نظرات درباره کتاب صوتی تلماسه و نقد و بررسی شنوندگان | طاقچه
کتاب صوتی تلماسه اثر فرانک هربرت

نظرات کاربران درباره کتاب صوتی تلماسه

۳٫۰
(۴۴)
iliatorr
متاسفانه این کتاب جذاب که از قضا، قسمت اول از مجموعه رمان تلماسه هست نیز مانند دیگر آثار چاپ شده، از زیر تیغ ارشاد گذشته و بسیاری از نکات داستان سانسور گشته است و یا به انتخاب مترجم تغییر پیدا کرده، اینکه مترجم خود را در جایگاه نویسنده و خالق اثر قرار میدهد و اقدام به تغییر داستان میکند تنها در ایران و آن نیز به دلیل نداشتن قانون کپی رایت انجام میشود وگرنه در هیچ کجای جهان حتی اسم مترجم روی جلد اصلی در کنار و برابر نویسنده اصلی ظاهر نمیشود، مطالعه این کتاب به زبان انگلیسی قطعا توصیه میشود، اما این ترجمه یا بهتر از بگوییم این اثر واقعا متفاوت از داستان تلماسه که فقط نام آن‌را یدک میکشد توصیه نمی‌شود، موفق و پیروز باشید.
shadow87566
فیلمش زیباتره
نیما
متاسفانه انتشارات کتابسرای تندیس کلیه کتاب هایش بد ترجمه شده یا مترجم دخالت کرده مثل کتاب های سری مترو یا حتی هری پاتر، اما برای کسانی که توانایی خواندن کتاب با زبان اصلی ندارند ناچارند این گونه کتاب ها را بخوانند... اگر کتاب ها قرار بود از تیغی عبور کنند خیلی از کتاب ها مثل بازار خودفروشی و... اصلا چاپ نمی شدند.
کاربر 1943705
بله قسمت اول اون فیلم اقتباسی از همین اثر است و قسمت دوم فیلم هم در حال ساخت میباشد منظور این که خواندن کتاب و یا توجه به نسخه صوتی آن هشدار اسپویل قسمت دوم فیلم را توجیه می‌کند
mahdavi.sefat
تلماسه مهم است چون علاوه بر کتابی علمی تخیلی ، کتابی کاملا فرهنگی است. تلماسه مهم است چون یکی از آثار آنتی کراست (منجی ستیز) در آن به شدت قابل رویت است . و البته رندانه ای به نعل وارونه منجی گرایانه و جبهه حق می نمایاند. بر اندیشه من فرانک هربرت چه در جلوه های مستور و چه در جلوه های آشکار دین و قوم یهود را در غالب مسیحایی پیشکش خوانندگان خود میکند . کتابی سراسر نماد . و عبارت مقدس مسیحی ( پدر، پسر، روح القدس)، تبدیل به (مادر،پسر، لسان الغیب) میشود، پل بیشتر تحت سرپرستی مادر خود است و بر اساس تلمود(تورات شفاهی) وراثت خون یهود از مادر اصل است . و طبق قانون اسرائیل یهودی کسی است که مادر ، مادر بزرگ و جد مادری او پیرو دین یهود باشد [مدرسه بنه جسریت دخترانی را پرورش میدهد که با وصلت با خاندان های خاص منجی عالم را متولد کنند] و غیرت نژادی پل در هر صفحه کتاب کاملا مشهود است . خاندان آتریدیس به حکم امپراطور به سیاره ای سراسر بیابان و لم یزرع منتقل میشود [ یکی از اسطوره های دین یهود سرگردانی در بیابان به امر یهوه است] یکی از بزرگترین گناهان بنی اسراییل گرد آمدن این قوم در غیاب حضرت موسی(ع) حول گوساله سامری و پرستش آن بود[تاکید کتاب بر مجسمه گاوی که پدر دوک لیتو را کشته] پل و مادرش هنگامی که وارد محدوده زیستی حره مردان میروند آنها را سوار بر کرم های غول آسا می یابند و هنگامی پل در برابر آنان جلوه ابرانسان میگیرد یکی از آنها در برابرش آرام میگیرد و سوار بر آن میشود و هنگام فتح آراکیس نیز سوار بر اونهاست .[ در مکاشفات یوحنا آمده دو هیولا برای یاری ضد مسیح ظهور میکنند . یکی از دریا بیرون می آید و دیگری از دل زمین]( دکتر لیت کاینز هم در جایی از رمان خود و مردمش رو بنده ماسه کرم ها میخواند و آنها به پل در فتح آراکیس خدمت میکنند). به بیان فرانک هربرت شخصیت پل آتریدیز از توماس ادوارد لورنس الهام گرفته شده کسی که عامل استعمار در غرب آسیا بوده. فرانک هربرت تلاش میکند مذهب را خرافه ای بداند که از جادوی شن ها برخاسته که از نگاه جامعه شناسانه این ایده ای کاپیتالیستی و مایه های امپریالیستی دارد. هربرت در جایی بیان کرده حال و هوای جغرافیای بیابانی انسان ها را دچار توهمات مسیحایی میکند و بر همین تصور ادیان ابراهیمی را زاییده ذهن میخواند . او انگار میخواست با خلق یک اثر ادبی بر عقاید دینی ریشخند زده ، طعنه ای حواله مردم کند. در تمام داستان یک عقده گشایی دینب نمایان است ، انگار نویسنده در تلافی جنگ عثمانی با انگلستان دندان روی هم برفشرده و انگار فردی آتئیست اهل آمریکاش شمالی در تلافی اینکه غرب دو هزار سال است به دعوت یک فلسطینی عیسی بن مریم (ع) ایمان آورده ، میخواهد بار قضیه را عکس کند و با کینه ای بزدلانه قلم به کاغذ کشیده. در کل گفته های من دال بر این نیست که سعی در پایین آوردن نثر این اثر داشته باشم . تنها خواستم گوشه ای از حقایق نهفته در کتاب رو که به شکل زیرپوستی به مخاطب داده میشه رو بیان کنم . 🪻?
