نظرات درباره کتاب همه چیز درباره‌ی عشق و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب همه چیز درباره‌ی عشق اثر بل هوکس

نظرات کاربران درباره کتاب همه چیز درباره‌ی عشق

نویسنده:بل هوکس
انتشارات:نشر خزه
امتیاز:
۳.۰از ۲۴ رأی
۳٫۰
(۲۴)
Amo Arshia
حقیقتش حس میکنم خیلی درمورد یک موضوع بصورت طولانی صحبت میکرد اما هیچ چیز جدیدی بهش اضافه نمیکرد و فقط بارها تکرارش میکرد برای همین بعد مدتی خسته کننده میشه و خب ب اندازه حجم مطلبی ک خوندی واقعا چیز آنچنانی اراعه نمیده . شاید فقط کتاب مناسب من نیست و برای بقیه لذت بخش باشه
toranj
.📚 دوستی می‌گفت:عنوان «همه چیز درباره عشق» زیادی آمریکایی است، از آن تکبر همه فهمی‌شان می‌آید. شاید این طور باشد اما «همه چیز درباره عشق» یادآور مفاهیمی است که در گذر زمان و به واسطه ارزشهایی که توسط رسانه،جامعه و ارزشهای فرهنگی به ما حقنه شده، از یاد رفته‌اند. خاکستر نشسته بر احساسات خفته و نادیده‌گرفته شده‌مان را کنار می‌زند و از ما می‌خواهد تا مثل نخستین مواجه‌مان با عشق، معصومانه به شعله‌های کم سوی پیدا شده چشم بدوزیم و در گرماگرم آن خودمان را دوباره و دوباره مرور کنیم و در آغوش بکشیم. در این رهگذر نگاهی از منظر تحولات سیاسی، فرهنگی، روانکاوی و اقتصاد به عشق دارد؛ اینکه چطور تعریف عشق متاثر از این متغیرها دستخوش تغییر شده است. در میان محتواهایی که هر روز برای رسیدن به عشق و کامیابی، افراد را به فریب دادن،تکنیک بی‌اعتنایی به فرد مقابل جهت بالا بردن جذابیت، کشش جنسی و...دعوت می‌کنند، بل‌هوکس از ما می‌خواهد تا صادقانه به دستاورد چنین راهکارهایی بیندیشیم. راهکارهایی که دورنمای‌شان نشان می‌دهد به تدریج ما را از صداقت و درک عشقی حقیقی دور خواهند کرد. طمع و میل آدمی به قدرت حتی در معصومانه‌ترین بخش هستی یعنی عشق، خودش را نشان می‌دهد و آدم درمانده را درمانده‌تر می‌کند. میل به قدرتی که گاهی حتی در عشق ورزیدن با هدف، خودش را نشان می‌دهد. تمایل و توجه‌ای که صرفا جهت رسیدن به خواسته فرد است و «دیگری» و خواست او در آن نادیده گرفته شده و با تعبیر سیاستهای زنانه از آن نام برده می‌شود. به نظر می‌رسد میل به استیلا به اشکال مختلفی در روابط میان فردی انسانها رخ می‌نماید و هر بار ارتباط را دشوارتر و پیچیده‌تر می‌کند. اقتضائات جامعه مدرن،ارزشهای سرمایه‌داری،تفکرات غالب پدرسالارانه که کلیشه‌ها را بازتولید می‌کنند و «ترس» و «طمع» در این کتاب از جمله موانع رسیدن به عشق حقیقی عنوان شده‌اند. از سویی نشان می‌دهد که چگونه فانتزیهای عاشقانه و رمانس، جان‌مایه عشق حقیقی را تهی می‌کند جایی که رنج را از بدنه عشق جدا کرده یا «خشم» را به عنوان امری طبیعی و پذیرفته شده در شیوه‌ای از عشق ورزیدن یا عاشقان را به سکوت به جای گفت‌و‌گو کردن دعوت می‌کند. بل‌هوکس با نگاهی نه چندان غریب و پیچیده و دور از ذهن بلکه اتفاقا با بیانی نزدیک و آشنا برای ما از چیزهایی حرف می‌زند که «تعاریف زندگی مدرن» دستیابی به آن را برایمان غیرممکن و این ناکامی را امری عادی و بدیهی جلوه داده است.«همه چیز درباره عشق» خیزش و ایستادن در مقابل چنین نگرش و رویکردی است.«ما را تشویق می‌کنند که با بی‌عشقی دنیای امروز کنار بیاییم.»
Hossein
کتاب عمدتا نظرات نویسنده است و تا حد زیادی تحت تاثیر فمنیسم و کتاب روانشناسی یا جامعه شناسی نیست. البته متن بسیار روانی دارد.

حجم

۱۷۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

حجم

۱۷۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

قیمت:
۴۱,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد