نظرات درباره کتاب کیمیاگر و نقد و بررسی خوانندگان | صفحه ۱۷ | طاقچه
کتاب کیمیاگر اثر رضا مصطفوی

نظرات کاربران درباره کتاب کیمیاگر

نویسنده:رضا مصطفوی
انتشارات:عهد مانا
امتیاز:
۴.۵از ۶۸۹ رأی
۴٫۵
(۶۸۹)
feri
بر اساس یه داستان واقعی نوشته شده. قصه در باب برتری ، حق بودن و بیان فضائل امیر المومنین امام علی(ع) نوشته شده.
hajar
عالیه
م.دهقان
کتاب خیلی خوب و پر کششی که واقعی بودن داستان خیلی جذاب ترش می کنه! هر چند معتقدم نحوه ی نوشتن و میزان جذابیت می تونست حتی از این هم بهتر باشه. اما باز هم خیلی خوب بود. و ارزش خوندن رو داشت.
parham
با سلام. کتاب در واقع جذاب و مفید بود . فقط به نظر من که شخصی میباشد، با توجه به اینکه کتاب مجازیست میتوانست با قیمت کمتری عرضه شود تا خوانندگان بیشتری را جذب نماید.
Aras113
واقعا عجب کتابی بود به شدت توصیه میکنم به خوندنش
کاربر ۱۰۵۷۰۴۷
خوبه
motahare bonakdar
یه رمان کوتاه فوق العاده است که در قالب داستان تلاش کردن و سختی های زندگی اما ناامید نشدن رو خیلی قشنگ بیان میکنه
faeze
بسیار عالی واقعا لذت بردم
کاربر ۳۱۵۴۰۵۴
مورد پسندم نبود
zohre
چقدر چرت و مزخرف مثلا کتاب بود این ؟ ده صفحه هم نخوندم
afsanegilaki
چرا میخوام خرید بزنم نمبشه و خطا میزنه
کاربر ۸۶۵۳۹۰
کتابی خوبه که وقتی میخونی چاییت سرد بشه واقعا کتابی بود که کل حواسم تا تموم شدنش باهاش بود. و چاییم سرد شد 😂
آیسان_هستم
کاش اول میگفتید این کیمیاگر با اون کیمیاگر فرق میکنه. صل کتاب کیمیاگر داستان پسر چوپان هست به دنبال اکسیر . این کجا و آن کجا
کاربر ۲۲۶۱۹۳۸
من این کتاب رو خریدم ولی نمیاره برام.چیکار باید بکنم.دوبار هم خریدمش
مریم فراهانی
صلی الله علیک یا امیرالمومنین 🌹
@moda_onlineshop__
سلام دوستان💚 درخواست معرفی کتاب دارم.. از هر سبکی باشه فرق نمیکنه چند وقتی میشه که شروع کردم و یه لیست کتاب دارم برا خوندن ولی پیشنهاد بدین چه کتابیو فعلا بخونم بهتره.
محمدرضا
جز از کل
Fateme Omidi
ممنونم از همگییی😍💚💚
♡ F.T ♡
یادت باشد... هم خیلی قشنگهههه😍😍😍
Mahtab Tabari
من نتونستم وارد کتاب بشم و اون را بخوانم
فرامرز
خب پس چطوری توصیش کردی به بقیه؟
Aziz
نویسنده با بغضی شدید نسبت به اهل سنت داستانی واهی و خرافی را بیان می‌کند، داستانی که توهینی صریح به علما و دانشمندان اهل سنت کرده با دروغ هایی آشکار، همه می‌دانند که اهل سنت عاشق حضرت علی هستند اما در این کتاب آنها را دشمن خوانده و توهین زیادی به شافعی داشته و گویی شافعی را فردی بی سواد و بی خرد جلوه داده، همانگونه که همه می‌دانند امام شافعی در سال ۱۹۵ هجری به بغداد رفته و دو سال آنجا مانده و قبل از آن هیچگاه در بغداد سکونت نداشته و هارون الرشید در سال ۱۹۳ هجری و در ۴۵ سالگی بر اثر بیماری درگذشت حتی ایشان مخالف حکومت عباسی بوده و حتی در بحث خلقت کلام خدا نزدیک بود به زندان برود، و حتی یکبار به جرم اینکه شیعه شده او را احضار کرده بودند چرا که بسیار حب حضرت علی در دل داشت. اما متاسفانه نویسنده با بغضی شدید از اهل سنت، داستانی واهی، پوچ و ادله های غیر صحیح را ذکر کرده در جهت تخریب و توهین به اهل سنت دست به قلم برداشته
دختری از تبار فاطمه
خیلی هم عالی و دقیق نوشته
دختری از تبار فاطمه
تو سنی هستی ؟
کاربر 3765349
خیلی خوبه چالش کشیده شدن... ولی کاش در عشق هم واحد بودید... ادله علمای شما بر حقانیت و امامت از پغض نیست؟؟
Arash Ahrabi
این کتاب نه اقتباسه نه کپیه نه هیچ چیز دیگه غیر از جعل یک اثر بی بدیل و زیبا و جا بجا کردن مفاهیم به قصد محلی و در کل این یک توضیح تصحیح شده برای دوستانیه که به خیانت به اصل اثر که اگر حس زیبا داره مال اونه نه این منظوریته شده سفارشی تو در تو با رای مفید نبود اعتبار قائل میشن که ازشون دعوت میکنم به اصل کتاب زیبای کیمیاگر به قلم یک کس دیگر و ترجمه فارسی کس دیگر اون رجوع کنند و به عنوان هنرمند و اهل قلم یک خط بطلان بر چنین عملکردی میکشم و تقبیح میکنم.
arash
کیمیاگر نوشته پائولو کوئیلو برای خواننده های فارسی کتاب گمنامی نیست حداقل درباره چنین کتاب هایی کپی رایت رو رعایت کنید. خیلی جالب نیست وقتی یک کتاب دیگه به همین نام هست شما هم اسم کتابت رو بگذاری کیمیاگر.
arash
جناب توتورو شاید حق با شما باشه اصلا نمی‌خوام روی حرفم پافشاری کنم ، فقط کنجکاو شدم که اسم غیرعام در مبحث (عنوان کتاب) چی میتونه باشه؟ میشه یک کتاب مثال بزنید که اسمش غیر عام باشه؟
totoro
آقای arash تو بحث مالکیت معنوی یه قاعده ای هست که میگه اگه یه اثر یا یک برندی، از اسم عام استفاده بکنه، نمیتونه رقیبشو از استفاده از اون اسم منع کنه. مثلا اگه یه رستورانی اسمشو بذاره ریحون که یه اسم عام و به معنی یه گیاهه، و بعد چند ماه معروف بشه و یه رستوران دیگه هم اسمشو بذاره ریحون، مشکلی پیش نمیاد چون این یه اسم عامه و کسی نمیتونه مدعی اختصاص اون نام به اثر یا کسب و کار خودش بشه. برای همینم برندای مشهور جهان سعی میکنن از اسامی خاص استفاده کنن یا یه لوگوی مخصوص برای خودشون طراحی کنن. درسته که کتاب کیمیاگر با نام نویسنده پائولو کوئیلو معروف شده، ولی این مسئله به این دلیل نیست که دیگه کسی نتونه از این اسم استفاده کنه. در ضمن کیمیاگر یه معنی رو با خودش به دنبال داره یعنی تبدیل یه چیز بی ارزش به یک چیز گرانبها و خب همونطور که در نظرات دوستان دیگه دربارهٔ کتاب خوندم، مفهوم کتاب هم دربارهٔ همینه: پیدا کردن یک حقیقت که به عقیدهٔ نویسنده گرانبهاتر از زیورآلات مادیه. خب این مفهوم خیلی با معنی کیمیاگر قرابت داره و خب نویسنده نمیتونه بگه که عه این اسمو قبلا پائولو کوئیلو استفاده کرده، پس دیگه من نمیتونم استفاده کنم. دنیای ادبیات وسیع تر از اینه که یه اسم عام تنها به یک نویسنده تعلق بگیره. شاید حتی یک خواننده هر دو کتابو بخونه و بنظرش کیمیاگر بیشتر برازندهٔ نام این کتاب باشه تا اون یکی یا حتی برعکس، قصد ندارم از یک عقیده دفاع کنم و فقط میخوام بگم نظرتون دربارهٔ نقض کپی رایت قانونا هیچ وجاهتی نداره. لطفا قبل از اظهارنظر کمی مطالعه کنید.
arash
اگر هم منظورت این هست که چون اسم کتاب با زبان دیگه ای هست پس دیگه اهمیتی نداره معادل فارسیش رو همه استفاده کنند که فکر کنم بهتره ادامه ندم بذارم راحت باشید.

حجم

۱۱۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۱۱۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۳۰,۶۰۰
تومان
صفحه قبل۱
...
۱۶
۱۷
صفحه بعد