nms
🌹🌹🌹
سمیه
سپاس از شما دوست گرامی کمک بزرگی کردید و دونستن این موصوعات باعث میشه با دید بهتری سراع موصوع کتاب بریم
Raskolnikov
من همین امروز کتاب را تمام کردم و چون خودم کامنت های خوانندگان در مورد کتاب برایم بسیار مهم است خواستم نظرم را بگم. کتاب سانسور شده و ناشیانه یا عامدانه نمی دانم ولی از فیلتر وزارت ارشاد هم یک سر و گردن بالا رفته. گویندگی عالی و درجه یک ولی نکته ای که این کتاب از رقیبانش که در دنیایی فانتزی جدا می کند و خیلی مهمه این که فرم و شکل گیری خرافه و ادیان را با هوش بسیار بالا و زیرکی تمام به تحریر در اورده که این خود جای تأمل است.
fatemeh
سلام. لطفا نسخه الکترونیکی کتاب رو بگذارید. با اینکه گفته شد متن تغییر داده شده اما چاره ای ندارم جز اینکه زودتر بخونمش،هرچند با گوش دادن نسخه نمونه متوجه شدم ترجمه زیبا و روانی هم نداره... از متن که بگذریم چون هنوز نخوندم و قضاوت درباره‌ش زوده، اما این نسخه صوتی نکات منفی زیادی داره از قیمتش گرفته تا... من رو ببخشید واقعا، دلم نمی‌خواست اینو بگم اما صداسازی خانم پاک ذات که بسیار خسته کننده ست و همیشه هم مریض احواله باعث می‌شه از خرید خیلی از کتاب‌های صوتی صرف نظر کنم، اگر قراره با همین صداسازیِ سخت پیش برن پس لطفا در آثار کوتاه از صدای ایشون استفاده کنید، تولید کتاب‌های صوتی بلند با صدایی بی حس و حال هم مخاطب رو خسته می‌کنه هم خانم پاک ذات رو...
eternity
درود. من هم مثل شما از صدای خانم پاک‌ذات آزرده و عصبی می‌‌شم. چه در این کتاب، چه در ارباب‌حلقه‌ها در نقش ائووین و همچنین در هری‌پاتر در نقش لی‌لی اوانز. واقعا من رو اذیت می‌کنه و همیشه به هنگام چندباره شنیدن کتابهای صوتی‌ام، بخش‌های خانم پاک‌ذات رو جلو می‌زنم که رد بشه. برام جالبه که افراد دیگری هم با من هم‌نظر هستند. امیدوارم که به انتقاد ما توجه کنند.
hashem
اجرا خوب هست ولی متن کتاب دست توش زیاد برده است و از متن اصلی کمی فاصله گرفته است. اگر کتاب صوتی رو می‌گیرید توجه داشته باشید ۵۰ صفحه آخر گویندگی نشده است و باید از متن کتاب خوانده شود. پیوست ۴ شامل کتاب صوتی نشده است
nobady nonn
واقعا ۵۰ صفحه جا انداختن؟؟
کاربر ۵۳۲۱۵۸۰
خیلی گرونههه
alireza hadipour
کتاب فوق العاده و پر کششی ست. گویندگان کار درست و حرفه ای داره. بی صبرانه منتظر کتاب صوتی جلد دوم هستم. ولی جدا از بحث سانسور، کاش بعضی از کلمات را تغییر نمی‌دادید یا ترجمه نمی‌کردید. مثل پادشاه که در کتاب انگلیسی هم از padishah استفاده شده و برای مخاطب فارسی زبان جذاب تره. ولی چرا شما از پاشا استفاده کردید؟!
کاربر 1008535
تلماس شاهگتر
M S
قطعا توصیه میکنم. بسیار عالی است. حتی اگرچه بعضی جاها ترجمه زیادی مته به خشخاش گذاشتن است. مضافا ابنکه من سوالی دلشتم که نمیدونستم کجا میتونم مطرح کنم و اینجا را یافتم. در حال تمام کردن کناب تلماسه، منتظر قسمت دوم فیلم و مجدانه در جستجوی کتاب صوتی جلد دوم، مسیحای تلماسه هستم. لطفا اگر میدانید بگید سپاسگذارم
مهدی
برای علاقه مندان این حوزه ادبیات، جزء واجبات است
tiran
کتاب و ترجمه خوب .

زمان

۳۲ ساعت و ۲۰ دقیقه

حجم

۲ گیگابایت, ۶۵۱٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳۲ ساعت و ۲۰ دقیقه

حجم

۲ گیگابایت, ۶۵۱٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۸۵,۰۰۰
۱۲۹,۵۰۰
۳۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد