نظرات درباره کتاب موبی دیک و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب موبی دیک اثر هرمان ملویل

نظرات کاربران درباره کتاب موبی دیک

۳٫۱
(۱۸)
"Shfar"
با ماجرایی باور نکردنی... واقعا "ملویل" داستانی باورنکردنی رو به رشته ی تحریر در آورده بود که شگفت انگیزه برای من!😄 به حدی که گاهی به سرم زده شاید واقعا موبی دیک وجود داشت! :-) از کتاب بگم که فوق العاده بود... هر چیزی که یه رمان برتر داره رو داشت... از همه مهم تر! من واقعا انگار اسماعیل شدم و با پکوئود دنیا رو گشتم... از اقیانوس آرام لذت بردم و حتی از ناخدا اهب و نفرت بی اندازه ش وحشت کردم... در کل من با این کتاب دنیایی رو گشتم.... به نوعی می تونست با اون توصیف های فوق العاده ش یه سینما رمان هم باشه 😍 موبی دیک حقیقتا که بی نظیره!! 💙💚 این کتاب رو به هرکسی که به رمان های کلاسیک علاقه داره پیشنهاد می کنم 🙃 به علاوه کتاب علی رغم ماجرای پیچیده ش ترجمه ی خیلی خوبی داشت.. 👌🏼 پ.ن:من با این انتشارات شروع کردم و مدت مدیدی نخونده ش گذاشتم تا چند روز پیش که ادامه ش رو با نسخه ی چاپی از نشر افق خوندم... به نظرم اون ترجمه خیلی عالی بود البته تفاوت چندانی هم با این یکی نداشت ولی من به شخصه ترجمه ی خانم نوشین ابراهیمی رو ترجیح میدم.. شاد بمانید و سبز... 🌹:-)
"Shfar"
نظر لطف شماس... :-)🌹 زنده باشید
مامان بزرگ علی💝
نظر کامل و زیبایی نوشتین واقعاً لذت بردم🌹🌹🌹
"Shfar"
نظر لطف شماس البته.. دوست گرامی مون 😄🌺💙 باعث افتخاره که برای دوستای طاقچه مرور کتاب بنویسم...
نیلو
به تمام کسانی توصیه میکنم که از بینهایت کتاب میگیرن و مجبورن از کتابایی که تو بینهایت هست انتخاب کنن یا اونایی که فقط میخوان قصه کتابو بدونن وگرنه به هیچ وجه خوندن خلاصه کتاب توصیه نمیشه. جزئیات کتاب بشدت مهمه. حتی اگر از توصیف ها حوصلتون سر بره اون ملال لازمه و بخشی از مفهوم کتابه
حَنا
ببینید جایی در توضیحات این رو ننوشته ولی این کتاب خلاصه کتاب اصلیه. چون در واقع کتاب برای کودک و نوجوانان نوشته شده و متن خیلی خیلی ساده شده. در داستان اصلی هر کدوم از جزئیات اهیمت خاص خودشون‌ رو دارند و هر چیزی نماد چیزی در واقعیته. مثلا موبی دیک نماد ناشناخته بزرگ هستش و سفید بودن و آلبینو بودنش در واقع راهیه که این ناشناخته بودن رو نشون بده و در کتاب اصلی یک فصل به همین سفید بودن موبی دیک اختصاص داده شده که طبیعتا توی این کتاب توضیح مفصلی در این باره داده نشده و فقط به رنگ نهنگ اشاره هایی میشه. یا مثلا در کتاب اصلی توضیحات کاملی درباره آناتومی انواع نهنگ ها داده شده تا بهتر درک کنیم چرا فقط نهنگ عنبر هستش که شکارچیان دنبالش هستند که طبیعتا همچین بخشی کاملا در این کتاب حذف شده. به علت خلاصه بودن کتاب خییییلی از جزئیات حذف شده و از یه جهت خوبه و از یه جهت بد. میتونه خوب باشه به خاطر این که اگر شما هم مثل منید و توضیحات زیاد کتاب ها خستتون میکنه باید بگم که این کتاب اصلا توضیح زیادی نداره و راست و پوست کنده داستان رو بهتون میگه. میتونه بد باشه به خاطر این که یه جاهایی که نیازمند توضیح هستش توضیحی نمیبینید و سریعا یه نتیجه ای حاصل میشه و شما ممکنه نفهمید که اصلا چی شد! در آخر باید بگم که کتاب جالب و کوتاه بود و ۳ یا ۴ ساعته میتونید تمومش کنید ولی با این که خودم از خوندنش لذت بردم با توجه به توضیحات بالا نتونستم تصمیم بگیرم که به دیگران خوندنش رو توصیه بکنم یا نه.
محمدرضا
بسیار جالب است

حجم

۶٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۰۵ صفحه

حجم

۶٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۰۵ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد