ ساعت و ۳۵ دقیقه

حجم

۲ گیگابایت, ۷۳۷٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۵۰ ساعت و ۳۵ دقیقه

حجم

۲ گیگابایت, ۷۳۷٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۳۱۲,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد