نظرات درباره کتاب همه دروغ می‌ گویند و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب همه دروغ می‌ گویند اثر داوید وویتس

نظرات کاربران درباره کتاب همه دروغ می‌ گویند

۴٫۳
(۱۵۲)
sama
چرا کتاب های نشر گمان حتی به تعداد محدود توی طاقچه بی نهایت قرار نمی گیرن یا تخفیف نمیخورن؟
bud
نشر گمان نمیخواد
Z.Borhan
الان که کتابای معرفی شدۀ پادکست بی‌پلاس ۵۰٪ تخفیف دارنم‌ این یکی بین بقیه تخفیف نخورده. شاید به خاطر نوع قرارداد ناشر با طاقچه هست که امیدوارم رویه‌شون عوض بشه و ناشرا هر چه بیشتر به طرح طاقچۀ بی‌نهایت همکاری کنن
محمدرضا
سوال خوبیه
احسان
این کتاب اهمیت تخصص دانش داده و داده کاوی را بیان می‌کند. مثالهای قابل تامل و البته قابل بحثِ کتاب عامدا طوری انتخاب شده اند که نشان دهند دانش داده چگونه می‌تواند پیش‌فرض‌های موجود ذهنی را به چالش بکشد و همچنین امکاناتی که این دانش مهیا کرده. را به خوبی نشان میدهد. با این حال نویسنده باز هم از مخاطرات و بحثهای اخلاقی پیرامون دانش داده مغفول نمانده. هر چند خیلی کم به این موضوع پرداخته. علاوه بر این کتاب خیلی مختصر و مفیدی نیز مباحث را مطرح میکند. برای آشنایی بیشتر با کتاب می توانید مقالاتی که رسانه نیویورک تایمز با همکاری او منتشر کرده را مطالعه کنید. علاوه بر اینکه کتاب اقتصاد ناهنجاری های اجتماعی یا همان freakonomics ( که نویسنده نیز تحت تأثیر این کتاب بوده) مباحث مشابه به این کتاب را البته از زاویه تقریبا متفاوتی بیان میکند‌. در انتها نیز دو انتقاد به ترجمه و انتشار این اثر دارم. یکی اینکه کتاب یک نویسنده داره نه به این شکلی که روی جلد اومده و در شناسنامه کتاب در طاقچه درج شده دو تا. اسم نویسنده جوریه که انگار اسم دو نویسنده مجزا ست و این ناشر رو به اشتباه انداخته حتی طاقچه رو. اسم کامل ایشون Seth Stephens-Davidowitz یا سث استیونز داویدویتز ه که باید اصلاح بشه. و دیگه اینکه این کتاب دو نوع یادداشت داره یکی پانویس و دیگری یادداشتهایی که در چاپ آخر فصل آورده شدند. هرچند در نسخه چاپی این تمایز مسئله ساز نیست با این حال مراجعه به یادداشتها در نسخه طاقچه بسیار دشواره که به نظرم بهتره در یک قالب تجمیع بشن (در نسخه طاقچه پانویس‌ها لینک شدن ولی یادداشتها لینک نشدن)
pejmannavi
ممنون. توجه من رو به کتاب جلب کردی. به نظر میاد موضوعش مورد علاقه ام باشه.
Pūyān
هیچ کتابی تا به حال ندیده بودم که بتونه کاربرد علم داده‌کاوی رو به این زیبایی برای عُموم بیان کنه. عالی بود. داده‌کاوی حوزه‌ی نوپیدایی هست که به مرور داره در همه‌ی حوزه‌های دیگر هم رخنه می‌کنه – از تشخیص‌های پزشکی گرفته تا مطالعات جامعه‌شناسی، که این کتاب هم پر هست از چنین مثال‌هایی. خوندنش رو حتماً توصیه می‌کنم (البته من اصل کتاب رو خوندم و نمی‌دونم ترجمه‌ی حاضر ترجمه‌ی خوبی هست یا نه). ----------------- آپدیت: خود کتاب که قبلاً هم گفتم عالی هست؛ اما این ترجمه‌اش به شدت سانسور شده و حتی قسمت‌های مختلفی از اون رو کاملاً حذف کردند. به عنوان نمونه، فصل چهارم قسمتی داره مربوط به پنهان‌کاری گرایش‌های جنسی افراد که در این ترجمه حذف شده.
ایزد
چ ترجمه‌ای رو توصیه می کنید؟
ࡅ߭ܥ‌‌ߊ
حتی خود کتاب هم دروغ میگه !
hossein hayati
everybody lies
manik
