نظرات درباره کتاب پرسش‌های بزرگ؛ بررسی پرسش‌های فلسفی با استفاده از نظریه‌های اقتصادی، قوانین فیزیک و ریاضیات و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب پرسش‌های بزرگ؛ بررسی پرسش‌های فلسفی با استفاده از نظریه‌های اقتصادی، قوانین فیزیک و ریاضیات اثر استیون لندزبرگ

نظرات کاربران درباره کتاب پرسش‌های بزرگ؛ بررسی پرسش‌های فلسفی با استفاده از نظریه‌های اقتصادی، قوانین فیزیک و ریاضیات

انتشارات:نشر علم
امتیاز:
۱.۲از ۶ رأی
۱٫۲
(۶)
totoro
من همیشه بعد از خوندن کتاب نظرمو دربارش مینویسم تا به موضوع کتاب تقریبا مسلط باشم و پیش داوری نکنم ولی ترجمهٔ این کتاب بقدری بد بود که نه تنها ترغیب به ادامه دادن کتاب نشدم بلکه ترغیب به این شدم که بیام اینجا و درباره ترجمه هشدار بدم تا اگر احیانا کسی قصد خوندن کتابو داره، منصرفش کنم. خیلی تلاش کردم با متن کتاب ارتباط برقرار کنم و متأسفانه ترجمه مانع این ارتباط گیری شد. موضوع کتاب، همونطور که در قسمت معرفی کتاب اومده، تلاش نویسنده برای پاسخ به سوالات مهم هستی شناسی با استفاده از قواعد و مثالهای علم ریاضی و همینطور اقتصاد (چون خود نویسنده یه اقتصاد دانه)، است؛ مثلا درباره خیر و شر در جهان. یه نکته ای رو باید بگم، اونم اینکه اگه کتاب ژن خودخواه ریچارد داوکینز رو خوندید و به اینجور مسائل علاقه مندید، در چند قسمت کتاب پرسش های بزرگ، نویسنده به نقد و بررسی کتاب ژن خودخواه پرداخته، یعنی سعی کرده جوابی به مسائل مطرح شده در اون کتاب بده. البته من کتاب ژن خودخواه رو نخوندم و اصلا قصد نقد اون کتابو ندارم و حتی نمیگم تمام مطالبی که تو این کتاب پرسش های بزرگ نوشته شده درسته، من فقط به کسایی که ژن خودخواه رو خوندن و دنبال کتابای بیشتر تو این زمینه هستند، این کتابو پیشنهاد میکنم، ممکنه حتی حرفهای این کتاب غلط باشه که خب مسئولیتش با من نیست. به هرحال، به سراغ این کتاب اگر می آیید، ترجمهٔ دیگری را پیدا کنید یا سعی کنید زبان اصلی بخوانید.
محمد دوردی معتمد
موافقم. خریدم ولی به شدت ناراحتم. با پولش دو تا کتاب خوب میشد خرید
محمد دوردی معتمد
سلام دوستانی که قصد خرید این کتاب را دارند با احترام به تمامی این دوستان و عرض پوزش از طاقچه ..کتاب چاپ اول سال نود و یک میباشد و بعد از این همه سال به چاپ دوم نرسیده است... من خریدم و بهتون توصیه میکنم اصلا نخرید شرط میبندم ترجمه اش انگار با گوگل ترنسلیت و توسط دانشجویان صورت گرفته است تا از استاد نمره بگیرن. مترجم جناب آقای ارباب هم اگر جایی مشعول هستن احتمالا این کتاب رو دادن دانشجوها ترجمه کنن تا یک کتابی چاپ کرده باشن... نخرید که پشیمون میشید از من گفتن بود.
Ali Barmaki
تنها متن نمونه ی کتاب را مطالعه کردم. ترجمه ی بسیار نامناسب آن، باعث بد فهمی و کژفهمی محتوای کتاب می‌شود!

حجم

۵۷۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۳۹ صفحه

حجم

۵۷۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۳۹ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد