نظرات درباره کتاب چرا عاشق او شدم؟ و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب چرا عاشق او شدم؟ اثر هلن فیشر

نظرات کاربران درباره کتاب چرا عاشق او شدم؟

نویسنده:هلن فیشر
انتشارات:نشر علم
امتیاز:
۴.۰از ۲۷ رأی
۴٫۰
(۲۷)
محمد
واقعا لذت بردم ازین رویکرد علمی به مقوله عشق در روزگاری که خرافات و سنت ها پر رنگ تر از اگاهی و دانش اند، ترجمه بسیار سلیل و روان بود و مطالب رو به راحتی به درون ذهن سر میداد
عاطی
این کتاب رو به کسانی که دنبال چرایی عشق و ویژگی های شخصیتی خود و معشوقشان هستند توصیه میکنم . بسیار تا بسیار از خواندن این کتاب لذت خواهند برد . نمونه کتاب را لااقل بخوانید و بعد از آن رد شوید . نیازی هم به خواندن همه کتاب نیست فقط ویژگی های خودتان و مخاطب خاص محبوبتان را میتوانید مطالعه کنید .
خانم کتابخوار
فعلا اوایل کتابم اما تا یادم نرفته اینا رو بنویسم: اولش که خیلی جالب بود چون یه سوالی که در ذهن من و شاید خیلیای دیگه، بود رو جواب داد و اون سوال اینه که آدم جذب کسی می‌شه که شبیه خودشه یا با خودش متفاوته؟ کتاب می‌گه هر دو حالت ممکنه پیش بیاد بستگی داره به تیپ شخصیتی شما. . . . آدم ها رو به چهار تیپ شخصیتی دسته بندی کرده اینکه جز چه تیپ شخصیتی هستین رو با جواب دادن به تستی که در کتاب هست می تونید تشخیص بدید. سوالات خیلی کلی بودن و با حرص جواب می دادم که چرا اینقدر کلی‌ه؟ اما وقتی جواب دادن تموم شد و راهنمایی های بعدیشو دیدم آروم شدم😁 با اینکه سوالات کلی بود و تیپ ها هم محدود هستن اما توضیحات بعدی نویسنده این توهم که، آدم هایی با تیپ‌های مشابه، خیلی شبیه هم هستن رو رد کرد! نویسنده خواهر دوقلوی خودش رو مثال زده بود که با وجود اینکه تیپ‌های شخصیتی یکسان دارن تفاوت‌های زیادی دارن به تفاوت ها اشاره شده بود من از ذکرشون خودداری کردم که نظرم طولانی نشه😁 . . جلوتر که رفتم از خوندن کتاب حس پشیمونی بهم دست داد! چون خودم رو که مقایسه می‌کنم از هر تیپ شخصیتی بعضی ویژگی‌هاشون رو دارم به گفته ی نویسنده شخصیت هر شخصی از چهار تیپ شخصیتی تشکیل شده که یه حالت کلی رو نشون می‌ده. . . . با مثال بخوام بگم یه چیزی شبیه این می‌شه: اگر در آسمون ابر نباشه بارون نمیاد اگر ابر باشه شاید بارون بیاد! و این جملات همیشه درست هستن!😁😁😁 یه تست تو کتاب هست با جواب دادن به سوالات تیپ شخصیتی شما مشخص می‌شه من مذاکره گر بودم تیپ ثانویه م جستجوگر بود اما در کتاب از روی اندازه ی انگشتان هم تیپ رو مشخص کرده و من از روی این قسمت یک هدایتگر هستم!! . یه جاهایی از کتاب گفته در عرض چند ثانیه تیپ شخصیتی مخاطبش رو تشخیص داده !! . به نظرم نمی‌شه رو مطالب کتاب حساب باز کرد! مثلا شما تشخیص می‌دید که فلانی فلان تیپ شخصیتی رو داره و در موردش اون شکلی که در کتاب گفته شده رفتار می‌کنید در صورتی که احتمال اینکه تشخیص شما اشتباه بوده باشه هست! . . اگر نویسنده نظر من رو می‌خوند احتمالا می‌گفت: گفتم که هر کسی ترکیبی از تیپ های شخصیتیه! وقتی ترکیبی از تیپ‌ها باشه تشخیص اینکه در کدوم مسأله به کدوم شکل رفتار می‌کنه سخت می‌شه و عملا مطالب کتاب بی فایده می‌شه! . . اگر دوس دارین در مورد چرایی عاشق شدن کتابی بخونید که بشه ازش استفاده کرد کتاب آیا تو آن گمشده ام هستی از باربارا دی آنجلیس رو بخونید . اگر وقت آزادتون زیاده و فقط دوس دارید در مورد عشق چیزی برای سرگرم شدن بخونید کتاب هلن فیشر رو بخونید!😁😁 . مطالب جالب و آموزنده در کتاب هست اما اگر وقت آزادتون کمه به نظرم این کتاب رو در اولویت نذارید چون نمی‌شه رو بیشتر مطالبش حساب باز کرد. یه چیزی شبیه طالع بینیه به قول رولف دوبلی طالع بینی ها اونقدر کلی هستن که شما حس می‌کنید درسته! بعضی چیزها هم درست در نیاد می‌گید هر چیزی استثنا داره! مثلا فیشر می‌گه فلان تیپ و فلان تیپ با هم خوب نیستن برای ازدواج اما گاهی ممکنه با هم خوب باشن! 😁😁 . . در نهایت این شما هستین که تصمیم می‌گیرید این کتاب رو بخونید یا نه!
Melika
هلن فیشر یکی از مطرح ترین انسان شناسان قرن حاضره و توی این کتاب مجموعه تحقیقاتش رو به شکلی نوشته که اصلا از خوندنش خسته نمیشید و بعد از اینکه کتاب رو تموم کنید درکتون نسبت به پدیده های توضیح داده شده خیلی عوض میشه. از دستش ندید
نفیسه
عالی عالی عالی اصلا خیال آدمو راحت می کنه توی انتخابش و کمک می کنه به زندگی بهتر چند بار خوندمش و توصیه می کنم به همه ی کسانی که فکر می کنند اشتباهی ازدواج کردند و با شریک زندگی شون مشکل دارند.من با شخصیت شناسی خودم و شوهرم متوجه شدم که هر دومون انتخاب درستی کردیم و تمام مشکلاتی که با هم داریم بدون یک دونه استثنا کاملا مطابق با کتاب بود.و روش کنار اومدنمون رو هم نوشته دقیق.
زهره
پژوهش های خانم هلن فیشر درباره عشق، فرآیند عاشق شدن و انتخاب معشوق جذاب و خواندنی است. ترجمه کتاب می توانست بر جذابیت اثر اضافه کند، اما متاسفانه اینطور نبود. به عنوان نمونه از بعضی واژگان انگلیسی به طور مستقیم در متن کتاب استفاده شده است. مانند واژه ((پروسه)) که مترجم محترم می توانستند از معادل فارسی ((فرآیند)) به جای آن استفاده کنند. غلط های املایی نیز در هنگام مطالعه متن به وفور به چشم می خورند. در بعضی موارد هم در ترجمه متن بی دقتی به خرج داده اند و ساده رد شده اند. به عنوان نمونه یک بیت از اشعار حافظ را به این شکل معنی کرده اند: عزیزم دوری کن/ از هر آنچه که/ تو را قوی نمی کند/ بال های ارزشمند در حال رشد تو را! بهتر بود حتی اگر بر اشعار حافظ تسلط نداشتند از اهل فن سوال می کردند، چون متن با استفاده از اصل شعر بسیار زیباتر می شد. من در مقام خواننده ترجمه ایشان را از این بیت متوجه نمی شوم و نمی دانم مرادشان کدامیک از ابیات حافظ بوده است.
Tna
این کتاب،یک کتاب پژوهشی است که افراد را به چهار تیپ جستجوگر،سازنده،هدایتگر و مذاکره گر تقسیم میکنه و علت جذب جنس مونث و مذکر به یگدیگر بر اساس میزان هورمون ترشح شده در دوران جنینی و بزرگسالی را شرح میده.در ابتدای کتاب یک تست قرار گرفته که شما با پاسخگویی به آن میتونید تیپ شخصیتی اولیه و ثانویه خودتون را متوجه بشید(همه افراد ترکیبی از چهار تیپ هستند،اما تیپ اولیه و ثانویه باعث بروز اکثر رفتارهای ما است).در فصل های بعدی خصوصیات هرتیپ و اینکه هر تیپ به چه افرادی جذب میشه را توضیح میده. به نظر من خواندنش خالی از لطف نیست اما کتابی هم نیست که بشه از اطلاعاتش به عنوان منبع استفاده کرد.
pouryA kanjoori
از دید روانشناسی احساس می کنم حرفای نویسنده علمی نیست گرچه ممکنه راهگشا باشه
user
این کتاب تنها بخش کوچکی از مفهوم عاشق شدن رو تونسته بیان کنه
مروارید رضایی
عالی عالی عالی... بهترین کتاب
alineyney
سلام شما کتاب دیگری را نخوانده اید و نظر نداده اید چطور بین این کتاب که مطالعه کرده اید و کتاب دیگری که مطالعه نکرده اید ، این را بهترین کتاب دانسته اید
saaadi_h
هلن فیشر بهترین محقق، پروفسور و نویسنده در زمینه انسان شناسی است. این کتاب را به ترنس ها و زوج های جوان و تمام کسانی که به علم خودشناسی علاقه دارن پیشنهاد میکنم.
Vector
بسیار عالی👍اینو نمی خوندم نیمی از عمرمو هدر داده بودم...😍درضمن نگید این بچهه رو چه به این چیزا چون خودم عاشق شدم...اونم ۳بار😂😂😂البته فعلا که عاشق یکیم... پس به سوی ایشون و فراتر از آن😂😂😂
ZARA79
ای خدااااااا به چی فک میکنید شمااااهااا!!!!!!!!!؟
ZARA79
ای خداااا به چی فک میکنید شماااهااا
مرد عنصری
😂😂😂

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

صفحه قبل
۱
صفحه بعد