یک هفته اینترنت رو قطع کردن! دنبال ملی کردنشن!عصبانیم ناراحتم سرخورده ام آیا شما هم این احساس منو دارین!؟ هر روزی که میگذره فضا خفقان آورتر میشه هرروز بدتر از دیروز... به همه معترضان و مخالفان انگ شورشگر و اغتشاشگر زدن همه رو با یک چوب زدن! طی این هفته ای که گذشت خیلی احساس تنهایی کردم و فهمیدم ما اینهمه نیستیم. میدونم خیلی بی ربطه که اینجا همچین نظری دادم.. ولی بله مردم و ما همه دروغ میگیم... این کتاب رو دارم میخونم تموم بشه نظر میدم. اینم میدونم این نظر حذف میشه
Hadi Ezzati
خیلی دردناکه بعد از تقریبا ۴ سال همه چی بدتر شده و میشه.
Gordafariid
چقدر این کامنت قدیمی آینده رو نشونمون داده بود و اون موقع شاید خیلی هامون درکش نکردیم ولی الان . . .
zahramirzaei
اوضاع بعد از سه سال همینه ..
roli
طاقچه لطفا این کتبو تو بی نهایت بزار
fahime
کتاب حاضر -با این عنوان جذابش- در مورد کاربردهای بیگ دیتا (کلان داده) و داده‌کاوی در علوم اجتماعی و اقتصادی‌ست. نویسنده ابتدا با مقایسه‌ی نتایج حاصل از پیمایش‌ها و آمار و اطلاعات موجود نشان می‌دهد پیمایش‌ها می‌توانند گمراه‌کننده باشند (به دلیل تمایل انسان‌ها به خوب جلوه دادن خود). سپس در چندین فصل کاربردهای داده‌کاوی را مفصلا تشریح می‌کند و در انتها به محدودیت‌ها و مشکلات ناشی از فراگیر شدن داده‌کاوی می‌پردازد. شخصا از مباحث مربوط به شهود و تفاوت همبستگی و علیت بسیار لذت بردم. بسیار جذاب و پرکشش نوشته شده و ترجمه‌ی محشری دارد. به نظر من جذابیت مباحث مطرح شده در کتاب به قدری‌ست که علاوه بر متخصصین داده، علاقمندان به موضوعات اقتصادی و اجتماعی نیز از خواندن کتاب لذت ببرند. به شدت پیشنهاد می‌شود.
alireza arab
یک کتاب بسیار مفید برای همه بخصوص بچه های کامپیوتر یک دید خوبی نسبت به کلان داده و تحلیلش بهتون میده
Mina_gh
بذاریدش توی بی نهایت لطفا🙏🏻🙏🏻🙏🏻
roshanaa
طاقچه عزیز لطفا کتاب رو تو بی نهایت قرار بدید
محمد
سلام این کتاب در نقد کلان داده و داده کاوی از اطلاعات پنهان اینترنت هستش که شدیدا به افرادی که در بخش های مختلف هوش مصنوعی علاقه دارن ضمن اینکه کاربری عمومی هم داره توصیه میکنم ترجمه هم عالی بود و خیلی روان توضیح داده بود نحوه سیستم پیشنهادی گوگل برای کاربر واقعا جالب بود
خداخواه
خب چرا یه ستاره کم دادی؟
tdust
خیلی جالبه.، این کتاب یه روز تخفیف داشت، همین که رو کمپین رفت تخفیف هم رفت!! مرسی واقعا از اینهمه سودجویی ناشر عزیز
em_ahmadi
الان یعنی قراره کتاب باز هم تخفیف داشته باشه؟یا همون تخفیف تو هفته کتاب بود فقط؟
gomanpub
کتاب‌های نشر گمان در برنامه‌ی ازپیش‌تعیین‌شده‌ی طاقچه به مناسبت هفته‌ی کتاب به مدت ۲۴ یا ۴۸ ساعت تخفیف ۳۰ تا ۵۰ درصد داشتند و گذشتن آن موعد ربطی به چیز دیگری ندارد. در روزهای آینده با بهتر شدن وضعیت اینترنت تخفیفی همزمان برای کتاب چاپی و الکترونیک تعریف خواهد شد. ضمناً هرکس اگر کتاب چاپی نشر گمان را با هر اشتباه حای کوچکی به ما بازگرداند یک جلد عیناً به او بازپس داده میشود. اگر به کتابفروشی‌ای که از آنجا خرید‌کرده هم مراجعه کند «موظف» به تعویض است و در غیر اینصورت حتماً ما را مطلع کنید.
محمد شریعتی
یه بار یکی از دوستام کتاب چاپی از یه کتابفروشی از نشر گمان خرید، ۱۵ صفحه اولش چاپ نشده بود! زنگ زد به نشر گمان، اونا گفتن که مسئولیتش با ما نیست و به ما مربوط نمیشه!! به همین سادگی!
S-Gh
در ایام قرنیطه این کتاب را دو روزه خواندم. متن روان و بدون جزییات غیر ضروری، مثال های فراوان و ترجمه عالی این کتاب را خواندنی می کند. در زندگی روزمره مکررا مثال های کتاب را به یاد می آورید.
🍃Anee shirley🍃
لطفا این کتاب را تخفیف بذارین برای کمپین با یلدا کتاب بخوانیم
مهناز
من تخفیفو ندیدم ، ولی منتظرم تخفیف بذارن بخرم آخه نسخه ی چاپیش خیلی گرونه تو شهرهای کوچیک هم پیدا نمیشه .طاقچه برای شهرهستانی ها واقعا خیلی خوبه برای اینکه کتابفروشی ندارن!!!!
elham.pusaneh
دقیقا جای اینکه تخفیف بذارن همه بخرن برداشتن
sara.sin
اتفاقا تخفیف داشت. تا دیدن واسه کمپین انتخاب شده تخفیفشو برداشتن:))
mahsa
این کتاب گویای حقایق هولناکی ست که پشت دروغ هایمان مخفی شده ... فوق العاده بود
Shanti
عالی بود خیلی خوب اهمیت کلان داده رو توضیح داده بود . اگه کتابی مشابه با این کتاب سراغ دارید خوشحال میشم معرفی کنید بهم
کهدیه
بچه ها یه سوال چرا تعداد صفحه های کتاب کمتر از کتاب فیزیکیه که در دیجی کالا یا مثلا در فیدیبو قرار داده شده؟ ایا کتاب کامله؟
حسین محمدی
کتاب فرمول نوشته آلبرت باراباسی هم تحلیل کلان داده انجام داده فقط در مورد مسئله ی موفقیت
Agness
توی این آشفته بازار اقتصادی و کمبود کاغذ و قیمت های سه برابر شده ی کتاب ها ، امید ما به همین کتاب های الکترونیک بود که اینم بله ... مشاهده می فرمایید. کمی انصاف بد نیست...
H.O.P
اگر حکومتی بخواهد پیشرفت کند باید سطح فرهنگ و سواد مردم را بالا ببرد و یکی از بهترین راهکارها مطالعه است. اگر قرار است کسی هم کاری کند این وزارت ارشاد است که باید با اختصاص یارانه های متنوع به ناشران نسخ چاپی و صوتی قیمت کتاب را به گونه ای حفظ کند که دغدغه مردم محتوای کتاب باشد نه قیمت آن.
arshiya
من نمیفهمم قیمت کتاب رو چقدر باید بذارن که دیگه کسی نگه گرونه، نمیدونم چرا انتظار دارین ناشر و مترجم و ویراستار موظف به خدمت به صورت رایگان به شما هستند، مگه شما برای اونا چیکار میکنین
معین آبان°•)
پول نویسنده، نویسنده هم مثل شما زندگیش خرج داره
mohammad
در نقدی خوندم که محقق بیش از حد روی کلان داده و تحلیل داده تکیه داره. که البته خود نویسنده اشاره داره در هر شرایطی این روش کارا نیست و ... متن روان و جذابی و مفاهیم زیبا بیان شده. موضوع کتاب بسیار به‌روز و کاربردیه و خیلی خوبه که گفتمان خوبی حول این روش‌ها شکل گرفته.
yasamin
کتاب جذابیه و پر از ایده های نو درباره کلان داده ها. بیش از اندازه تخصصی نمیشه و با مثالهای ملموس و کنجکاوی برانگیز ایده اش رو جلو میبره. گاهی نتیجه مطالعه مطرح شده قابل پیش بینیه و گاهی کاملا خلاف چیزیه که فکر میکنی و نظرت رو تغییر میده.
شین.
من دیشب و امشب از ساعتای ۱۲ تا همین حدود طاقچه‌م کار نمیکنه ینی نمیکرد میخواستم بدونم شماهام تاحالا اینجوری شدین ؟ چیکار کنم درست‌شه ): دقیق تایمی که میخوام کتاب بخونم این اتفاق میوفته ))))):
mona-p
آرهههههه، و من همش عذاب وجدان داشتم نکنه چون اینجا رو محل تجمع و صحبت کردن " اشراااااار" کرده بودیم قطعش کردن 😥😥😥
A_
واسه منم دیروز از بعد از ظهر دیگه وصل نمیشد.
H
اِ منم دو شبه همین طوری بود.
Houman Ydk
این کتاب و تو هفته کتاب رایگان کنین بی زحمت 😁
Houman Ydk
🤣🤣🤣امیدوارم کامنتتو ببینه و یکم به خودش بیاد.
داریوش
نشار گمان جون به عزرائیل نمیده

حجم

۱٫۲ مگابایت

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

قیمت:
۱۱۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۴صفحه بعد