نظرات درباره کتاب در ستایش اتلاف وقت و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب در ستایش اتلاف وقت اثر آلن لایتمن

نظرات کاربران درباره کتاب در ستایش اتلاف وقت

نویسنده:آلن لایتمن
انتشارات:نشر چرخ
امتیاز:
۴.۱از ۱۸ رأی
۴٫۱
(۱۸)
حەمە ساڵە
به نوعی کتاب داره به عرفان بر میگرده و میگه که خلاقیت ها و الهام ها رو‌نمیشه با کار کردن و منظم بودن یا تلاش زیاد به دست آورد (هر چند که تاثیر زیادی دارن) بلکه همه ی خلاقیت ها و نوآوری ها به نوعی از حوزه خلأ و بی ذهنی میان ، که لازمه ش در لحظه بودن بدون قضاوت هست ، چه با نشستن روی نیمکت ، چه با خیره شدن به طبیعت ، چه در حالتی بین خواب و بیداری .
محمود
از عنوان برمی‌آمد با کتابی فلسفی طرف باشیم. حداقل کتابی که تلاش دارد در این زمینه عمیق باشد و از سطح ماجرا فراتر نگاه کند. با این وجود اما اگرچه کتاب سعی دارد علمی جلوه کند با اشاراتی جسته گریخته به مطالعات تجربی، متأسفانه ناکام می‌ماند و بیشتر به کتاب‌های موفقیت و خودیاری شباهت پیدا می‌کند با تکرار و تاکید غیرخلاقانه بر موضوع محوری کتاب که در یک جمله خلاصه می‌شود و حتی با حذف دیگر مطالبی که در پی شاخ و برگ دادن به این موضوع محوری آمده‌اند هم چیز چندان با ارزشی از کتاب کم نمی‌شود. به صورت کلی کتاب چیزی برای ارائه ندارد و متاسفانه نویسنده آنقدر چیره‌دست نیست که این مطالب تکراری را به صورتی جذاب ارایه دهد. چند صفحه اول را بخوانید یا تمام کتاب را، فرقی نمی‌کند، چرا که چیزی بیشتر از همان چندصفحه برای ارایه وجود ندارد. به هر روی، کتاب از ترجمه خوب و روانی برخوردار است. به یاد ندارم جایی با ترجمه به مشکل برخورده باشم. پس اگر تصمیم به مطالعه کتاب دارید، از ترجمه خیالتان راحت باشد. درنهایت که، انتخاب اشتباهی برای مطالعه بود.
مرجان فردوسی
عنوان کتاب برام بسیار وسوسه‌برانگیز بود و با ولع بهش گوش دادم. نکته جالب برام این بود که نقل‌قول‌های کتاب از فروید و یونگ تقریباً قابل‌توجه بود. فکر می‌کنم شاید این کتاب برای کسانی که مثل من در زمینه درک فلسفه و روانشناسی عمقی نوپا هستن بتونه جذاب باشه چون تا حد امکان مفاهیم پیچیده رو با زبان ساده توضیح میده.
rezmah
تمام کتاب قابل خلاصه در یک جمله بود.
موژان
مفید بود.
Alan Brando
منظورش (یک جمله) بود، یادش رفت مشخص کنه😂
کاربر 4753406
کسی نمیدونه اون جمله چی بود؟😂😐

حجم

۸۹۹٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۲ صفحه

حجم

۸۹۹٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۲ صفحه

قیمت:
۲۸,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد