نظرات کتاب جهان‌‌های موازی
کتاب جهان‌‌های موازی اثر میچیو کاکو

کتاب جهان‌‌های موازی

نویسنده:میچیو کاکو
امتیاز:
۳.۹از ۱۱۴ رأی
۳٫۹
(۱۱۴)

نظرات کاربران

arash
قسمتی از یک نوشته اینشتین رو که در کتاب آمده با شما به اشتراک میگذارم چون بسیار جالب هست البته که نمیگم چون او اینها رو گفته پس حتما باید پذیرفت فقط یادمون باشه صاحب یکی از درخشان ترین ذهن های بشری پس از درک نسبیت خاص و عام و دنیای کوانتوم و سالها تفکر به چنین نتیجه ای رسیده پس نمیشه ساده از کنارش گذشت : . " من جبر گرایی هستم که وادار شدم به گونه ای رفتار کنم گه انگار اختیار وجود دارد ؛ زیرا اگر می خواهم در جامعه ای متمدن زندگی کنم باید رفتاری مسئولانه داشته باشم. می دانم که از نظر فلسفی یک قاتل مسول جرائم خود نیست ؛ اما ترجیح می دهم با او چای ننوشم. فعالیت های من به وسیله نیروهای مختلفی که هیچ کنترلی بر روی آن ها ندارم تعیین شده است ؛ پیش از همه توسط قیود اسرار آمیزی که طبیعت با آن ها ضرورت زندگی را تدارک دیده است . هنری فورد ممکن است آن را ندای درون بنامد ؛ سقراط آن را اهریمن خطاب کند ؛ هر کس با روش خود این حقیقت را بیان می کند که انسان آزاد نیست .... همه چیز از قبل تعیین شده است ... از طریق نیروهایی که بر آنها هیچ کنترلی نداریم ... برای هر حشره ؛ برای هر ستاره . انسانها ؛ سبزیجات یا گردو غبار کیهانی ؛ همه تا زمانی نامعلوم با نوای نوازنده ای نا پیدا که از دور می خواند ؛ خواهند رقصید. ####### درباره کتاب میخوام بگم هرکس کلا به کیهان شناسی و اخترفیزیک علاقه داشته باشه قطعا لذت خواهد برد و به دانسته هاش اضافه میشه هرچند در مقایسه با اکثر کتاب های دیگه این ژانر که خونده ام از جذابیت کمتری برخورداره و مثل اونها از اول تا اخر خواننده رو دنبال خودش نمیکشه. گاهی خسته کننده میشه و گاهی احساس میکنی دچار پراکنده گویی شده ولی این در مقام مقایسه بود وگرنه درکل نمره قبولی رو میگیره. اما اگه کسی هست که کتاب های زیادی در اینباره نخونده کتاب های بهتری هست که پیشنهاد میکنم اونها رو در اولویت بذاره. مثل جهان در پوست گردو و طرح بزرگ از هاوکینگ یا گیتی از هیچ لارنس کراوس
am.br
اولا سند این حرف که به انیشتین نسبت میدید کجاست و چیه؟ ثانیا نیازی به فلسفه بافی زیادی نیست. با اندکی عقل میشه فهمید که اختیار وجود داره و جبرگرایی توهمه. بنده نسبت دادن این نوشته رو به اینشتین نمی پذیرم.
کیارش
دوستان اگر پارامتر هایی مثل ثابت کیهانی، مکان خورشید، وضعیت راه شیری و فاصله زمین از خورشید و میلیون ها میلیون پارامتر دیگه بر روی یک مقداری نبودند؛ الان ما اینجا نبودیم که درباره اش بحث کنیم. پس بدونید ما چیزی جز حاصل افت و خیز های کوانتومی نیستیم. وجود خداوند رو نقض نمی کنم؛ به هیچ وجه. به هر حال قوانین و پایه های جهان یک آغاز و پدید آمدنی داشته اند و تحت هر شرایطی نیاز به خدا، یا بهتر بگم یک بنیان گذار و طراح داره. پس بدونید نه لزوما نیاز به نقض وجود خداوند دارید، نه حتما باید مسئول هر اتفاقی را خدا بدانیم. هر قانون و اصلی باید در تعادل باشه، مخصوصا این مورد که صحبت از کل جهانه.
shadi
کسایی که مثال میمونها رو قبول نکردن لطفا درس آمار دانشگاهیشون رو دوباره خوب بخونن
Ali
اگر دنبال کتابی هستید که مفاهیم بنیادین مرتبط با پیدایش جهان، پیدایش ذرات و موجودات و پیش بینی اینده حیات رو مختصر و مفید توضیح بده، این کتاب عالیه...نظریه پیچیده ای مثل نظریه ریسمان رو طوری توضیح داده که نیاز چندانی به اطلاعات فیزیک نیست، بخصوص قسمت اَبَر تقارن ها که با وجود پیچیدگی ذاتی، ساده سازیِ جالبی داشت
کاتب
شاید هیچ چیزی توی این دنیا، اندازه‌ی خوندن کتاب‌های میچیو کاکو، منو نسبت به گذشته‌م مردد نکرده باشه. این‌که چرا تو دبیرستان، ریاضی-فیزیک رو انتخاب نکردم و رفتم یه رشته‌ی دیگه. اما کسی چه‌میدونه، شاید توی یه «جهان موازی» من ریاضی-فیزیک رو انتخاب کرده‌م و الان‌ها دیگه دارم ترم‌های آخر کارشناسی فیزیک رو توش می‌گذرونم :) خوندن این کتاب به هر علم‌دوستی توصیه می‌شه.
کاربر 3960000
جالبه دوستان برای ادعا دلیل می‌خواهند و یرای رد ادعا بدون دلیل تهمت می‌زنند،، خوب اگر نطریه یا فرضیه جهان موازی درست باشه خوب طبیعتا عالم برزخ که نه ولی عالمی به نام عالم. مثال وجود داره (طبق متون اسلامی ) که عینا همون توجیح جهان موازی رو داره،، یعنی شما یک.زندگی در این عالم. مادی دارید و. عینا و. مترادفا و هم زمان با این زندگی مادی یک. زندگی در عالم مثال دارید،، ولی با فیزیک دیگری،، خوب جهان موازی همین رو میگه، به صورت ساده،،، حالا بعضی از دوستان صرفا از تعصب و بدون تحقیق در اصول این مباحت که به فلسفه و. کلام اسلامی برمیگرده این مطلب رو رد می‌کنند بعد همین مطلب رو یه دانشمند تجربی بیان میکنه رو باز بدون. اینکه تو یک آزمایشگاه یا آزمایشی اثبات بشه اون. می‌پذیرند،، توجه کنند خود دانشمندان علوم تجربی قائل به این هستند که حتما باید فرضیه ها در یک آزمایش به اثبات برسد وگرنه وجهه علمی ندارد و در حد یک حدس میباشد،،، ولی اصول فلسفی و منطقی با استدلال عقلی اثبات میشه مثل ریاضیات
M.Taheri
در حال حاضر که تلسکوپ جیمز وب با کاوش های خودش بسیاری از مطالب کتاب های آسمانی رو زیر سوال برده و بازهم می‌برد
Pilinar
کاربرانی که جهنم و بهشت رو جهان های موازی میدونن‌ ، اصلا توانایی اثبات دارید ؟ قطعا نه ، علم امروز و شواهد رو ول کردید چسبیدید‌ به نسیه‌!
totoro
کتاب بی نظیری هست که برای خوندنش نیاز نیست حتما دانش زیادی در زمینه فیزیک و ریاضی داشته باشیم چون نویسنده سعی کرده با زبان ساده پدیده هارو توضیح بده،البته بعضی قسمتها مخصوصا فصل ۱۱ مجبور شده از مفاهیم و اصطلاحات تخصصی علم فیزیک بیشتر استفاده کنه که یه مقدار کارو سخت میکنه. فصل ۱۲ کتاب درباره وجود یا عدم وجود خدا از دیدگاه علم فیزیک هست و بسته به نوع جهان بینیتون میتونید از نظرات متضاد نتیجه گیری کنید. فرمت کتاب pdf هست ولی خوندنشو خیلی سخت نمیکنه،لازم نیست مدام زوم کنید یا تصویرو چپ و راست ببرید تا بتونید بخونید،البته بازم بنظرم اگه فرمت epub بود خیلی عالی تر میشد.
ناهید
لطفا نسخه ی epub رو بگذارید
vahid hamzehzadeh
با خواندن ابن کتاب الان به واقع از مرگ ترسی ندارم...! یعنی میچیو کاکو جدا از تخصص اصلیش استاد بیان پیچیده ترین مسئله های کیهان شناسی و فیزیک و کوانتوم در کلام بسیار ساده و قابل فهم هستش... این سومین کتابی بود که از ایشون خوندم علاوه بر ویدیو های زیادی که دیدم ازشون... مرگ اصلی خاموشی تفکر و اندیشه است. ای کاش یه علمی هم با یه دانشمندی همتراز کاکو وجود داشت که دلیل و پیدایش هوش و تفکر در انسان رو هم انقدر ساده بیان میکرد. چگونه ما انسان ها با هوش و تفکرمون به این نتایج رسیدیم؟ خواهش میکنم این کتاب رو بخونید...
کاربر 4166616
خیلی ممنون از ایده جالبی که در پایان نظرتون نوشتین.من روانشناس و محقق هستم و موضوع دلیل و پیدایش هوش و تفکر واقعا جرقه ای برای مقالات و پژوهش های آتی میتونه باشه.مخصوصا با ادغام تکنولوژی .
AmirHosein Mousavian
کتاب پاسخ به پرسش های بزرگ استیون هاوکینگ رو هم بخونید
Arash Nik
کتاب تاپایان زمان هست
Aida jbz
تو همین ۳۰ صفحه ی اول چند تا موضوع کیهان شناسی و فیزیک رو که هیچوقت درک نکرده بودم درک کردم. به زبان سا‌ده و بسیار جذاب بیان شده،انقدر که نتونستم ذوقمو نگه دارم و تا اتمامش صبر کنم و بعد کامنت بذارم! وقتی کتاب رو تموم کنم سعی میکنم نظر کاملترم رو بنویسم.
کاربر ۲۰۹۳۴۹۴
میچیو کاکو عالیه 🤩🤩🤩
AliAsef84
بسیار بسیار کتاب جامع و کاملی بود برای کسانی که به اینجور مطالب و موضوعات علاقه دارند عالیه
esrafil aslani
خورشید در حقیقت مادر واقعی زمین نیست. بسیاری از مردم سال‌ها خورشید را به عنوان خدا پرستیده‌اند، چون زمین زاده اوست؛ اما فقط بخشی از این امر صحیح است. اگرچه زمین در اصل از خورشید ایجاد شده است (از ذرات گرد و غباری که ۴.۵ میلیارد سال پیش به عنوان بخشی از صفحه دایره البروج به دور خورشید می‌چرخیدند)، اما دمای خورشید ما به سختی تنها برای همجوشی هیدروژن به هلیم کافی است. این امر بدان معناست که مادر حقیقی ما، در واقع ستاره‌ای نامشخص یا مجموعه‌ای از ستارگان بوده است که میلیارد‌ها سال پیش در یک انفجار ابرنواختری سحابی‌های اطراف را با عناصر پس از آهن که بدن ما را ایجاد می‌کنند، بنیان گذاشته است.

حجم

۴٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۴۴۸ صفحه

حجم

۴٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۴۴۸ صفحه

قیمت:
۱۰۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۵صفحه بعد