دانلود و خرید کتاب در تمنای باران
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب در تمنای باران اثر علیرضا آقایی‌راد

کتاب در تمنای باران

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب در تمنای باران

 کتاب در تمنای باران نوشته علیرضا آقایی راد، اثری پژوهشی است که به همت موسسه آزمون‌یار پویا به چاپ رسیده است. این اثر نگاهی بر آداب، رسوم و آیین‌های باران‌خواهی در ایران و برخی نقاط جهان می‌اندازد.

مؤسسه انتشاراتی آزمون‌یار پویا از سال ۱۳۸۶ در یک مجموعه کوچک، کار خود را آغاز کرد و با با تلاش و کوشش کارمندان و کارشناسان خود توانست پله‌های پیشرفت را بگذراند. امروز این موسسه با بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب، ۷۵۰ عنوان آزمون و ۱۲۰ عنوان نرم‌افزار و دیگر داشته‌های خود در حوزه روان‌شناسی و روان‌سنجی و پزشکی، در خدمت علاقه‌مندان، متخصصان، دانشجویان و اساتید این حوزه‌ها است.

زمینه‌های فعالیت این نشر شامل انتشار کتاب‌های روان‌شناسی، آزمون‌های روان‌شناسی، نرم‌افزارهای آزمون‌های روان‌شناسی، بازی‌های فکری و شناختی، و مشاوره و همکاری در پروژه‌ها و تولید تجهیزات وحوزه علوم رفتاری است.

درباره کتاب در تمنای باران

باران رحمت الهی است که باریدنش، فزونی نعمت را در پی دارد و نباریدنش سبب نابودی حیات و زندگی می‌شود. از گذشته‌های دور، بسیاری از کشورها، از جمله ایران که در مناطق گرم و خشک قرار گرفته‌اند، بی آبی، بی بارانی و آنچه در پی آن می‌آید، خشکسالی را تجربه کرده‌اند. در این هنگام دست به دعا برداشتن برای باران، یکی از زیباترین کارها و آیین و رسومی بوده که به جا می‌آورندند تا از ایزد باران، تقاضای آب کنند. 

علیرضا آقایی راد در این اثر به بررسی آداب، رسوم و آیین‌های باران‌خواهی در ایران و برخی نقاط جهان پرداخته است. او در فصل ابتدایی کتاب، موقعیت جغرافیایی ایران را بررسی می‌کند و در فصل دوم به بررسی آب و جایگاهش در اسطوره‌ها می‌پردازد. فصل سوم به جایگاه آب در دیانت اسلام اختصاص دارد و در فصل چهارم با مجموعه آیین‌ها و آداب و رسومی آشنا می‌شویم که ایرانیان برای باران خواهی به جا می‌‌آوردند. فصل پنج نیز، بررسی همین آداب و رسوم در میان مردمان ملل دیگر است. 

جالب است بدانید در گذشته، آیین‌های مختلف برای قطع بارش باران نیز وجود داشته است. اگر دوست دارید درباره این آیین‌ها بیشتر بدانید، فصل ششم این کتاب را مطالعه کنید.

کتاب در تمنای باران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم  

خواندن کتاب در تمنای باران را به تمام علاقه‌مندان به مطالعات پژوهشی و آشنایی با آیین‌ها و آداب و رسوم کهن باستانی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۶۸ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۶۸ صفحه