نظرات درباره کتاب خطاب به عشق و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب خطاب به عشق اثر کاترین کامو

نظرات کاربران درباره کتاب خطاب به عشق

نویسنده:کاترین کامو
انتشارات:نشر نو
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۶از ۷۹ رأی
۳٫۶
(۷۹)
taymaz
چه خبره؟ قیمت نسخه الکترونیک هم داره همزمان با تجدید چاپ های کتاب که هی میذاره روش بالاتر میره. بابا خجالت بکش نشر نو. عوض حمایت از قشر کتابخوان روز به روز داری فقط به جیبت فکر میکنی. نسخه الکترونیک رو تازه صاحب هم نمیشیم و فقط تحت اپلیکیشن داریمش. از ما خجالت نمیکشید از خدا بترسید.
اعظم آسمانی
سلام دوستان تو طاقچه بی نهایت هست
aramijo
الان که ۱۱۵ هزارتومنه چی بگم...
کاربر 6367824
چه خبره آخه .واسه کتاب الکترونیکی ۵۱ تومن .
Amir_Morshedi
کسایی که کتابای دیگه ی آلبرکامو رو خوندن مثه " بیگانه " یه درصدم فکرشو نمیکنن که کامو میتونه اینقد سرشار از احساس باشه 😭 این کتاب از نظر من بی نظیره! بسیار قلب رو نوازش میکنه.
راسکولنیکف
راهنمای کامو یا شرحهاش رو بخونید چطور کسی که خالی از احساس است فردای تشییع مادر با دوست دخترش عشق و احساس ورزی میکند؟ یا از دریا ساحل و آبی آسمان لذت میبرد؟ کامو بی احساس نیست از قضا عاشق انسان است و این هیچ منافاتی با ابزورد ندارد.
کاربر ۱۱۷۸۴۳۶
دقیقا👌
مریم
آره واقعا
Ghazaleh
بی‌نهایت لطیف و دوست داشتنی. اگر از خوندن نامه‌های عاشقانه‌ی استخوان‌دار لذت می‌برید، اگر دوست دارید کامو رو بهتر بشناسید، اگر از فضای دهه‌ی ۴۰ پاریس خوش‌تون میاد و اگر دنبال کتابی هستید که شب‌های سرد پاییز و زمستون رو باهاش سر کنید؛ کتابی که قلب‌تون رو گرم کنه و چیزهای مهم و قشنگی رو بهتون یادآوری کنه، خوندن این کتاب رو توصیه می‌کنم.
naderi
چ توصیف زیبایی
حدیث
بسیار جذاب و دلنشینه. تصور اینکه آلبر کامو میتونسته در پسِ شخصیت جدی ای که ازش در کتابهاش میشناسیم یه بُعد رمانتیکِ این چنینی داشته باشه واقعا هیجان انگیزه. بنظرم کسانیکه کتابای کامو رو خونده باشن بیشتر از بقیه ی خواننده های این کتاب، ازش لذت میبرن.
f.mir59
می بینی؟! حتی اگر مخالف تو باشم باز در جبهه تو می مانم...
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
دوست دارم این را مثل یک بازی تصور کنم؛ مردی عاشق زنی شده، بی‌تاب، سوزان، بی‌قرار، مشخص است که نمی‌توانند پیوسته و همیشگی کنار هم باشند (اگر غیر از این بود عشق به این اندازه سوزان ادامه می‌یافت؟) و با این‌حال بدون یکدیگر هم نمی‌توانند زندگی کنند. گویا زمانی تلاش می‌کنند از هم دور بشوند، یکی دیگری را متهم می‌کند، یکی از آن یکی دلخور است (کدام عاشق و معشوقی دچار این افکار و تصمیم‌های عجیب و زجرآور ولو در ذهنشان نشده‌اند؟) و در نهایت باز با شور بیشتری به سمت هم بازمی‌گردند. به حضور مداوم آتش این عشق در زندگی‌شان نیاز دارند، و به لحظه‌های تنانه، و این‌که پیوسته به هم یادآور شوند که دوستت دارم (و بی‌شک پرسشی مهم‌تر از آن: آیا دوستم داری؟). مرد چه می‌کند؟ از این عشق چه چیزی می‌آفریند؟ زن چطور با ماجرا کنار می‌آید؟ عاقبتش به کجا می‌رسد؟ یک‌طورهایی آدم را یاد فرمول سریال‌های ترکیه‌ای می‌اندازد! اما به محض این‌که می‌فهمم این نامه‌ها را آلبر کامو نوشته ماجرا عوض می‌شود. نامه‌ها در نظرم قدر و منزلتی ویژه پیدا می‌کنند و با ولع و شیفتگی دوباره می‌خوانمشان. این احتمالا فقط احساس من نیست، چاپ چندباره این کتاب در مدت کوتاهی در ایران و از سه سال پیش در جهان، نشان می‌دهد که بسیاری از مردم جهان با من هم احساس بوده‌اند.۱۲ سال نامه نوشتن به یک معشوق و از جزئیات حال و احوالت گفتن در حالیکه کار اصلی‌ات هم نوشتن است و تعهدت به زندگی خانوادگی هم این امکان را نمی‌دهد که پیوسته و مدام بتوانی با او به سر ببریحداکثر نامه‌های عاشقانه پرشوری هستند که ربط چندانی هم به ادبیات یا نویسنده بودن فرستنده نامه‌ها ندارند. شور و سرمستی و شوقی که در کلمات کامو به چشم می‌خورد بی‌همتا نیست، گرچه بسیار جذاب است. این را هم باید بگویم که نامه‌های ماریا (که تعدادشان اندک‌تر است) برایم جذاب ترند، انگار از تجربه‌ای می‌گویند که بسیار خاص‌تر است و هر زنی با آن مواجه نشده و درباره‌اش ننوشته استکتاب خطاب به عشق زمانی به چاپ می‌رسد که چندین سال از مرگ ماریا نیز گذشته است. البته نامه‌ها توسط خود او در اختیار کاترین کامو قرار گرفته‌اند. این هم یک قصه پنهان دیگر در پس این نامه‌ها: معشوق نامه‌های عاشقش را به دختر او می‌دهد و دختر، سرانجام آن‌ها را منتشر می‌کند، با عشق و علاقه فراوان به پدرش. به قول خود کامو در نامه عاشقانه‌اش: «شاید آدم برای اینکه خودش باشد به بودن کسی نیاز دارد.»
مریم
🥺♥️
ساجده رضادوست
اما هر اتفاقی هم که بیفتد؛ فراموش نکن که آدمی در این جهان هست که همیشه و هر لحظه میتوانی پیش او برگردی.روزی از ته قلبم تمام آنچه دارم و آنچه هستم را به تو بخشیده ام.تو قلبم را با خود خواهی داشت تا وقتی که من این جهان غریب را ترک بگویم.جهانی که دارد خسته ام میکند.تنها امیدم این است که روزی تو بفهمی چقدر دوستت داشته ام.
Travis
روایتی از یک عشق آتشین در دنیای واقعی... هدیه خوبی برای کسانی که عاشقشان هستیم.
آزاد
متاسفانه ایرادهای ترجمه ش وحشتناکه و گاهی جملات بی معنا هستن و یا معنای متفاوتی دارن نسبت به متن اصلی... اما این از جذابیت عشق آتشین و حقیقی کامو و ماریا کم نمیکنه... عشقی که تو این کتاب میبینید دل آدمو گرم میکنه به ادامه دادن و دوام آوردن تو این دنیای یخ زده... راستش من بارها و بارها در طول خوندن کتاب به این فکر کردم که آدمها همه لایق چنین عشقی هستن ولی چرا اینقدر کم پیداش میکنن؟
محمدحسین
راستش اصلاً اون طوری که تصور می‌کردم خاص و فوق‌العاده نبود. هر چند از خوندنش پشیمون نیستم اما جداً انتظار داشتم جذاب‌تر باشه. به هر حال از یه نویسنده و هنرمند توقع می‌ره تعابیر عاشقانهٔ متفاوتی نسبت به مردم عادی به کار ببرند. اما متأسفانه بخش زیادی از نامه‌ها پُر از تعابیر معمولی و پیش‌پاافتاده و کلیشه‌ایه. من انتظار داشتم تعابیر عاشقانه‌ی جون‌دار و پرمحتوای بیش‌تری تو نامه‌های آلبر کامو بخونم. اما کم‌ و بیش به این موارد برخوردم. پیشنهاد می‌کنم خیلی از بخش‌های کتاب رو با روش «تندخوانی» بخونید.
.reza b
درباره‌ی افتضاح ترجمه‌ی این کتاب، می‌شود کتاب قطورتری نوشت! تازه این ضایعه‌ی چاپی "ویراستار" هم داشته. بیچاره کامو، بیچاره ما...
❦︎𝑭𝒂𝒓𝒏𝒂𝒛❦︎
حس عاشقانه، لطیف و زیبا واقعا در کتاب وجود داره، ولی من کتاب نامه های جلال آل احمد و سیمین دانشور که سه جلد هست رو به این کتاب ترجیح میدم.
مانا مستوفی
خوب بود
Mary gholami
قشنگ بود
zahra
نامه‌ها جزئیاتی از زندگی، افکار و احساساتی رو که با مرگ شخص نابود میشن رو زنده نگه‌میدارن؛ مخصوصا نامه‌های عاشقانه. من کتاب رو تا نیمه خوندم و ترجیح دادم که ادامه ندم. این کتاب ارزش خوندن داره هم ازنظر مطالعه سرگذشت دوهنرمند و هم از لحاظ زیبایی عاشقانه‌ای که بین این‌دوهنرمند بوده و...؛ اما تکرار در محتوای نامه‌ها و وجودنداشتن شاعرانگی خاصی در بیان عشقشون من رو از خوندن ادامه کتاب بازداشت.(حداقل برای من که یک خواننده معمولیم و به دنبال سرگذشت‌نویسی و...نیستم و هنوز قالب کلی تفکرات و فلسفه کامو رو درک نکردم ادامه‌دادنش لازم نیست)
آتاراکسیا
نامه های کامو و معشوقه اش در خلال چندین سال گاهی همراه با جزئیات ریز روزانه و روزمرگی هایشان و گاهی همراه با جملات عاشقانه آتشین ،صبوری در انتظار ،شیرینی خیال و ترس که در بسیاری از نامه ها دیده میشه برای کسانی که علاقه مند به کارهای کامو هستند میتونه بسیار جالب باشه و البته درک عمیق تری از کامو به اونها بده که به طبع در خوانش کتاب های این نویسنده نیز موثر خواهد بود، در بسیاری از نامه ها جملاتی عاشقانه قابل تامل وجود داره که به درک بهتر عشق کمک میکنه و البته اگر خود عاشق باشید با بسیاری از جمله ها به وجد خواهید امد چراکه انگار برای بیان احساساتتان جملاتی پیدا کردین و همچنین ارامش خاطر از وجود کسی ک چون شما از همچین راه هایی گذشته ،حتی کسی مثل کامو که اونچه که در نوشته هاش بیشتر از همه به چشم میخوره بی تفاوتی بوده...
Yalda
کتاب خوشخوان و کوتاهیه.
Soude
من هزینه رو دادم ولی کتاب برام دانلود نشد نوشته سایت نامعتبر باید چیکار کنم
شراره
خیلی خسته کننده بود..و خب خوندنش بنظرم ضرورتی نداره..و خب حس بدی پیدا کردم به کامو..چون خودش متاهل بود و انگار داره خیانت میکنه..متن روان و ساده بود
شکوفا
کتاب جذابیه اما قابل قیاس با مجموعه نامه های شاملو به آیدا نیست و اصلا به پای توصیفات اون کتاب نمیرسه

حجم

۶۶۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۷۶ صفحه

حجم

۶۶۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۷۶ صفحه

قیمت:
۱۰۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد