نظرات درباره کتاب افسانه‌ی قاجار؛ شاهزاده خانم ناکامی که همیشه ناشناس ماند و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب افسانه‌ی قاجار؛ شاهزاده خانم ناکامی که همیشه ناشناس ماند اثر حمزه سردادور

نظرات کاربران درباره کتاب افسانه‌ی قاجار؛ شاهزاده خانم ناکامی که همیشه ناشناس ماند

انتشارات:انتشارات پر
امتیاز:
۴.۳از ۴۴ رأی
۴٫۳
(۴۴)
Ali_1995
داستان دختر محمد شاه که من هر جا گشتم مطلبی راجع به اون پیدا نکردم ولی داستان زیبایی بود و خواندنی.
کاربر 7328173
سلام شما کتابو خریدین؟
elnaaz
عالی فقط میشه گفت عالی نه فقط این کتاب بلکه تمام نوشته های مرحوم سرداور عالیه رمان افسانه قاجر اصلاً نگاشته تاریخ وار نیست اما ما رو با دوره قاجار خوب آشنا می کنه و با درباریان و مردم دوره قاجار آشنا تر. این کتاب انقدر هیجان داره که نمی تونی راحت ازش جدا شی من که دو سه بار خودمش.
mehregan
تاریخ بر دوش خود از این دست حوادث زیاد حمل کرده چه افسانه چه غیر افسانه تا افسانه و واقعیت بعد از ما چه باشد ، جالب بود
Hs Miramini
داستان واقعیت تاریخی ندارد و رمان هست و مثل یک فیلم نامه هست که وقایع تاریخی را در زمان ناصرالدین شاه نقل می کند
Kiana
خیلی جذاب و مهیجه این کتاب ، اینکه بر اساس تاریخه جذابترش میکنه. نویسنده همه چیو توضیح میده که به درک کامل فضا و حال و هوا کمک میکنه. من هنوز بعد از چند ماه گاهی یاد حس و حالش میوفتم. :)
پریناز
کتاب فوف العاده ای هست هم موضوع داستان وهم صحنه نگاری ها
ساجده
واقعا داستان جالب وعجیبی است که در دل خود داستانهای زیادی دارد.پراز فراز ونشیب که قلب ادم رو به تپش میندازد.توصیه میکنم که حتما بخونیدش.بهترین داستانی بود که خوندم.وهرچی که درموردش بگم کم گفتم
مرتضى تيمورى
عالی بود من کلاً علاقه زیادی به دوران قاجار دارم واسه همین برام لذت بخش بود نثر روان و توصیف جزییات داستان رو قابل تصور میکرد برام❤️
کاربر ۲۸۱۰۲۹۴
کلا آقای سرداد ور نثر خوب و جذابی در آثار خود دارند و همیشه سعی می‌کردند در کنار داستانی که می‌نویسند وقایع تاریخی را نشان دهند اما سوال من اینجاست که چرا در داستان به یکی از احکام شرعی بی توجه بودند منظورم خواهر و بردار رضاعی( شیری) بودن شاه و افسانه است و تاکید نویسنده بر طرح خواستگاری و ازدواج اآنها؟؟!
NB
موضوع قابل توجه این کتاب اینکه با وجود تخیلی بودن بازهم روایت تاریخی داره و با اتفاقات دوره ناصری اشنات میکنه
کیآنا:)
کتاب افسانه‌ی قاجار یک کتاب بسیار بسیار جذاب هست که علاوه بر اون داستان عاشقانه ای که پیش میگیره تا حدودی خواننده رو با اون فضای قاجار آشنا میکنه دوستش داشتم ‌..تمام آثار استاد سردادور فوق العاده ان.
فاطمه
وای این کتاب فوق العااااده بود نمیدونم شخصیتی به نام این افسانه خانم واقعا وجود داشته یا نه اما مابقی اطلاعات تاریخی کتاب درست و صحیح بود… از اطلاعات جالب توجهی که از این کتاب به دست اوردم، اطلاع درباره فتنه ی بابی ها در زنجان و فجایعی بود که در اونجا رقم زدند و همچنین تدابیر امیرکبیر در جهت رفع این فتنه و کلا آرام سازی اوضاع متشنج اون دوره واقعا از خوندن این کتاب لذت بردم حتما بخونید. پشیمون نمیشید اصلا😍
mohi.bookish
اگه به تاریخ ایران، بخصوص به زمان قاجار علاقه مند هستید، شدیداً پیشنهاد میدم. ایرانی هستیم و دونستن تاریخمون برامون واجبه. متن کتاب اونقد روان و‌ خوشخوانه که شمارو پاگیر می‌کنه.
علیرضا طاهری نیا
این کتاب در نوع خودش عالیه،و ارزش وقت گذاشتن داره و با مطالعه این کتاب کلی به اطلاعات تاریخی اضافه میشه
سارا
واقعا جذاب و خواندنی بود و از اینکه هیچ جایی از داستان کسل کننده نبود و هر قسمتش پر از هیجان بود لذت بردم
مکروبه
کتاب جذابی بود تابحال چنین داستان تاریخی روان وجذابی نخونده بودم از اون سری کتاب هایی که وقتی تموم میشه میگی حالا چیکارکنم؟ انتهای داستان رو خیلی خوب جمع کردن ولی ای کاش سرنوشت افسانه معلوم میشداینکه چه جوری مرد و...شخصیت افسانه هم خیلی شخصیت جالبی بود ولی تو کتاب نوشته خیلی زیبارو وفلان بود ودرعین حال شباهت عجیبی هم به مهدعلیا میداده ولی مهدعلیا که اصلا زیبا نبوده!!
Raha.baghi
رمان خوب و روانی بود اما از ی جایی به بعد داستان زیادی کش‌پیدا میکرد و ادم رو خسته میکنه و خب تغییر متن داستان غیر واقعی بودن این افسانه رو بیشتر افشا میکرد (من خودم به شخصه ترجیح میدادم کتاب جوری می بود که در انتها واقعا ادم به شک می افتاد که ایا واقعا ممکنه این افسانه وجود داشته باشه یا نه، اما خب این نظر منه و چیزی از ارزش های کتاب کم نمیکنه🙃) نکته مثبت بعدی نثر روان و ارائه جزئیاتی که باعث میشه ادم بهتر بتونه در فضای کتاب قرار بگیره و تخیل کنه.
venus1350
بسیار کتاب جالب و روانی بود خیلی لذت بردم .
atieh
اینکه بر مبنای وقایع تاریخی یه داستان خیالی نوشته شده خیلی جالبه. ولی متن دو ایراد اساسی داشت. یکی اطاله کلام که گاهی غیرقابل تحمل بود و توصیف‌های زیادی داشت. دیگه اینکه ادبیات و واژه‌هه یک‌دست نبود. یه جا خیلی قدیمی و یه جا خیلی امروزی.
قاصدک
کتاب جالبی بود،دختر محمد شاه قاجار ،هر چند خیالپردازی شده بود،ولی طرز نگارش و هیجان انگیز بودن داستان،رغبت به ادامه ی مطالعه را بیشتر میکرد

حجم

۶۳۰٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۵۷۶ صفحه

حجم

۶۳۰٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۵۷۶ صفحه

قیمت:
۲۸,۰۰۰
۱۴,۰۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد