نظرات درباره کتاب شازده کوچولو برای بزرگ‌ترها و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب شازده کوچولو برای بزرگ‌ترها اثر روبرتو لیمانتو

نظرات کاربران درباره کتاب شازده کوچولو برای بزرگ‌ترها

۳٫۴
(۳۷)
کتاب باز
اگر شازده کوچولو رو نخوندید، این رو هم نخونید.🌟🌟🌟 مدام هایلایتش میکردم، پر از جمله های قوی و پرمفهوم بود. ولی در نهایت با وجود اینکه مثلا میخواست نکته های پنهان شده درون شازده کوچولو رو بگه، شازده کوچولو حرف بیشتری برای گفتن داشت. نتونست احساسی یک کتاب فوق العاده رو به من بده. معمولا وقتی از کتابهای شاهکار اقتباس میکنن برای نوشتن یک کتاب جدید، حداقل اون اقتباس به اندازه کتاب اصلی خوبه ولی این اصلا در حد شازده کوچولو نیست. فقط شازده کوچولو رو با جمله های جدید بازنویسی کرده... به هر حال ممنون طاقچه که با نشر خوب قرارداد بستی! خیلی خوشحالم کردی💛
امیتیس
دقیقا
AMIr AAa i
آنتوان مفهوم واقعی بزرگ شدن رو میدونست....
کتاب باز
اره. هیچکس نمیتونه با انتوان دوسنت رقابت کنه👍
ن. عادل
شازده کوچولو بزرگ کوچیک نداره و وقتی هم اینو خوندم ، اصلا جذاب نبود😐
AS4438
حرفی برای گفتن نداشت، شازده کوچولو یک شاهکارابدیست، این کتاب فقط اقتباسی ازاسامی وروایات شازده کوچولو و الهه های باستانی بود، خسته کننده وعاری از مطالب مهم.درهرحال؛ ممنون ازطاقچه.
امید اسفندیاری
داش من خوندمش پر از نکات طلایی و مهم بود زندگی مارو با قصه به چالش کشیده البته بااحترام به نظر شما
اوپا
کتاب خوبی بود
اوپا
عالی بود
ف_حسنپوردکان
سلام کتاب شازده کوچولو برای بزرگترها، علاوه بر اشاره به زندگی‌نامه‌ی آنتوان دوسنت اگزوپری، می‌خواهد برای خواننده بُعد روانشناختی شخصیت این نویسنده‌ی مشهور را هم بررسی کند. او معتقد است آنتوان دوسنت اگزوپری دچار بیماری به نام کودک ابدی است، نویسنده‌ می‌‌خواهد در قالب داستان و با کمک شازده کوچولو و پیرمرد دانا، اگزوپری را متوجه این بیماری کند و به وی کمک کند تا خود را از این مخمصه نجات دهد. نویسنده خود را در نقش پیرمرد دانا معرفی می‌کند. او در این نقش علاوه‌بر اشاره به داستان‌های شازده کوچولو، با کمک داستان‌هایی از اساطیر یونان، پیامبران و... می‌خواهد به سوالات اگزوپری پاسخ دهد. چطور می‌توان بزرگ شد ولی کودک ماند؟ چطور می‌شود یک آدم بزرگ سال شود، اما وقتی نقاشی معروف شازده کوچولو را دید، سریع و با اطمینان بگوید این یک مار است که مشغول هضم کردن یک فیل است نه کلاه؟ و سوالات دیگر... همچنین وی به نظریه‌ی خودآگاه و ناخودآگاه جمعی و فردی یونگ و تفاوت این نظریه با نظریه‌ی فروید اشاره می‌کند. کتاب شازده کوچولو برای بزرگترها، در قالب داستان، آنتوان دوسنت اگزوپری را نشان می‌دهد که با هواپیمایش در بیابان (اینجا بیابان نماد آن قسمت از زندگی هر فردی است که به هدف از زندگی‌اش می‌اندیشد.) سقوط کرده است. او روزها برای نجات یافتن مشغول کار بر روی هواپیمای خرابش است و شب‌ها مشغول هم‌صحبتی با شازده کوچولو و پیرمرد دانا می‌شود. در واقعیت در بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان، احتمال می‌رود که اگزوپری با هواپیمایش خودکشی کرده است. اما در پایان این داستان اگزوپری بلاخره موفق می‌شود از بیابان وجودش نجات پیدا کند و دوباره در رویا با شازده کوچولو و پیرمرد دانا ملاقات کند. طبیعی است که پیش‌نیاز این کتاب، خواندن کتاب شازده کوچولو است.
مرجان غایب دوست
برای آشنایی با نظریه یونگ و بیشتر فکر کردن به داستان اصلی شازده کوچولو مناسب هست. ولی حتما قبلش داستان اصلی رو بخونید.
کاربر ۳۲۴۸۸۸۷
این کتاب رو دارم،برای همین اینجا گوش نمیکنمش...خودم هم نویسنده هستم
Ehsan Nezami
بِگُذارید هَمین جا بِگویم که در کِتاب پیش رو هَرجا به خُدا اِشاره کَردم مَنظورم خُدای رَوان شِناختی اَست؛ خُدایی که دَر ذِهن ناخود آگاه مان داریم"

حجم

۲۱۵٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

حجم

۲۱۵٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

قیمت:
۴۹,۵۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد