نظرات درباره کتاب شجاعت منفور بودن و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب شجاعت منفور بودن اثر ایچیرو کیشیمی

نظرات کاربران درباره کتاب شجاعت منفور بودن

انتشارات:نشر گویا
امتیاز:
۳.۹از ۲۰ رأی
۳٫۹
(۲۰)
مهي
خیلی وقت بود که این کتاب یه گوشه افتاده بود و به خاطر اسمش برام جذاب نبود که شروعش کنم اما بالاخره خوندمش و از این بابت بی نهایت خوش حالم ! شاید تنها کتابی بود که بلافاصله بعد از تمام شدنش دوست داشتم دوباره برگردم و از اول بخونم. احساس رهایی میکنم از تفکراتی که زندگی رو برام سخت میکرد و احساس میکنم بار سنگینی از روی دوشم برداشته شده. این کتاب دید جدیدی بهم داد ، هنوز سوالات زیادی راجب تفکر آدلر دارم ولی فکر میکنم نقطه شروع عالی ای بود. پیشنهاد میکنم بخونید
علی
این کتاب در مورد روان شناسی آدلر هست و بصورت گفتگو بین یک جوان و یک فیلسوف روایت میشود. . کتاب میخواهد به این سوال جواب بدهد که چگونه می توانیم احساس خوشبختی کنیم؟ . روان شناسی آدلر در مورد شجاعت است و در کتاب هم بارها این کلمه تکرار می‌شود. آدلر معتقد است اگر احساس خوشبختی نمی‌کنید و از زندگیتان ناراضی هستید دلیلش این است که شجاعت خوشبخت بودن ندارید. . در روان شناسی آدلر به جای تلاش برای پیدا کردن علت مسائل به جست‌جوی هدف پرداخته می‌شود. آدلر نمی‌پرسد علت این مسئله یا رفتار چیست بلکه می‌پرسد هدف از این رفتار چیست؟ . عنوان کتاب یعنی شجاعت منفور بودن هم مربوط می‌شود به مبحث آزادی. آدلر معتقد است اگر می‌خواهید آزاد زندگی کنید، پس مورد تنفر دیگران قرار خواهید گرفت. . ترجمه کتاب مشکلاتی داشت و نیاز به ویرایش و اصلاح دارد. . اگر به کتابهای روان‌شناسی علاقه دارید خواندن این کتاب را توصیه می‌کنم.
ندا بانو
بهترین و جذاب ترین کتاب برای دوستداران فلسفه و روان شناسی آدلری
محمّد
بسیار برای زندگی آموزنده است.
Maryam
حقیقتش عنوان کتاب باعث شد شروع به خوندنش کنم ، در ادامه دیدم نویسنده در قالب یک گفت و گو بین یک فیلسوف و یک جوان ، بخشی از نظرات روانشناسی آدلر رو به زبان ساده بیان کرده ، این کتاب حس آزادی و شجاعت زندگی کردن رو به ما یاد میده ، میدونم که باید بارها و بارها مجددا این کتاب رو مطالعه کنم . امیدوارم بخونیدش و از خوندنش لذت ببرید .
matilda
برهه هایی در زندگی همه ما وجود دارند که حس می کنیم رخت سرنوشت بر تنمان یا زیاده تنگ است و یا مضحکانه زار میرند... گویی آنچه برایمان نوشته اند به کل املایش غلط است. آنگاه با مخلوطی از نومیدی و اضطراب و پریشان حالی برای چنگ زدن به آنچه (من) است ، به تکاپو می افتیم. میپنداریم هرچه میبینیم بیراهه ست در این طوفان سهم که ناگاه در طاقچه راه می یابیم ... ساده و سخت است. میگویم بخوان ✨
کاربر 296877
"شجاعت مطلوب نبودن" ترجمه مناسبتر و جذب کننده تری می تونه باشه. ممنون
selena
کتاب فوق العاده ای بود و حس میکنم خیلی با آدمی که قبل این کتاب بودم فرق کردم و چیزهای جدیدی به درک من اضافه شد. ترجمه متوسط بود و چند تا از جملات و کلمات ناقص ترجمه شده بود ولی در کل قابل فهم بود. از ترجمه های دیگه اطلاعی ندارم .
shark
یکی از چیزهایی که خیلی از مردم جهان ازش رنج می‌برند قربانی بودنه.این کتاب برای انسان ها شعور و حق انتخاب قائله و به فرد کمک می‌کند تا مسئولیت یکسری از کارهاش رو برعهده بگیرد.عقاید کاربردی‌ای دارد که می‌توند راهگشا باشد.
فرامرز
در حدود ١٢٠ صفحه از کتابو خوندم و به نظرم اکثر نظریاتش چرت بود و اکثرش مثل همین کتابای زرد روانشناسی و موفقیت بود. اگر بخوایم با نوسنده موافق باشیم پس باید نظر وزیر امور خارجه پیشین که گفت: «مردم ایران خودشون انتخاب کردن که اینطوری زندگی کنن» رو هم تایید و باور کنیم. خلاصه که یکم از کتابو بخونید، خودتون حرفم رو می‌فهمید.
لادن
من صفحه ۴۶ کتاب هستم. دقیقا پاسخ شما رو داده! چقدر برداشت شما عجیب است. شاید عمیق و با حوصله مطالعه نداشتید. شروع کتاب در مورد تغییر کردن انسانهاست. اما انسانها میلی به تغییر ندارند. چه خوب میشد که کتاب رو کامل مطالعه کنیم و بعد نقدش رو بخونیم و بعد نظر بدیم. شاید چیزی در کتاب هست که برای ما هنوز روشن نشده است. کتاب: فیلسوف: فارغ از اینکه چه اتفاقی در گذشته رخ داده است، این معنایی که به آن نسبت داده میشود، زمان حال دیگران را تعیین میکند. جوان: پرسش این نیست که «چه اتفاقی افتاد؟» بلکه این است «چگونه این مساله حل شد؟» فیلسوف: دقیقا، ما قادر نیستیم در ماشین زمان به گذشته برگردیم، نمیتوانیم عقربه های زمان را عقب بکشیم، اگر در حالت سبب شناسی بمانید، اسیر گذشته میشوید و هرگز نمیتوانید به سعادت دست یابید.

حجم

۲۰۱٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

حجم

۲۰۱٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
۳۲,۵۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد