نظرات درباره کتاب خودکامگی و خودکامگان در تاریخ ایران؛ تحلیلی اجتماعی فرهنگی از تاریخ سیاسی ایران و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب خودکامگی و خودکامگان در تاریخ ایران؛ تحلیلی اجتماعی فرهنگی از تاریخ سیاسی ایران اثر عبدالعلی معظمی

نظرات کاربران درباره کتاب خودکامگی و خودکامگان در تاریخ ایران؛ تحلیلی اجتماعی فرهنگی از تاریخ سیاسی ایران

۳٫۴
(۹)
maryam mafakheri
یک سوم این کتاب هزار و هشتصد صفحه ای رو خوندم ولی عجله کردم که از آقای منوچهرمعظمی تشکر کنم که به انتشار کتاب با ارزش پدرشون آقای عبدالعلی معظمی کمک کردند.تا اینجا از نظرات جامعه شناسانه این کتاب که در لا به لای وقایع تاریخی بیان شده بسیار لذت بردم.حالا در انتهای کتاب به چهار ستاره ای که به کتاب داده بودم یک ستاره دیگر اضافه می کنم این کتاب به پدیده خودکامگی و خودکامگان در تاریخ ما می پردازد و نویسنده با ریشه یابی آن و حتی به آموزش پیامد های منفی اش برای خود خودکامگان می پردازند.مثلا می نویسند "اصولا شاه اسماعیل ، شاه عباس ، نادر شاه و حاکمان خودکامه دیگر هم قربانی محیط استبدادپرور ایران بوده اند زیرا از نظارت تصحیح کننده مردمی محروم بودند و تنها دور آنها افراد فرومایه بله قربان گو و نان به نرخ روز خور بودند" و مینویسند " مردم هر عصری در کج روی زمامداران خود سهیم هستند." و برای عبرت، عاقبت کشته شدن بوسیله نگهبانان شان را در مورد بسیاری از آنها را هم می نویسند.
majid001
این ۱۸۰۰ صفحه است یا ۳۶۰ صفحه؟!
مجتبی زارع
کتاب قابل استفاده ای هستش‌. علل تاریخی انحطاط ایران با تمرکز بر خودمحوری و فقدان معیار و ساز و کار برای حکمرانی رو بیان میکند.
مرضیه
بیان کتاب خیلی ساده و دلنشنیه عالی👍👍
amyn
متاسفانه نویسنده از جهت حمایت از تشیع و اسلام دست به قلم زده است و این تعصب را در فصل مربوط به چگونگی گسترش تشیع در ایران میتوانیم متوجه شویم. در مقدمه هم مطلبی مبنی بر اینکه ایرانیان تا کنون جنگی را آغاز نکرده اند عنوان می کند و بالکل اعتبار این کتاب را زیر سوال می برد.

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۵۸ صفحه

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۵۸ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
۳۲,۵۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد