نظرات کتاب نردبان شکسته
کتاب نردبان شکسته اثر کیت پین

کتاب نردبان شکسته

نویسنده:کیت پین
امتیاز:
۳.۹از ۶۹ رأی
۳٫۹
(۶۹)

نظرات کاربران

شیخ محمدعلی
کتاب یک تحقیق علمی پیرامون تلقی و تصور افراد از جایگاه خود نسبت به دیگرانه، و آثار این برداشت و قیاس بر زندگی فرد .. کتاب دریچه های بسیار پر اهمیتی رو که ممکنه از چشم خوانند مغفول بوده باشه رو باز می‌کنه .. کتاب باید حداقل ۲ بار خوانده شود که البته ارزش این کار را هم دارد .. من نسخه چاپی کتاب رو هم تهیه کردم، کیفیت کاغذ بسیار پایین است و ارجاعات در ترجمه بسیار نامطلوبه ؛ همچین طرح روی جلد که بدسلیقگی محض بوده و کتاب رو شبیه رمان کودکان جلوه میده !!
Msn
واقعا کتاب پرمحتوایی بود. اوایل که جلد کتاب رو می دیدم فکر میکردم ازین کتاب های موفقیت و...است واسه ی همین سراغش نیومدم تا اینکه اتفاقی متوجه شدم کتاب خیلی متفاوت تره با اون چیزی که فکر میکردم. کتاب در رابطه با تاثیرات نابرابری در جامعه و تصمیمات و... هست. مستند هم حرف میزنه و یک دید جدید به شما میده(که این دید میتونه خیلی مفید باشه) ترجمه و متن هم روان بود اکثرا. حیف که این کتاب انقد کم ازش استقبال شده:)
vahid afshari
نظرتون، عالی بود👏👏
narges
کتاب راجع به فاصله ی طبقاتی و نابرابری هست، که تعبیر به یه نردبان شده، واین نردبان رو بررسی میکنم که چقدر کارایی داره تعبیر نردبان شکسته دقیقا به همین خاطره که کمبود های این سیستم رو گوشزد میکنه
افسانه
کتاب خیلی مفیدیه پر از مستندات علمی برای هر ادعایی بنظر من ترجمه اش هم خوبه
ر.د.ب
کتاب به شدت مفید هست و در کل درباره نابرابری اقتصادی هست. ترجمه حرف نداره و واقعا عالیه. این کتاب را باید در کنار کتاب «فقر احمق میکند» خوند. این دو کتاب تکمیل کننده هم هستن.
Eiman Maleksefat
🔶چگونه «نابرابری» بر طرز فکر، زندگی و مرگ ما تاثیر میگذارد. کتاب با این عبارت شروع شده و پیرامون مفهوم «نابرابری» حقایقی را مطرح می‌کند که دید هر خواننده ای را نسبت به آن تغییر میدهد. در این کتاب به ابعاد جدیدی از نابرابری اشاره میشود که تا کنون کمتر کسی در این حوضه کار کرده است. 🔶این کتاب به خوبی به واکاوی تفاوت «فقر» و «نابرابری» پرداخته و برداشت ذهنی ما را از تفاوت این دو عبارت عوض میکند. 🔶عنوان کتاب «نردبان شکسته» است که در نگاه اول کنجکاوی خواننده را بر می‌انگیزاند. «نردبان» در این کتاب کنایه از سلسه مراتبِ موقعیت‌هایِ اجتماعی-اقتصادی است. این نردبان در ابتدای حیات انسان قامتی کوتاه داشت اما به مرور با یکجانشینی و فراهم آمدن امکان ذخیره ثروت، قامت آن سر به فلک می‌کشد. این نابرابری شاید به خودی خود خطرناک نباشد اما برداشت های ذهنی که فرد از موقعیت خود در نردبان دارد و مقایسه آن با پله انتهایی آن میتواند تاثیرات شگرفی بر تمام جنبه های زندگی وی بگذارد. 🔶کتاب از توضیح ریشه های تکاملی و ذاتی نابرابری شروع میکند. سپس به اثبات تاثیر نابرابری مدرن بر سیاست، میزان جرم و جنایت، سن ازدواج و بچه دار شدن، تعداد فرزندان، سن امید به زندگی، کیفیت کار ، عملکرد تیم های ورزشی، انگیزه، نگرش و چندین مورد دیگر با انجام تحقیقات علمی و ارائه آمار های معتبر می‌پردازد.
سمیه
کتابی علمی و مفید برای فهم بهتر از رفتار خودمون و اطرافیان ... از کتابخوان ها دعوت می کنم مطالعه این کتاب رو از دست ندن ... ترجمه کتاب هم روان و راحته. قسمتهایی از کتاب رو در بریده قرار دادم. وقتی این کتاب رو می خونید تازه متوجه میشید که درک ما از حدیث امام علی علیه السلام که می فرماید در مسائل مادی خودتون رو با‌پایین تر از خودتون مقایسه کنید، تا به حال چقدر سطحی بوده.
Hamidy
برای کسانی که درد عدالت اجتماعی دارند و فقر و مسکنت مردمان ایشان را آزار می دهد این کتاب چهارچوب خوبی از ارزیابی ها را ارایه می کند که پرده از ساز و کار فقر و بی عدالتی در تقویت خود بر می دارد فقر از خودش تغذیه می کند و همین است، که فقر را فربه می سازد از خوردن وجود خود فقرا با سیاست های حاکمان. جمله ی دشواری شد اما کتاب به این دشواری نیست اگر چه تلخ تر از آن است،
حجت خان
ترجمه فصیح و بلیغ از یک کتاب خوب. تشکر از نویسنده و مترجم عزیز علی الخصوص جفتشان
حسین
این کتاب تاثیرات نابرابری اجتماعی و طبقاتی رو بر روی ابعاد مختلف زندگی انسان بررسی می کنه که خیلی از این ابعاد شاید تا امروز از نظر ما دور مونده باشه و یا حتی با این دید بهش نگاه نکرده باشیم. جالبه که خیلی از تحلیل های کتاب از منظر زیست شناسی تکاملی صورت گرفته که جذابیت کتاب رو به شدت بالا برده. قطعا پیشنهاد میشه از دستش ندید

حجم

۵۹۱٫۸ کیلوبایت

حجم

۵۹۱٫۸ کیلوبایت

قیمت:
۶۵,۰۰۰
۳۲,۵۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲۳صفحه بعد