نظرات درباره کتاب فلسفه‌ی عشق و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب فلسفه‌ی عشق اثر اروینگ سینگر

نظرات کاربران درباره کتاب فلسفه‌ی عشق

انتشارات:نشر نو
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۴از ۱۰ رأی
۳٫۴
(۱۰)
محمود
کتابی در «صد و سی» صفحه با قریب به پانزده فصل، که بیشتر اینگونه به نظر می‌رسد چکیده‌ای از مجموعه فعالیت‌های نویسنده در این زمینه(فلسفه عشق) باشد. هر فصل به صورت بسیار اجمالی به شرح و تفسیر بعضی نقطه نظرات و رویکردها می‌پردازد، اما توضیحات بسیار اشاره‌وار است و نگاه جامعی از هیچ یک ارائه‌ نمی‌دهد؛ تا به بحثی گرم می‌شوی، فصل تمام می‌شود و بحث دیگری آغاز می‌شود. اما همین گردآوری مفاهیم و نگاه کوتاه به هریک، می‌تواند برای شروع مطالعه تخصصی‌تر در این زمینه سودمند واقع شود و همچون یک نقشه راه عمل کند. اما اگر تنها به هدف این می‌خوانید که کتاب به سوالات اساسی‌تان در این باره پاسخ دهد؛ فکر می‌کنم نه تنها حتی یک سوال هم پاسخ نمی‌دهد، بلکه خود سوالات فراوان دیگری به وجود آورد.
maryam_z
این کتاب در بهترین حالت ممکن، یه سری سرنخ به شما میده که به صورت مستقل می تونید تحقیق خودتون رو درباره ی فلسفه ی عشق ادامه بدید. علتش هم اینه که نویسنده ی تنبل ما در وهله ی اول با خودش فکر کرده که بعد از چاپ کردن سه تا کتاب میتونم یه خلاصه ای ازش ارائه کنم که خودش عنوان جداگانه ای داشته باشه. ایده ای که در نگاه اول شاید جالب به نظر برسه، ولی به محض اینکه شروع به نوشتن کرده هر جایی که نیاز به توضیح بیشتری داشته، ارجاع داده به سه تا کتاب قبلی. در چنین وضعیتی مدام با جملاتی مواجه میشیم که هیچ درکی ازش نداریم و قرار هم نیست نسبت بهش علم پیدا کنیم. پس خوندن این کتاب رو فقط در صورتی به شما پیشنهاد می کنم که کتاب های قبلی نویسنده رو مطالعه کرده باشید.
Prometheus
پس نویسنده بازی کثیفی رو راه انداخته...
farima dastyar
من این کتاب را برای تکمیل طرح درس کارگاه آموزشی جدیدم با عنوان "تاریخ عشق" تهیه کردم. متن ترجمه روان و خوش‌خوان است. اگر از پیش با دیدگاه‌های مؤلف و برجسته در حوزه روان‌شناسی و فلسفه عشق آشنا هستید، این کتاب چیز جدیدی به داده‌های سابق شما اضافه نخواهد کرد؛ اما در غیر این‌صورت، در بردارنده خلاصه مفیدی از آراء فروید، نیچه، شوپنهاور و کیرکگارد است و می‌تواند چشم‌انداز مفیدی از تاریخچه عشق‌شناسی ارائه دهد.

حجم

۱۴۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۱۴۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد