نظرات درباره کتاب ۷ درس کوتاه فیزیک و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب ۷ درس کوتاه فیزیک اثر کارلو روولی

نظرات کاربران درباره کتاب ۷ درس کوتاه فیزیک

نویسنده:کارلو روولی
امتیاز:
۴.۲از ۲۱ رأی
۴٫۲
(۲۱)
آرمین
کتاب بسیار جالبی است. البته آموزش فیزیک نیست. در کل کتاب سه درس مکانیک کوانتومی، نسبیت و ترمودینامیک را خلاصه‌وار می‌دهد. همانطور که یک جامعه‌شناس جهان‌بینی خاص خویش را دارد، یک فیزیکدان هم دارد. این کتاب جهان‌بینی یک فیزیکدان است و آینده فیزیک را به ما نشان می‌دهد.
Nik
نمیدونم چرا تا قبل از خوندن این کتاب نخونده بودمش. خیلی مفاهیم پایه ای رو یاد میگیرین اما واقعا نمیدونم یا ترجمه خوب نبود یا اگر غیر اینصورت باشه، اقای روولی قلم خوبی نداره. متن روان نیست مخصوصا جاهایی که به دانه های فضا میرسه. مثلا من فکر کنم روی صفحه ۴۰ امش با این که در مورد موضوعات ساده بحث میکنه، فکر کردم.تا بتونم قضیه رو کامل متوجه بشم.
Arash Nik
این نظر مربوط به امروزه
negara
🤔🤔😕😕
Amin D
توضیح: نسخه انگلیسی را مطالعه کرده‌ام بزرگترین ویژگی این کتاب کوچک به عنوان اثری برای معرفی مفاهیم فیزیک این است که با تئوری نسبیت عام شروع می کند. یعنی به تاریخ و مفاهیمی که شاید بارها از فیزیک نیوتونی و مکانیک شنیده ایم باز نمی گردد و مبنا را از فیزیک مدرن میگذارد تا در حجمی اندک به آخرین دستاوردها بپردازد. از این لحاظ اثر مقدماتی بسیار مفیدی است که به آخرین دستاوردها و مهم تر از آن ارتباطات منطقی و مفهومی بین نظریه های نسبیت عام، مکانیک کوانتومی وگرانش کوانتومی حلقوی می پردازد و بحث را به پیچیدگی های تعریف مکان و زمان در مقیاس کوانتومی و همین طور رابطه شان با مفهوم حرارت و ترمودینامیک می کشاند اما دو نکته قابل بهبود وجود دارد: در برخی درسها گاه جزئیاتی ارائه شده است که کمی به قول معروف بحث را بازتر می کنند، اما آنقدر رویشان بحث نمی شود که سوالات و پیچیدگی های ایجاد شده مرتفع شوند و بر این اساس گاهی روانی و سلیسی متن را کاهش می دهند. از طرفی فصل آخر شبیه به تاملات فلسفی نویسنده است که پیوستگی و سازگاری معنایی و مفهومی با سایر فصول ندارند و گاه خواننده با خودش فکر می کند این هم یک شکل دیگر از مغلطه روشنفکران و متخصصین است که تمایل دارند فهمشان از دانش تخصصی خود را به حوزه های دیگر تعمیم دهند
Amin D
بله مفیده
کاربر ۱۴۱۸۴۲۵
سلام آیا برای کسی که آخرین بار تو دبیرستان ۱۸ سال پیش فیزیک خونده ولی علاقمند فیزیکه کتاب مفیدیه؟
ارش ن
مرسی
Sara
این کتاب را بارها و بارها بخوانید.هربار متوجه چیز شگفت انگیز تری خواهید شد:))))
یک نفر
مقدمشو خوندم حتما باید کتاب جالبی باشه.این چاپیش چهار تومنه اونوقت شما ده تومن به کاربراتون میندازین؟
-۲۱۴۶۲۹۰- حميدرضا
محتوای کتاب خوب است اما خوندن کتاب با فرمت پی دی اف PDF واقعا سخت است
کاربر ۶۷۳۱۷۲۳
ترجمه ی روان، پیوستگی و شیرینی مطالب به قدری هست که به یک باره میشه از اول خوندش تا آخرین خط و اصلا متوجه گذر زمان نشد.
کاربر ۲۱۴۴۴۰۱
perfect
پویا
خوب بود

حجم

۵۳۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۷۷ صفحه

حجم

۵۳۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۷۷ صفحه

قیمت:
۱۷,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد