دانلود و خرید کتاب پرونده هسته ای؛ همکاری ایران، عهدشکنی غرب لیلا نعمتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پرونده هسته ای؛ همکاری ایران، عهدشکنی غرب اثر لیلا نعمتی

کتاب پرونده هسته ای؛ همکاری ایران، عهدشکنی غرب

معرفی کتاب پرونده هسته ای؛ همکاری ایران، عهدشکنی غرب

کتاب الکترونیکی «پرونده هسته ای؛ همکاری ایران، عهدشکنی غرب» نوشتهٔ لیلا نعمتی در انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس چاپ شده است. جلد اول روزشمار سال ۱۳۸۳ با نام پرونده هسته‌ای؛ همکاری ایران، عهدشکنی غرب از مجموعه عظیم روزشمار تحولات انقلاب اسلامی است که در آن نویسنده به شرح مهم‌ترین رویدادهای ســال ۱۳۸۳ در بازه زمانی فصل بهار (۱۳۸۳/۱/۱ تا ۱۳۸۳/۳/۳۱)در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، امنیتی و بین‌الملل پرداخته است. در این کتاب حوادث و رویدادها در مقطع مذکور در قالب ۵۲۱ گزارش تبیین شده است.

درباره کتاب پرونده هسته ای؛ همکاری ایران، عهدشکنی غرب

در دوره کتاب حاضر، ایران با فشارهای کشورهای غربی در خصوص پرونده هسته‌ای، دیپلماسی فعال برای مذاکرات دو یا چندجانبه با کشورهای غربی و همگرایی با برخی کشورهای منطقه، تحریم‌های اقتصادی و تهدیدهای نظامی از سوی ایالات متحده و رژیم صهیونیستی مواجه بود؛ بنابراین بخش عمده‌ای از وقایع مقطع زمانی کتاب حاضر مشتمل بر ابعاد و روند پرونده هسته‌ای ایران؛ مواضع مقامات ارشد جمهوری اسلامی و اقدامات و تلاش‌های اتخاذشده از سوی ایران؛ رویکرد نهادهای بین‌المللی در خصوص فعالیت هســته‌ای جمهوری اسلامی به‌ویژه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مشتمل بر اظهارات، گزارش، قطعنامه، روند تحقیقات و بازرسی‌های این نهاد؛ مواضع کشــورهای اروپایی به‌خصوص انگلیس، فرانسه و آلمان و همچنین رویکرد روسیه به‌عنوان یک بازیگر اصلی و پشتیبان برنامه هسته‌ای ایران است.

محورهای اصلی رویدادها و وقایع که در کتاب حاضر به آنها پرداخته شده بدین شرح است: ۱. رویدادهای داخلی ۲. پرونده هسته‌ای ایران و تداوم فشارهای جهانی ۳. بحران عراق و نقش و عملکرد جمهوری اسلامی ایران در قبال آن ۴. دیپلماسی و مناسبات اقتصادی جمهوری اسلامی ایران ۵. گفت‌وگوهای حقوق بشری جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا ۶. مناسبات منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران

کتاب پرونده هسته ای؛ همکاری ایران، عهدشکنی غرب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به علوم سیاسی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب پرونده هسته ای؛ همکاری ایران، عهدشکنی غرب

«در همین زمینه، آیت‌الله مکارم شیرازی با صدور بیانیه‌ای درمورد پاسخ قاطع جهان اسلام به هرگونه حمله و تعرض به شــهر نجف اشرف از سوی نظامیان ائتلافی هشدار داد. در بخشی از این بیانیه آمده است: «هر روز خبر ناگوار و نگران‌کننده تازه از کشور اشغال‌شده عراق به گوش می‌رسد. این اخبار نشان می‌دهد دور تازه‌ای از استعمار و اشغال قطعی کشورهای جهان سوم به‌وسیله دولت‌های قلدر و زورگو شروع شده است.» آیت‌الله حسین نوری همدانی نیز ضمن صدور اطلاعیه‌ای درباره تعرض به اماکن مقدسه در عراق هشدار داد.

در این اطلاعیه علاوه بر دعوت به وحدت و همدلی مردم عراق، بر پرهیز از دودستگی و تفرقه تأکید شد. همچنین آیت‌الله فاضل لنکرانی و آیت‌الله صافی گلپایگانی با صدور بیانیه‌های جداگانه بر محکومیت محاصره شهر نجف، خروج اشغالگران از کشور عراق، حفظ انسجام مردمی و استفاده از ارشادات مرجعیت نجف تأکید کردند. رهبر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، به دست از سوی دیگر، پس از ترور عبدالعزیز رنتیسی قوای رژیم اشــغالگر قدس، جنبش حماس رهبر جدید خود را انتخاب کرد.

انتخاب رهبر جدید حماس در حالی انجام شد که حماس به‌منظور جلوگیری از ترور وی به دست رژیم صهیونیستی، از اعلام نام او خودداری کرد. در این باره، یاســر عرفات رئیس حکومت خودگردان فلســطین، در مصاحبه با روزنامه اســپانیایی ال پائیس هشــدار داد، رژیم اشغالگر قدس در پی قتل رهبران میانه‌روی فلسطین است که ظرفیت مذاکره و گفت‌وگو برای حل بحران را از خود نشان می‌دهند.

همچنین محمد زهدی النشاشــیبی فرستاده یاســر عرفات، در دیدار امروز خود با راشد عبدالله النعیمی وزیر امور خارجه امارات، خواســتار به رسمیت شناختن حقوق قانونی مردم فلسطین و موضوع بازگشت پناهندگان فلسطینی شد. از سوی دیگر، جان کری نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا، در سخنرانی امروز خود در فلوریدا بر حمایت بی‌قیدوشرط امریکا از رژیم صهیونیستی تأکید کرد. وی با بیان اینکه از رابطه منحصربه‌فرد امریکا با اسرائیل حمایت می‌کند، ادامه داد:

«در صورت پیروزی، ادامه این رابطه را تضمین می‌نمایم، اما به رابطه نزدیک امریکا با مشــتی از کشــورهای عرب که هنوز اجازه انتقال کمک‌های مالی به حماس، حزب‌الله و گردان‌های الاقصی را می‌دهند، خاتمه خواهم داد.» گفتنی است، پیش‌ازاین نیز جان کری در گردهمایی یهودیان بر حفظ رابطه امریکا با رژیم صهیونیستی و حمایت از این رژیم تأکید کرده بود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۹۶۲ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۹۶۲ صفحه